היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיהו המורה הטוב

עבודה מס' 065686

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד נתפסת דמותו של המורה לחינוך גופני בעיני תלמידי בית הספר היסודי?

7,403 מילים ,34 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לבדוק את תפיסת תפקיד ההוראה ע"י המורה לעומת תפיסת תפקיד ההוראה על ידי התלמיד. תכליתה הוא לבדוק מי מוגדר כמורה טוב בעיני התלמידים. כלומר שאלת המחקר היא כיצד נתפסת דמותו של המורה לחינוך גופני בעיני תלמידי בית הספר היסודי.

טיבה של ההוראה שהתלמיד זוכה לה נקבעת עקב ארבעה גורמים: טכניקות ההוראה ושיטות ההוראה שהמורים משתמשים בהן, אסטרטגיית ההוראה הנהוגה בבית הספר והתיאוריה שעל פיה נבנית אותה אסטרטגיה.
אסטרטגיית הלמידה הינה דבר חשוב ביותר בתהליך הלמידה, ובתהליך הכנת מערך השיעור. שימוש באסטרטגיה נכונה יכול להגביר את יכולת הקליטה של התלמיד וכך להעלות את אפקטיביות השיעור. לעומתה שימוש באסטרטגיה לא נכונה ולא מתאימה יכולה "להרדים" את התלמיד כך שלא יקלוט מאומה.

העבודה תסקור את התיאוריות והמחקרים בנושא. לאחר מכן יערך מחקר בין תלמידים באמצעות שאלון מובנה, אשר ינותח בכלים סטטיסטים לצורך הסקת מסקנות.

ראשי פרקים:
מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 הצגת הנושא
רקע תיאורטי
2.1 חשיבות החינוך הגופני
2.2 חשיבות הפעילות הגופנית ככלי לימודי
2.3 מסוגלות המורה
2.4 תכנון ההוראה
2.5 טיפול בבעיות משמעת
2.6 השפעת השחיקה על שביעות רצון התלמידים
2.7 אסטרטגיות הוראה ועמדות התלמידים כלפי המורה
שיטת המחקר
3.1 כלי המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 מיון ההיגדים
השאלון
תוצאות השאלון
5.1 ממוצע הפרמטרים:
5.2 מיון הפרמטרים לפי מין
ניתוח השאלון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המשחק והפעילות הגופנית ממלאים את לב הילד שמחה ועליזות אשר נחוצות לגידולו ולהתפתחותו. בהם הילד לומר להיות עצמאי, בלתי תלוי במבוגרים ורוכש לו ביטחון בכישרונותיו וביכולתו אשר נחוצים להערכתו העצמית ולעמדתו בחייו.
בפעילות הגופנית מתגלים ומתפתחים רגשות רבים. כשרונותיו של הילד באים לידי ביטוי, מתחזקים ומתפתחים. במשחק מתגלה ומתפתחת אישיותו של הילד. הוא מתנסה בתפקידים ובחובות שידרשו ממנו החיים בעתיד והוא מתאמן בהם בדרך שלו. לפיכך המשחק משמש במה לרכישת ניסיון בהכרת החיים, והוא אמצעי ללימוד המציאות (רבינוביץ, תשי"ג, עמוד 7).

תגים:

הוראה · עמדות · תלמידים · התעמלות · מורים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיהו המורה הטוב", סמינריון אודות "מיהו המורה הטוב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.