היישום אינו מחובר לאינטרנט

שחיקה, שביעות רצון וכוונות עזיבה

עבודה מס' 065886

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין שחיקה, שביעות רצון וכוונת עזיבה בחברת דני רן בע"מ. (הצעת מחקר)

3,939 מילים ,24 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

חברת "דני רן מכשירי כתיבה בע"מ " נוסדה בשנת 1984, החלה את פעילותה כמשווקת מכשירי כתיבה לשוק הפרטי והמוסדי, ומאז גדלה והתפתחה.
החברה בבעלות פרטית כאשר אבי המשפחה משמש כמנכ"ל מיום הקמתה, יחד עימו עובדים שלושת בניו המשמשים כמנהלים בחברה. החברה ותיקה בעלת מוניטין רב ,ממוקמת ברח' קבוץ גלויות 32 תל-אביב וחולשת על אזור גיאוגרפי רחב.
בחברה מועסקים כ- 40 עובדים, רובם מוכרנים ותיקים אשר מכירים את העבודה ואת הלקוחות, כאשר חלק קטן מהעובדים הוא צוות מוכרנים בדלפק של החנות המקומית ( שהם בדרך כלל עובדים ללא ידע קודם באופן מיוחד). המוכרנים בחברה הם בעצם אנשי מכירות ותפקיד איש המכירות- למכור. איש המכירות הוא "החייל" של הארגון. בחברה יודעים שכדי שהם יוכלו להתקיים הם חייבים להרוויח והם ירויחו בעזרת המכירות.
לקוחות החברה הם בעיקר לקוחות מוסדיים כגון משרדים גדולים באזור תל-אביב, ולקוחות פרטיים שמספרם גדול יחסית למתחרים.

הבעיה העסקית: ענף מכשירי הכתיבה נמצא בתקופה בה רמת התחרות גבוהה ובעקבות המיתון הקשה בו נמצא המשק בכלל, גדל מספר המתחרים ושימור הלקוחות הפך לאחת המטרות האסטרטגיות של החברה, לכן יש ליצור תרבות ארגונית כזו שתתמוך בעובדים ותסייע להם בעבודה השוטפת במתן שירות איכותי.
איכות השירות הניתנת ללקוחות אינה תמיד ברמה נאותה מכיוון שהעובדים חשים שחוקים ועייפים בעקבות שעות העבודה הרבות שהם נדרשים לעבוד ,כתוצאה מכך נוצר פער בין הציפיות של הלקוח, בין צרכיו לבין מה שהעובדים - נותני השירות היו מסוגלים לתת. פגיעה זו מביאה לנטישה של לקוחות קיימים ובנוסף לכך נוצר קושי בגיוס לקוחות חדשים, דבר אשר פוגע בתדמית החברה , ברווחים בטווח הקצר ובטווח הארוך, באווירה הכללית וברוח הצוות.
בשנה האחרונה עזבו את החברה כ- 12% מהעובדים, ומספר בעלי תפקידי מפתח מגלים נכונות לעזוב ומשקיעים מאמצים רבים בחיפוש אחר מקום עבודה חלופי.האוירה כללית קשה . כמו כן קיים חשש מפני סחף של עזיבות וזה בנוסף לקושי הקיים בגיוס כח אדם מיומן ואיכותי בעל תודעת שירות ברמה גבוהה כפי שנדרש מארגון שירות.
בחברה מתקשים לתת שירות איכותי ברמה הנאותה ללקוחות, ואין עמידה בלוח זמנים .כל אלה מעצימים את הבעיה. כתוצאה מכך צופה החוקר שהחברה תתקשה לשרוד ואו אפילו להמשיך ולגדול.
הנחת החוקר היא כי גורם משמעותי לירידה בשביעות רצון העובדים ולעליה בכוונות העזיבה הוא השחיקה בעבודה.
מטרת המחקר היא לבחון את עוצמת הקשר בין שחיקת העובדים, שביעות רצונם לבין כוונות העזיבה שלהם.

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 הצגת הבעיה
1.2 הבעיה העסקית
1.3 שאלות המחקר
1.4 מטרות המחקר וחשיבותן.
סקירת הספרות
2.1 שחיקה
2.2 שביעות רצון
2.3 כוונות עזיבה
2.4 הקשר בין שביעות רצון לכוונות עזיבה
2.5 הקשר בין שחיקה לכוונות עזיבה
2.6 רציונל המחקר
2.7 משתני המחקר
2.8 השערות המחקר
2.9 מודל המחקר
שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 המדגם
3.3 כלי המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 שיטת הניתוח
3.6 מגבלות המחקר
3.7 נגישות הסטודנט לנושא המידע
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לשחיקה ביטויים מגוונים, ביניהם איבוד מתקדם של אידיאלים, אנרגיה ומטרות הנובעים ממצבים של עבודה; "איבוד רצון" או חוסר יכולת לגייס כוחות כדי להמשיך הלאה; הפחתה של ביצועים אישיים אצל אנשים עובדים; מצב של תשישות פיזית, אמוציונלית ומנטלית המתבטא בהרגשות של חוסר תקווה, חוסר אונים; התפתחות של תפיסה עצמית שלילית; עמדות שליליות כלפי עבודה, כלפי לקוחות - תלמידים, כלפי האני; רוגז, עייפות, חולשה, אובדן מרץ, חוסר יכולת לנווט את הרצונות (NIKAM, 1995).

תגים:

שחיקה · מעביד · מועסק · עובד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שחיקה, שביעות רצון וכוונות עזיבה", סמינריון אודות "שחיקה, שביעות רצון וכוונות עזיבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.