היישום אינו מחובר לאינטרנט

האחר שבתוך האני

עבודה מס' 065721

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המופע של הגוף- דימויי גוף בתרבות ובספרות העכשווית כפי שעולה ב"הגלגול" לקפקא וב"חזירויות" לדריאסק

2,095 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מופע הגוף ב"הגלגול" ו"חזירויות" מופיע כטקס של שינוי המבטא תשוקה לגוף (תשוקה ותאווה לבשר על ידיי הסביבה ורצון בהכרה של הסביבה בגוף על ידי הדמות) ובמקביל חוויה גופנית שאין לה מילים. הופעה פרדוקסלית זו, מתווכת ע"י ריטואל של הקרבת קורבן; כלומר על ידי הבלחת הגוף בסוף הסיפור על מנת שיהיה אפשר להרוס אותו ודרך הרס זה להעניק לו אותה הכרה. ואכן ב"גלגול" נהרס הגוף ומוקרב מי שהיה מההתחלה- עוד לפני הטרנספורמציה- קורבן (ובכך יכולה למשפחה להיפטר מהנטל ששם עליה גרגור ולקבל אישור מחדש לדרכם ולאנושיותם). אלא שב"חזירויות", הגיבורה שהיתה קורבן כל חייה, בסוף שורדת והורגת את אמה המבקשת להשמידה, וזאת מכיוון שאין לה צורך בהכרה או באישור חברתי למצבה והיא יוצאת החוצה ממשחק חברתי זה. בעבודה זו, אבדוק את סוגיית האחרות שעולה בשני טקסטים אלו וממנה אבקש לבחון את מקומה וכוחה של הספרות אל מול תיאוריית הסימולקרה של בודריאר.

תוכן העניינים:
1) הקדמה
2) האחר שבתוך האני כפי שמתבטא ב"גלגול" לקפקא וב"חזירויות" לדריאסק
3) הניראות המפלצתית והניסיון לברוא מחדש את הגוף
4) מקומה וכוחה של הספרות אל מול תיאוריית הסימולקרה של בודריאר
5) סיכום
6) ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אין ספק כי "חזירויות" של דריאסק, הושפע בין היתר מקפקא, ואכן, המכנה המשותף המרכזי בין שני הטקסטים הוא בכך שקפקא ודריאסק, אינם משתמשים בחיה כאל ייצוג מטאפורי לסוגייה מוסרית, אלא יוצרים גיבורים שהם חיות כמטרה בפני עצמה. אולם ההבדלים מנקודת מוצא זו הם רבים ואנסה לגעת בחשובים ביותר לעניינינו.
השינוי הפיזי המתרחש ב"גלגול" אינו הדרגתי, אלא מתרחש בזמן השינה ואנו מקבלים אינפורמציה זו על ידי המספר הכל יודע כבר במשפט הפותח. התהליך המתרחש בסיפור הוא אם כן, אינו תהליך של טרנספורמציה פיזית, כי אם תהליך של Becoming (התהוות) ושל התפכחות תודעתית ביחס לאותה טרנספורמציה, תהליך קבלת הגוף החדש. תהליך התהוות דומה מתרחש ב"חזירויות", אלא שגיבורת "חזירויות", ראשית כל, מרוצה מאוד מעבודתה כזונה וממצבה הכללי שלפני הטרנספורמציה, והיא למרבה הפליאה קורבן בהסכמה.

תגים:

טרנספורמציה · זנות · קבלה · משפחה · חברה · קורבן · בעלי חיים · חיות · קפקא · דריאסק · מפלצת · סימולקרה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האחר שבתוך האני", סמינריון אודות "האחר שבתוך האני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.