היישום אינו מחובר לאינטרנט

האינטרנט במדינות ערב

עבודה מס' 065667

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המצב בשלוש מדינות ערביות (בחריין, ערב הסעודית, סוריה).

3,153 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

כלכלת העולם כיום מבוססת ברובה המכריע על קידמה ותיעוש תוך כדי שיפורים טכנולוגיים מתמידים. תהליכי הגלובליזציה המתרחשים בעולם מזה כעשור וחצי ותפסו תאוצה ב 5-6 שנים האחרונות נשענים ברובם על התפתחות רשת האינטרנט העולמית. מאז נכנס האינטרנט לתודעת העולם, או ליתר דיוק מאז 1983, כאשר הפכה הרשת להיות בתצורה כפי שאנו מכירים אותה היום, תפס האינטרנט מקום מאוד מרכזי בחיינו והפך להיות כלי חשוב ומרכזי לא רק בתחום הכלכלה אלה גם בתחום חופש הדיבור והבעת דעה פוליטית וציבורית (Silenced, 2003).
בפעם הראשונה למעשה ניתנת לאזרחים האפשרות להביע דעתם באופן פומבי על ידי פורומים או אפילו הקמת אתרים- דבר שנמנע מהם בתקשורת המסורתית, שם קיבלו הכול כמובן אליו.
עשרות אם לא מאות מחקרים נעשו בעניין הזה כדי לבדוק באמת עד כמה חיוני האינטרנט לאורך חיינו והאם ואיך היינו מסתדרים בלעדיו. מקצת המחקרים עסקו בפן הציבורי (גופים ממשלתיים), מקצתם עסקו בפן הפרטי, אך רוב המחקרים עסקו בפן אולי המעניין ביותר, הפן העסקי מסחרי- וכיצד השפיע עליו האינטרנט. אז האינטרנט חשוב, מרכזי ואף חיוני מאוד לשיפור איכות החיים של אזרחי מדינות בכל העולם וכנראה גם להתקדמות הכלכלה המקומית והעולמית.
עם זאת, מחקרים מצאו שיש ממשלות רבות שמשקיעות מאמצים בלתי מבוטלים כדי לצנזר ואף לחסום לחלוטין את רשת האינטרנט במדינתם ומסכנות את מעמדו כמדיום חופשי, תוך שימוש בו לאינטרסים לאומיים ופוליטיים של ממשלות אלו (RWB, 2004).
אם כך הדברים ובהנחה שכל ממשלה רוצה לנהל כלכלה מצליחה ולקדם את עמה, עולות השאלות הבאות, אותן נרצה לחקור:

1.מדוע עדיין יש מדינות עם אחוזי שימוש נמוכים ברשת האינטרנט?
2.מדוע האינטרנט אינו חופשי לכל החפץ בדבר בהרבה מדינות בעולם?
3.מהו כיוון המגמה של צנזורה באינטרנט? האם זו תעלם או שמה תתגבר?

כדי לענות על השאלות שהצגנו, עבדנו בצורת ה"משפך" כלומר תחילה אספנו נתונים עולמיים, מהם גזרנו את גוש המדינות שתחת הנושא שלנו תוך ניסיון להסביר את המגמה הכללית בהן. השלב הבא היה התמקדות מעמיקה במדינות נבחרות כדי להסביר את התופעות הכלליות. אספנו נתונים על שיעור משתמשים באינטרנט במדינות נבחרות ברחבי העולם כדי לקבל תמונה כללית יותר.

תוכן עניינים:
מבוא
מתודולוגיה
הגורמים לנתונים
בחריין
ערב הסעודית
סוריה
האינטרנט והכלכלה
סיכום ומסקנות
נספחים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הספרות מצביעה על מספר סיבות לנתונים שראינו בגרף (Silenced, 2003):
1. היעדר תשתיות מתאימות- מחסור בקווי תקשורת גם בערים הגדולות אך בעיקר בכפרים המרוחקים מהמרכזים- שם מתרכזת רוב האוכלוסייה במדינות הללו.
2. עלות שימוש גבוהה- הכוונה היא גם לקניית מחשב וגם עלות החיבור לאינטרנט. רוב האוכלוסייה הערבית במדינות אלו נמצאות במצב סוציו אקונומי קשה ומחשב- שנחשב למותרות בחיים, אינו נמצא בהרבה בתים בעיקר בגלל סיבה זו.

תגים:

משטרים · אוטוריטריים · גלובליזציה · משטר · נשיאותי · דיסוננס · קוגנטיבי · הליגה · הערבית · טכנולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האינטרנט במדינות ערב", סמינריון אודות "האינטרנט במדינות ערב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.