היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח הסיפור "פייר מנאר מחברו של דון קיחוטה" / בורחס (תרגיל)

עבודה מס' 065864

מחיר: 66.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ע"פ מישל פוקו ורולאן בארת - "מות המחבר/מיהו המחבר"

1,105 מילים ,3 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בחיבור זה אציג ניתוח לסיפורו של לואיס חורחה בורחס פייר מנאר, מחברו של דון קיחוטה, על-פי עמדתם של בארת ופוקו המתוארת בספר מות המחבר / מהו המחבר?. בנוסף לכך אציג כתימוכין כיצד עמדה זו בא לידי ביטוי בסיפורת הפוסט-מודרניסטית אצל פאביץ' ומאיר שלו. סיפורת אשר מגדירה מחדש את הקורא ומתארת כיצד עליו לפעול בעת הליך הקריאה.
סיפורו של בורחס פייר מנאר, מחברו של דון קיחוטה בנוי בצורת ניסוי חשיבתי, המראה מה היה קורה לולא היינו דבקים יתר על המידה במושג "המחבר הספרותי". פייר מנאר (סופר בדוי, פרי המצאתו של בורחס) בכתיבת "דון קיחוטה", מספק לקוראים לגיטימציה לבצע ייחוס שקרי ולקרוא בצורה אנכרוניסטית גרידא; לקרוא אחרת ממה שרגיל הקורא המסורתי. ומתברר שקריאה כזו מספקת עומק נוסף לטקסט ספרותי, עומק שלא נכח קודם לכן, בעת קריאתו כיצירתו של סרוואנטס.

מהי חשיבותו של המחבר הניצב ברקע הטקסט - האם טקסטים זהים, אשר נכתבו ע"י מחברים שונים, יקבלו משמעויות שונות?

החיבור כולל:
הקדמה
הרעיון או הטיעון המרכזי של בורחס
המגמה של בארת לבטל את המחבר בניתוח טקסט
מערכת היפר-טקסטואלית: היכן גלומה משמעות הטקסט? אצל המחבר, אצל הקורא או בתוך הטקסט לגופו?
הגדרתו של פאביץ' לטקסט
אזהרת הקריאה הסטרוקטורליסטית של שלו ב"עשיו"
סיכום

קטע מהעבודה:

הרצאתו של פוקו מתחילה מהמקום שבו מסיים בארת - מות המחבר. פוקו הוא היסטוריון תרבותי וטענותיו צנועות יותר: הוא מבקש לערוך המשגה והיסטוריזציה של מה שהוא מכנה 'פונקצית המחבר'. כאשר אנו מצהירים שאדם מסוים הוא המחבר של יצירה מסוימת איננו רק מצביעים על פעולה שפעל אותו אדם בחייו, אלא אנו קובעים עובדה על סמכותו של החיבור, על מעמדו.

תגים:

סרוואנטס · מאיר שלו · באחטין · פאביץ' · סטרוקטורליזם · שייקספיר.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח הסיפור "פייר מנאר מחברו של דון קיחוטה" / בורחס (תרגיל)", סמינריון אודות "ניתוח הסיפור "פייר מנאר מחברו של דון קיחוטה" / בורחס (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.