היישום אינו מחובר לאינטרנט

הלוחמה הפסיכולוגית בעירק

עבודה מס' 065900

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הלוחמה הפסיכולוגית שהפעילו מדינות הקואליציה וארצות הברית כלפי הצבא והעם העירקי.

6,709 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הלוחמה הפסיכולוגית האמריקאית אותה האמריקאים ומדינות הקואליציה הפעילו בעיראק, לדברי פרופסור וימן: "כללה 1200 איש שכל עיסוקם היה מה שקוראים "psy-op" - יחידה של לוחמה פסיכולוגית". כיום כבר יודעים מעט על הצלחת האמצעים האלה, ביניהם: הפצת מיליוני כרוזים בערבית, הפעלת תחנות רדיו, חלקן התחזו כתחנות רדיו עיראקיות, חלקן התלבשו על התדר העיראקי ומפריעות לתדר המקורי. הלוחמה הפסיכולוגית האמריקאית שלחה טרם פרוץ המלחמה דואר אלקטרוני והודעות s.m.s בטלפונים הסלולאריים לצמרת הצבא ולצמרת המשטר העיראקי כשבנוסף האמריקאים השמיעו שידורים ברמקולים.
את הצלחת הלוחמה האמריקאית ניתן רק להעריך, אך סביר למדי כי לדברי וימן: "חלק מההסבר לכניעה המהירה, להישברות של הצבא העיראקי, לחוסר הנכונות לקחת חלק במלחמה, קשור גם לריכוך המאסיבי שעשו האמריקאים"(1).

בעבודה אחקור את הלוחמה הפסיכולוגית שהפעילו מדינות הקואליציה וארצות הברית כלפי הצבא והעם העירקי.
העבודה מתחלקת לשלושה חלקים :החלק הראשון הוא הפרק התאורטי בו ישנו מקרה דומה - הלוחמה הפסיכולוגית שישראל נקטה כלפי הלבנונים במלחמת לבנון השנייה 2006. בשני המקרים קהל היעד הוא היריב. בו מדינות הפולשות לשטח האוייב צריכות להלחם בשתי זירות הזירה התודעתית והזירה המלחמתית. במלחמת לבנון, בדומה לעירק, ישראל נקטה בשיטת הכרוזים שנופלים מהשמים ובנוסף חדרה לטלוויזיה של הארגון.
בכדי להבין את הלוחמה הפסיכולוגית בעירק יש להבין מושגי יסוד בתחום הלוחמה לכן בחלק השני בעבודה אציג סקירה כללית אודות הלוחמה הפסיכולוגית תוך התייחסות על הגדרות הלוחמה, קהל היעד ועיקרי הלחימה.
בחלק השלישי אציג את הלוחמה הפסיכולוגית בעירק תוך התייחסות לסקירה כללית על הלוחמה של כוחות הקואליציה, האמצעים בהם נקטו ללוחמה, פנית הלוחמה לעם העירקי ולצבא, לחץ הלוחמה על ידי כמות, אפקטיביות והוכחה להצלחת הלוחמה.


תוכן עניינים:
מבוא
פרק תיאורטי- הלוחמה הפסיכולוגית במלחמת לבנון השנייה
פרק מרכזי - לוחמה פסיכולוגית
הלוחמה הפסיכולוגית בעירק
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הלוחמה הפסיכולוגית היא תופעה עתיקת יומין שהתפתחה יותר ככל שהעולם נחשף יותר למקורות מידע, וככל שחלה התקדמות באמצעי התקשורת.תכליתה של הלוחמה הפסיכולוגית הוא להשפיע על מצבנו המנטאלי - ובמקרים רבים, כשהלוחמה הפסיכולוגית מופעלת נגדנו באופן יעיל ומתוחכם, לא ניתן על ידי רציונליזציה פשוטה כתהליך מניעתי והגנתי בפני לוחמה פסיכולוגית. "רק לעיתים רחוקות הניצחון מושג רק באמצעות הרס חומרי של הצד הנגדי; המפתח הוא להרוס את רצונו של הצד הנגדי להילחם. לוחמה פסיכולוגית היא האמצעי העיקרי בו ניתן לתקוף ולהרוס את כוח הרצון והיכולת של צד האויב." הלוחמה הפסיכולוגית היא אמצעי העומד לצד הלוחמה הצבאית ומהווה כלי שאינו נופל בחשיבותו מהלוחמה הצבאית המוכרת.לפי צבי גיל (2004) (10): "בהיסטוריה האנושית מסעי הפחדה היה בהם להכניע לא רק קהל מסוים אלא מדינות שלמות, מבלי שהכוחות שמנהלים את המסע יצטרכו להשתמש באלמנטים קיצוניים יותר".

תגים:

נסראללה · מלחמת · לבנון · עיראק · סדאם · מידע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הלוחמה הפסיכולוגית בעירק", סמינריון אודות "הלוחמה הפסיכולוגית בעירק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.