היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההשפעה של פרסומות על ילדים

עבודה מס' 065618

מחיר: 253.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה הנושא מן ההיבט של מוסר בעסקים.

4,110 מילים ,7 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מה מותר ומה אסור בפרסום היא לא רק שאלה משפטית, אלא גם אתית ומקצועית.
בכל פרסום יש מידה של הטעיה. הפרסום לא נועד לקדם את האמת המוחלטת וודאי לא נועד למסור לצרכן את כל האמת. מטרת הפרסום היא לקדם את האינטרסים של המפרסם. הצרכן כמובן מודע לכך, או צריך להיות מודע לכך. בתחום זה אנו נמצאים על חבל דק, כאשר ההטעיה אסורה על פי חוק ומהווה גם עבירה פלילית שעונשה עד שנת מאסר. השאלה הגדולה היא כמובן מהי הטעיה? או מהי האמת הפרסומית? יש פער גדול, כמעט קשה ליישוב בין הנורמה הנדרשת בחוק ובפסיקה של בתי המשפט, לבין המקובל בעולם הפרסום.
אחת הטענות המרכזיות כנגד הפרסומות בטלוויזיה היא שהן חסרות טעם, גסות, ופוגעות בחינוכם של ילדים. רבים טוענים כי לפרסומת כוח מעצב ומחנך. ילדים שרים את הפרסומות ומשננים אותן, וגם המבוגרים מושפעים מהשפה ומהדימויים של עולם הפרסום. מוסכם שיש מקום להגבלות בשל פגיעה בטעם הטוב בפרסומות, אולם אין הסכמה על מהותן. ביטויים כמו "לך תצטיין" נראים לרבים כפגיעה בטעם הטוב, אולם זכו לאישור הרשויות לרבות בג"צ
בג"צ למעשה נמנע מלקבוע גבולות לפגיעה בטעם הטוב, והעדיף את חופש הביטוי של המפרסמים.
לאחרונה, ניתן למצוא פרסומות שמעליבות את הצופה, מכנות אותו פרייאר (אם הוא משתמש בטלפון סלולארי בבית) או אידיוט, או (בפרסומת של חברת החשמל) בטלן שמהתל עובדי חברת חשמל. אולי אין כאן פגיעה בטעם הטוב במשמעות החוקית, אך ודאי יש כאן פגיעה מסוימת שעלולה לחזור כבומרנג למפרסם.
עולם הפרסום הוא עולם מלא ילדים. הילדים, כך מסתבר, הם ידידיו הטובים של הפרסומאי. ילדים זוכרים פרסומות, אוהבים אותן, וככל הנראה גם מושפעים מהן. המחוקק קבע לעניין זה תקנות מיוחדות שכל מטרתן למנוע השפעה מניפולטיבית על קטינים. התקנות קובעות כי הפרסומת תהיה תואמת ערכים חיובים כגון אדיבות, סובלנות, אחווה וכו'. אסור לעודד קטינים לשכנע את הוריהם או להפציר בהם לרכוש עבורם את המוצר ואסור לכלול בפרסום רמזים מיניים. ספק רק אם חלק ניכר מהפרסומות הפונות לילדים עומדות בכללים אלה.
למשל, הפרסומת הפופולארית של 5% תנובה, כללה הופעה של ילדים המלווים בשירה את ההתרחשויות במכולת המלוות רמיזות מיניות.(1)

בעבודתי אנסה לענות על השאלות מה ההשפעה של הפרסומות על הילדים? האם פרסום לילדים הוא מוסרי? האם זה מוסרי לפנות בפרסומות לילדים שעדיין אין להם שיקול דעת רציונאלי בתהליך הקניה? מהם סוגי הפרסומות שפסולות מבחינה מוסרית? מה ההשפעה של הפרסומות על הילדים?

תוכן ענינים:
1. מבוא
2. המיתוסים על עולם העסקים*
עסקים בלא מוסר
העסקים כמשחק
מיתוס הרווח
3. ריסון המערכת העסקית
3.1 ריסון ממשלתי
מגבלות הריסון
החוק עוזר לעוזריו
הפרת החוק משתלמת
החוק כללי מידי
החוק מגיב באיחור
3.2 ריסון עצמי
4. עקרונות המוסר בעסקים
4.1 גישת התועלתנות
טובת היחיד וטובת הכלל
4.2 גישת הדאונטולוגיה
הכלל המעשי
נוסח האדם כתכלית
5. החברה מול לקוחותיה
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החלטות "בלא מוסר" יכולות להיות מוסריות ולא מוסריות. הנורמה הקובעת שאנשי עסקים צריכים לפעול על פי שיקולי תועלת מביאה לפירוש עסקית כפולה לשם תועלת. רבים מקבלים כמובן מאליו שעסקים צריכים לנהל לא על בסיס שיקולים חברתיים מוסריים, אלא על בסיס שיקולים של יעילות ותועלת כלכלית.
הפירמות רואות בילדים אמצעי להשגת רווחים בלבד. הם אינם מכבדים את אישיותו, והם אינם מטפחים את יכולתו לבחור באופן חופשי את המטרות הרצויות לו. הן מנצלות את העובדה שהילד חסר כישורים קוגניטיביים מפותחים והוא רגיש ונתון להשפעה רבה מפרסומות, עד כדי כך שהוא מעוניין לרכוש כמעט כל מוצר אפילו שאין לו צורך בכך (Cowell, 2001).

תגים:

מוסר · ועסקים · ילדים · פרסומות · פרסומת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההשפעה של פרסומות על ילדים ", סמינריון אודות "ההשפעה של פרסומות על ילדים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.