היישום אינו מחובר לאינטרנט

בית הספר בניהול עצמי (תרגיל)

עבודה מס' 065578

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפקידו של המפקח בבית הספר בניהול עצמי

1,574 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מראשית שנות השבעים העמיקה ההכרה בכך שיש להגביר את עצמאותו הפדגוגית והמנהלית של המוסד החינוכי. תפיסה זו, שהייתה שונה במהותה מתפיסת המינהל הריכוזית המסורתית ביקשה להעביר את מוקד קבלת ההחלטות אל בית הספר.
בהקדמה לחוזר המנכ"ל בנושא האוטונומיה הבית-ספרית, (חוזר מנכ"ל כ"ט בניסן התשמ"ד) קבע שר החינוך והתרבות מר זבולון המר, כי העתקת מרכז הכובד הפדגוגי אל בית-הספר ומתן אוטונומיה פדגוגית, היא מדיניות שמשרד החינוך והתרבות אימץ עוד בראשית שנות השמונים. משמעות מדיניות זו על-פי דברי השר היא: הפיכת בית הספר ליחידה פדגוגית-חברתית, המספקת את צורכי עצמה בתוך המבנה הממלכתי. משרד החינוך ימשיך להיות מופקד על קביעתן ועל שמירתן של מטרות יסוד, כגון האינטגרציה החברתית, ועל קביעת מסגרת לימודית וחינוכית מחייבת. בתוך מסגרת זו תואצל לבתי-הספר סמכות פורמאלית בכל התחומים הפדגוגיים.
המעבר לניהול עצמי של בתי-הספר הוא התרגום המעשי של מדיניות שר החינוך. ניהול עצמי מעמיד במרכז את התלמיד, הכיתה והמורה, ומאציל סמכויות רחבות למנהל בית-הספר ולצוות, בצד אחריות לתוצאות. הישגים פדגוגיים תלויים בראש ובראשונה במנהיגות המוסד החינוכי(1).
למציאות החדשה בניהול עצמי של בית ספר יש השלכות על מהות תפקידיהם של הנוגעים בדבר: עובדים, מורים, מנהלים ומפקחים.
בחיבור זה אבחן את תפקידו של מפקח בית הספר בעידן של מעבר לניהול עצמי.

קטע מהעבודה:

תפקידו המסורתי של הפיקוח המרכזי בארץ כמו בארצות רבות, בפרט באירופה הוא מעקב אחרי ביצוע התקנות, הגשת המלצות לממשלה, קידום שיפורים באמצעות תוכניות לימודים, פיתוח מקצועי, הערכת מורים, העברת פניות לרשויות וסיוע ביישום המדיניות של המדינה או המדיניות הלאומית.
השינויים במבנה ומעבר לשיטת בתי ספר בניהול עצמי מביאים לשינויים גם בתפקידי הפיקוח.

תגים:

ביזור · הפרטה · מינהל · חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בית הספר בניהול עצמי (תרגיל)", סמינריון אודות "בית הספר בניהול עצמי (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.