היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלטלנה

עבודה מס' 065784

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של הפרשה והרקע שלה.

2,481 מילים ,4 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

לצורך ניתוח הפרשה יתוארו תחילה מאפייניו של ארגון האצ"ל, תאור תקופת ה"סיזון" והרקע לעליית תנועת המרי. לאחר מכן תתמקד העבודה בפרשת אלטלנה עצמה כולל הרקע להבאת האוניה וההתפתחויות מרגע הגעתה ועד לטביעתה מול חופי תל אביב.

קטע מהעבודה:

האצ"ל -
אצ"ל - ארגון צבאי לאומי, שחרט על דגלו את חזון ארץ ישראל השלמה, הוקם בחודש אפריל 1931, לאחר שמפקד מחוז ירושלים - אברהם תהומי, הודח מתפקידו על ידי הנהגת ה"הגנה" עקב היותו של תהומי אקטיביסט, שראה צורך לתת ל"הגנה" צביון של ארגון צבאי, החשדתו כתומך התנועה הרוויזיוניסטית ותמיכתו בשינוי היחס שיש לנקוט כלפי הפורעים הערבים(1).
תהומי, שנתמך על ידי מפקדים רבים, פרש יחד עימם משורות ה"הגנה" והקימו את ה"אצ"ל", שאליו הצטרפו חברים של התנועה הרוויזיוניסטית.
--------------------------------------------------------------------
1. שלמה נקדימון, אלטלנה. ירושלים: עידנים, 1978. עמוד 20.

מקורות:

ינאי, נתן. משברים פוליטיים בישראל. ירושלים: כתר, 1982.
ברנר, אורי. אלטלנה: מחקר מדיני וצבאי. תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 1978.
נקדימון, שלמה. אלטלנה. ירושלים: עידנים, 1978.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלטלנה", סמינריון אודות "אלטלנה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.