היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת סואץ בראי תאוריית הריאליזם (תרגיל)

עבודה מס' 065904

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ריאליסטי של המאורעות, תוך סקירת הוגים שונים שפיתחו את התיאורייה הריאליסטית להבנת יחסים בינלאומיים.

1,703 מילים ,7 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודתי זו אבחן את מלחמת סואץ 1956 מזווית הראייה הישראלית, מלחמה זו נקראת בפי הישראלים: "מבצע סיני" או "מבצע קדש" וידועה בעולם בשם מלחמת סואץ. העבודה תעסוק בניתוח הנסיבות שהביאו לפתיחת המלחמה ולסיומה, על-ידי בחינתה של תיאוריית הריאליזם. מעורבותה של ישראל הייתה מוגבלת במלחמה זו למרות שהיא נשאה ברוב נטל המלחמה, אך על מנת להבין את השתלשלות המאורעות והנסיבות הבינלאומיות למלחמה, יש לבחון את המקרה גם מזווית ראייתן של בריטניה וצרפת שלקחו חלק פעיל במלחמה. לכל אחת מהמדינות שהשתתפו במלחמה זו היו אינטרסים משלה להתערבות צבאית, ולכן היה בסיס לשיתוף פעולה בין המדינות, את הנסיבות שהובילו כל אחת מהמדינות להיכנס למלחמה יש לנתח מנקודת מבטה של כל אחת משלוש המדינות.

קטע מהעבודה:

יש לזכור כי המלחמה התנהלה במצב של מערכת דו-קוטבית קלאסית ולכן היה צורך להתחשב בשיקוליהן של מעצמות העל, כדי להמנע מהתערבותן תוזמנה המלחמה לתקופת הבחירות בארה"ב, מה שהסיח את תשומת הלב האמריקאית אך רק לזמן קצר. בריה"מ באותו זמן, הייתה עסוקה במשבר בפולין ובהונגריה, לכן הייתה הערכה כי שתי המעצמות לא יתערבו בשלבים הראשונים ללחימה. המבצע בתאריך ה-29 באוקטובר 1956 כאשר ישראל הצניחה כוחות צנחנים במעבר המתלה בסיני והתקדמה לכיוון התעלה, על-פי התכנית צרפת ובריטניה היו צריכות להכריז על אולטימטום לשני הצדדים במטרה להפסיק את הלחימה, ישראל הייתה אמורה להסכים לאולטימטום כאשר ההערכה הייתה שנאצר ידחה אותה, כך תהיה לבריטניה וצרפת עילה להכנס לשטח התעלה. על-פי התכנית, כאשר תבוא הקריאה מצד האו"ם להפסקת אש להציב כוחות לצורך פירוז האזור מכוחות ישראלים ומצריים, יהיו הבריטים והצרפתים על גדות התעלה והשליטה על תעלת סואץ תושב לשליטתן של שתי מדינות אלו.

תגים:

גוריון · נאצר · מצרים · בריטניה · צרפת · מבצע · סיני · קדש · מורגנטאו · ריינהולד · נייבוהר · הבטחון · הקיבוצי · בטחון · קולקטיבי · מרוץ · חימוש · הרסט · מירשהיימר · מאכט · פוליטיק · ברית · בגדאד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת סואץ בראי תאוריית הריאליזם (תרגיל)", סמינריון אודות "מלחמת סואץ בראי תאוריית הריאליזם (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.