היישום אינו מחובר לאינטרנט

החיזבאללה - זרוע טרור איראנית כנגד יעדים ישראלים ויעדים יהודים

עבודה מס' 065631

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפיסתן של איראן והחיזבאללה לגבי ישראל.

2,719 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

העבודה תבחן את תפיסתה של ישראל בעיני החיזבאללה ובעיני איראן, מה הם מקורות המימון של החיזבאללה, וכן באלו פיגועי טרור נמצאה בכל זאת טבעית אצבע איראנית על אף מאמציה של שאיראן כי לא תמצא אחת כזו.
באם תפיסת החיזבאללה את ישראל זהה לתפיסת איראן את ישראל, באם רוב מקורות המימון של חיזבאללה מגיעים מאיראן בהיותה של חיזבאללה תנועה עם אידיאולוגיה איסלאמית קיצונית ובהיותה של איראן מדינה בעלת מדיניות חוץ רדיקלית שכל האמצעים כשרים בעיניה, ובאם ימצאו פיגועי טרור ביעדים ישראליים או יהודים שבהם נמצא טביעת אצבע איראנית הרי ניתן יהיה לומר כי החיזבאללה היא זרוע טרור איראנית כנגד יעדים ישראלים ויעדים יהודים, אז נוכל לומר כי אף על פי שהקרימינל האיראני האלים והמסוכן לא נתפש בשעת מעשה, הרי שיש ברשותנו מספיק ראיות להעמדתו לדין בגין מעורבותו בפיגועי טרור.
יחד עם זאת יש לסייג את הדברים ולהבהיר כי מדובר בתחילת שנות השמונים, בשנים הראשונות בתנועת החיזבאללה, בתקופת שלטונו של חומייני באיראן שהרי לאחר מכן תנועת החיזבאללה הופכת אט-אט לגוף עצמאי,וכן יש לציין את העובדה כי ההוכחה כי החיזבאללה הינה זרוע טרור איראנית איננה שוללת פעולות טרור על ידי החיזבאללה כגוף עצמאי ללא הנחיות ומימון מאיראן, וכן אין לשלול פעולות איראניות שלא על ידי החיזבאללה אלא גוף אחר.

תוכן עניינים:
מבוא
ישראל בעיני איראן
ישראל בעיני החיזבאללה
מקורות מימון לחיזבאללה
טביעות אצבע איראנית בפיגועי טרור של החיזבאללה נגד יעדים ישראלים ויהודים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תקופת שלטון השאה (השושלת הפהלווית) באיראן הייתה תקופה של קשרים הדוקים ומיוחדים בין איראן לישראל, היו יחסים כלכליים(1) (ייצוא נפט מאיראן וייבוא ציוד ביטחוני וטכנולוגיה לתעשייה ולחקלאות) קשרים צבאיים, וביקורים הדדיים של ראשי ממשלות ומפקדים בכירים, אך כבר אז החל חומייני המנהיג הבא של איראן בזרעי השנאה לישראל, חומייני הפך את הסכסוך הערבי-ישראלי ממאבק לאומי-פוליטי(2) כפי שראו זאת שאר מדינות ערב למאבק אידיאולוגי - דתי, מבעיה פנימית ישראלית לבעיה כלל איסלאמית.
חומייני ראה בישראל את מקור כל הרעות בעולם, והאשים את ישראל בכיבוש פלסטין, פגיעה בזכויות הלגיטימיות של הפלסטינים בישראל, ודיכויים, וראה בשחרור האדמה המוסלמית בפלסטין מלחמת מצווה אשר יחד עם חיסול ישראל תוביל להצלחתה הסופית של התנועה האיסלאמית, חומייני ראה בסכסוך עם ישראל מאבק בין כוחות הצדק לכוחות העושק והכפירה, ושלל באופן מוחלט את זכות קיומה של ישראל ומחייב כל מוסלמי להשתתף במאבק נגד ישראל.
חומייני כינה את ארה"ב "השטן הגדול" וישראל "השטן הקטן" והאשימם בשנאה כלפי האיסלאם, ניסיון לגרום לפירוד בעולם המוסלמי, והשתלטות על המקומות הקדושים לאיסלאם, כשהוא מייחס לישראל חלק ניכר מהסנקציות על איראן שהוטלו על ידי ארה"ב כי ישראל מסיתה את ארה"ב באמצעות יהדות ארה"ב וארגונים יהודיים, ולכן קשר ביניהם וקרה להם "השטן הקטן", ו"השטן הגדול".
---------------------------------------------------------------------
1. ש. שאול, טרור בשליחות האימאם, הוצאות מפעלות המרכז הבינתחומי הרצליה, 2001.
2. א. קם, מן הטרור ועד הגרעין- משמעותו של האיום האיראני, הוצאת משרד הביטחון, 2004, עמ' 395.

תגים:

טרור · מימון · איראן · חיזבאללה · יעדים · לבנון · נסראללה · נצראללה · שיעים · שיעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החיזבאללה - זרוע טרור איראנית כנגד יעדים ישראלים ויעדים יהודים", סמינריון אודות "החיזבאללה - זרוע טרור איראנית כנגד יעדים ישראלים ויעדים יהודים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.