היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שביעות רצון מאיכות השירות במוקד צרכנים

עבודה מס' 065866

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר במוקד הצרכנים של חברת 'קוקה קולה'

11,558 מילים ,38 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במקרים רבים, מרכז שירות טלפוני הוא נקודת הקשר היחידה של הלקוח עם החברה, ולכן האתגר הניצב בפני ארגונים הינו לבחון את האופן שבו מרכזי שירות טלפוני והטכנולוגיה המשמשת אותם מעצימים את חווית הלקוח.
האם כאשר הלקוח מתקשר למרכז שירות טלפוני: הוא נדרש להמתין זמן רב? האם הלקוח נתקל בהודעות מוקלטות או במענה אנושי?
כל המשתנים הללו משפיעים על שביעות רצונו של הלקוח, על המידה שבה בעיותיו נפתרות במסגרת שיחת הטלפון הבודדת ובסוגיה האם הלקוחות ימשיכו לרכוש אצלך.

נושא העבודה הוא הקשר בין איכות השירות ושביעות רצון הלקוח לבין נאמנות הצרכן בחברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה - קולה).
למוקד שירות הצרכנים בחברה חשיבות רבה, ההנחה שלנו היא, כי ככל שהצרכן יהיה שבע רצון מאיכות השירות במוקד הצרכנים, יהיה נאמן יותר הן למוצרי החברה והן למוקד עצמו.
עובדי הארגון חייבים להבין כי מוקד שירות הצרכנים הוא ה"פנים" של הארגון, ולכן על הארגון כולו להירתם לשם העלאת רמתו.

ההבנה העסקית שיש לנהל את שביעות רצונו של הלקוח היא אחת מההתפתחויות הדרמטיות של השנים האחרונות בתחום הניהול והשיווק.
התפיסה כי הלקוח הוא במרכז ולא המוצר מאפשרת שיווק נכון למשיכה ולשימור הלקוחות.

בשנים האחרונות כוחו של הלקוח השתנה בשל שינויים קיצוניים בחברה, כגון: התפתחות הכלכלה, התעשייה והטכנולוגיה שהובילו ליצירת קשרים גלובליים, הלקוח מודע יותר לשוויו ומצפה כי החברה תציע לו הצעות טובות יותר ע"י שיפור המוצר, שיפור השירות והכשרת צוות העובדים.
המאפיינים הייחודים של התקופה הנוכחית הינם: הסלמה ברמת התחרותיות בין החברות המתחרות בכל שוק, שחיקת היתרונות הטכנולוגיים ושינוי בצינורות השיווק וההפצה. כל אלה גוררים אחריהם את עליית החשיבות של ממדי השירות.

איכות השירות הינה גורם חשוב מאוד היוצר ערך מוסף לכל חווית השירות של הלקוח.
לקוח יעריך איכות שירות ע"י השוואה של השירות שקיבל לעומת השירות לו הוא מצפה, כאשר הביצוע עולה על ציפיותיו של הלקוח הרי שהוא יהיה שבע רצון.
התפיסה היא שאיכות השירות יוצרת שביעות רצון גבוהה, קשר רגשי חזק ולא רק העדפה רציונאלית, דבר שיוביל ללויאליות רבה יותר לחברה מצד הלקוח.

שביעות רצון של לקוחות הנה פרמטר מרכזי אשר משפיע ישירות על: ההצלחה הכוללת של החברה, הדימוי והמיצוב שלה, בניית נאמנות, הרחבת סל מוצרים, גיוס כמובילי דעה חיוביים לגבי לקוחות נוספים, מוכנות לשלם מחיר גבוה יותר ובניית עניין ורצון לתת משוב לחברה.

יש לזכור כי ניהול שביעות רצונו של הלקוח היא משימה מורכבת אשר פירותיה אינן נראים מייד. יחד עם זאת, זהו מאמץ ארוך טווח, שמניב הצלחה שיווקית לבעלי הסבלנות המסוגלים להבין את הלקוח. הבנה עמוקה של האופן בו הלקוח שופט את החברה, ושימוש בכלים מחקריים נכונים הוא הבסיס להצלחה זו.

אוכלוסיית המחקר הינה לקוחות אשר רכשו את אחד ממוצרי החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה) בעת ביקורם בנקודות המכירה השונות.
מדגם: אוכלוסייה זו מונה גברים ונשים בטווחי גילאים שונים, הבאים מרקע שונה.
רמת ההיכרות עם מוקד הצרכנים של החברה המרכזית למשקאות, משתנה באוכלוסיה זו ולכן היא יכולה לייצג את האוכלוסייה הכללית.
שיטת הדגימה: במחקר השתתפו 85 נשאלים: 54 נשים ו- 31 גברים בגילאים שונים.
הנדגמים נבחרו באופן אקראי והדגימה התבצעה באופן יחידני כלומר, שאלון לכל לקוח.
לכל לקוח שהסכים להשתתף במחקר הוקראו השאלות ותועדו תשובותיו.
המחקר ארך כשבועיים ברשתות השיווק ובנקודות מכירה שונות בשעות הפעילות.
כלי המחקר: לצורך מחקר זה נאספו הנתונים באמצעות שאלונים.
השאלון כולל שאלות סגורות ומכיל את כלל המשתנים שהוגדרו במחקר.
שאלון הסקר הקיף את התחומים הבאים: תפיסת איכות השירות, שביעות רצון הלקוחות ונאמנות לקוחות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שירות
2.2 איכות השירות
2.3 טיפול בתלונות ככלי לשיפור השירות
2.4 שביעות רצון לקוח
2.5 נאמנות לקוח
3. השערות המחקר
4. מחקר אמפירי
5. ניתוח ודיון
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

החוקר Gronroos, (1990) ריכז מספר גדול של הגדרות למתן שירות וניסה לשלב את מרכיבי ההגדרות להגדרה כוללת אחת: "שירות הוא פעילות או סדרה של פעילויות בעלות אופי לא-מוחשי שבדרך-כלל, אם כי לא בהכרח, מבוצעות באינטראקציות בין הלקוח לבין העובד המעניק יחס ללקוח, כשתפקידו לספק פתרון לבעיות הלקוחות".
בהתאם להגדרה זו האינטראקציה בין הלקוח לספק השירות, ממוקדת ביחסים בין ספק השירות ללקוח, ולא בהיבטים נוספים של מתן שירות, כגון: טיב המוצר, תדמית הארגון, מחיר ועוד.

תגים:

שירות · לקוחות · צרכנים · מגדר · מינים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שביעות רצון מאיכות השירות במוקד צרכנים ", סמינריון אודות "הקשר בין שביעות רצון מאיכות השירות במוקד צרכנים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.