היישום אינו מחובר לאינטרנט

המלחמה הקרה - מניעים אידיאולוגים

עבודה מס' 065806

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה וניתוח של המניעים והערכת תפקידה של האידיאולוגיה במלחמה הקרה.

3,429 מילים ,13 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

לבחון ולנתח את המניעים האידיאולוגים של כל אחת ממעצמות העל (ברית המועצות וארצות הברית) ערב המלחמה הקרה ובמהלכה, ולהעריך את תפקידו של המרכיב האידיאולוגי בפרוץ המלחמה והמשכה, נוכח שחרורם של מסמכים תיעודיים מן הגוש המזרחי לאחר נפילתו.
מחקר זה יתרום להבנת תפקידם של מרכיבים אידיאולוגים בסכסוכים בכלל, ובסכסוכים גלובליים בפרט. נושא זה עשוי לתרום הן להעמקת ההבנה של המלחמה הקרה, והן להבנתם של סכסוכים עכשוויים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': המלחמה הקרה-רקע היסטורי
פרק ב': הסיבות לפרוץ המלחמה הקרה- גורמים אידיאולוגיים כמניע מרכזי
פרק ג': עימות 1945 - 1965
פרק ד': סיכום ומסקנות
פרק ה': ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המלחמה הקרה בין ארצות הברית ובעלות בריתה לברית המועצות ובעלות בריתה הייתה אחת המלחמות החשובות והמשפיעות של המאה העשרים, מאה רצופת משברים תרבותיים-אידיאולוגיים ומלחמות עקובות מדם (בוים וזינגרוב, 1998). סיומה של מלחמת העולם השניה וכניעתן של מעצמות הציר לא פתחה עידן חדש של הרמוניה ושלום, כפי שקיוו מנסחי מגילת האומות המאוחדות, אלא יצרה יריבות הולכת וגוברת בין שתי מעצמות העל החדשות - ברית המועצות מזה וארצות הברית מזה (בר נביא ונווה, 1999; מטיאש, 1994). יריבות זו, שמעולם לא התפתחה לעימות צבאי גלוי וישיר בינהן, קיבלה את הכינוי "המלחמה הקרה". הסכסוך הגלובלי החל בויכוח על עתיד גרמניה ושאר שטחי מזרח אירופה, ובשנות החמישים והשישים התפשט לעבר אסיה ושאר חלקי העולם. סכסוך בין מעצמתי זה קבע את אופי המערכת הבינלאומית הדו-קוטבית, אשר התגבשה בשלהי שנות ה-40 והחזיקה מעמד עד סוף שנות ה-80 (שם).

תגים:

סובייטים · קומוניזם · טרומן · פוליטיקה · עולמית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המלחמה הקרה - מניעים אידיאולוגים", סמינריון אודות "המלחמה הקרה - מניעים אידיאולוגים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.