היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ריבוי האפשרויות לרכישת השכלה גבוהה על הריבוד החברתי

עבודה מס' 065550

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפשטות ההשכלה הגבוהה ובדיקת תוצאותיה -האם התפשטות זו מטיבה עם סיכויי המוביליות של מזרחים

5,318 מילים ,18 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בחברה הישראלית, כמו כל חברה מערבית, על מנת להתקדם מבחינה תעסוקתית יש לרכוש השכלה, גבוהה ככל שניתן. שתי תופעות חדישות יחסית הקשורות ביניהן התחוללו בישראל בשטח ההשכלה הגבוהה:
1. הפרטת ההשכלה הגבוהה
2. הקמת שלוחות של מוסדות לימוד מחו"ל בישראל
תופעות אלה עוררות בעיות מורכבות של פיקוח ושל הכרה. לגבי הגורם הראשון- קניית השכלה גבוהה - תרתי משמע -דרך מוסדות בעלי אופי מסחרי, מצריכה פיקוח מנהלי בשל ההשלכות המהותיות הנובעות מן ההכרה בתארים האקדמיים והמקצועיים המוענקים על ידי מוסדות פרטיים אלה.
לגבי התופעה השניה: פעילותם של מוסדות אלה, המתבטאת הן במשיכת תלמידים זרים למוסד האם (ללימודים מקומיים או ללימודים בדרך של התכתבות) הן בפתיחת שלוחות בארץ הזרה, גרמה וממשיכה לגרום לבעיות הכרה במדינת היעד. הבעיה היא אוניברסלית והיא הביאה לכריתת אמנה ביזמת אונסקו (אמנת ליסבון משנת 1997). גם ישראל הפכה למדינת יעד של מוסדות השכלה זרים . ההכרה בתואר האקדמי מתמקדת לא רק במישור האקדמי אלא גם ביחסי עבודה, וביתר דיוק: בתנאי התעסוקה במובן הרחב. במרכז העניין עומדת הכרת המדינה בתארים האקדמיים לצורך תנאי התעסוקה.
אולם התפשטות ההשכלה אפשרה לרבים ללמוד לתואר ראשון, ואף תואר שני, ובכך להתקדם בדירוג המקצועי ובדרוג במקומות העבודה, בעיקר במגזר הציבורי\הסתדרותי.

העבודה תסקור את פערי ההשכלה הגורמים לריבוד חברתי, לאחר מכן את האפשרויות החדשות, תוך הרחבה לגבי שלוחות מחו"ל, ובסופו של דבר תעריך האם הרחבת הנגישות עשויה להקטין את הריבוד החברתי.

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
פערי ההשכלה ושכר בין מזרחיים לאשכנזים
2.1 מצב כלכלי ותעסוקתי
2.2 השכלה
2.3 פערי השכלה כמעכבי מוביליות
2.4 תפקידי המוסדות
2.5 לימודים וירטואליים
הנגישות לחינוך גבוה
3.1 ההקלה בנגישות
3.2 המצב בישראל כיום
3.3 המכינות הקדם אקדמיות
3.4 שלוחות בישראל של אוניברסיטאות מחו"ל
3.5 הערכת תארים מחו"ל במשרד החינוך לצורכי שכר
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לפי טבלאות אלו ואחרות של כהן (1995) נמצא כי הפערים בין המזרחיים לאשכנזים גדלים. לדעתו, מגמות אלה בהתפתחות פערי ההכנסה בשנים 1995-1975 הינם תוצאה של שני תהליכים: האחד- דמוגרפי והאחר כלכלי-חברתי, תהליכים שהשפיעו על החברה הישראלית בשני הפערים. הדימוי הדמוגרפי המהותי הוא עליה בגיל של בני הדור השני. ב1975- היה הגיל הממוצע של בני הדור השני 32.4 של המזרחיים ו35.2- של האשכנזים, כלומר הפער בין הגילים הצטמצם.

תגים:

השכלה · חינוך · לימודים · אפליה · מזרחים · אשכנזים · מוביליות · ניעות · חברתית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ריבוי האפשרויות לרכישת השכלה גבוהה על הריבוד החברתי", סמינריון אודות "השפעת ריבוי האפשרויות לרכישת השכלה גבוהה על הריבוד החברתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.