היישום אינו מחובר לאינטרנט

השילוב החברתי של ליקוי למידה מול הילד המחונן

עבודה מס' 065546

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תאורטית ותיאור מחקרים שנעשו על בעיית הילדים המחוננים ולקויי הלמידה .

7,284 מילים ,63 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

קבוצות חריגות באוכלוסיה היוו מאז ומעולם מוקד לחקירות סוציולוגים, פסיכולוגים ואנשי מחקר שונים מכל קצוות הקשת המקצועית. קבוצות אלו הושוו עם קבוצות אחרות, מוינו לתת קבוצות ודורגו עפ"י כללים שנקבעו לצורך העניין.
אחדות מהקבוצות הללו, אולי המדוברות ביותר, הם קבוצת הילדים המחוננים וליקוי הלמידה
קבוצות אלו הן קבוצות של ילדים השונים משאר האוכלוסיה בנקודות רבות ובכללן במנת המשכל שלהם, בתפיסת עולמם ובהתנהגותם הפסיכולוגית.
המחקרים שנעשו על ילדים אלו הם רבים: מחקרים אמפיריים, מחקרים תיאורטיים, מחקרים השוואתיים וכו'. כמספר המחקרים כך מספר שיטות הטיפול והגישות לחינוך ילדים אלו. ישנם הגורסים לימוד תוך העמקת יתר וישנם הגורסים לימוד מסיבי יותר, ישנם הגורסים הפרדת תלמידים אלו וישנם הגורסים שילובם בחברה וכו'.
בעבודתי זו העלתי את בעית הילדים הללו תוך סקירה תאורטית של ספרות בנושא.

כישורים חברתיים הוא מושג מרכזי בכל תאוריות האישיות. מספר התאוריות וההתייחסות אליו הוא רב, ולפיכך ניתן למצוא שמות שונים למושג זה ללא הבחנה מהותית בינהם: קבלה עצמית, הערכה עצמית, ערך עצמי ועוד.
חשיבות הנושא היא בכך שכשרים חברתיים יכולים להשפיע הן על המובלות החברתית ומכאן על הישגים בלימודים. גם הבטחון העצמי מושפע מכך, והתפתחותו הרגשית והקוגנטיבית של הילד.
בסקירת הספרות בעבודה זו נוכחנו כי המקובלות החברתית קשורה לכישוריהם האישיים של בני האדם. ילד אשר ניחן בכישורים שונים ומגוונים, ובעיקר כשהמדובר הוא באינטיליגנציה ריגשית, יכול להתערות בקרב הילדים האחרים למרות שלעיתים הוא לא מצטיין בלימודים או לא מצטיין בכישורים אחרים. היכולת לתקשר בחברה הינה מולדת, אולם גם חלקה נרכשת במשך השנים, ותלויה היא גם בבטחונו העצמי של הילד.
הבדידות החברתית יכולה להוביל, במקרים הקיצוניים, לדיכאון, אולם במקרים רגילים היא גורעת מיכולת ההסתגלות של הילד הרך לבית הספר, וליכולה אף לפגוע בכשריו הלימודיים. אי לכך לנושא זה חשיבות רבה. המורה, כגורם מרכזי בפעילות הגומלין בכיתה, יכול לסייע במקובלות החברתית ובשילוב החברתי, במיוחד כאשר מדובר בילדים רכים.

ראשי פרקים:
1. תקציר
2. פרק א- ליקוי למידה ומחוננים- הגדרות ומאפיינים
2.1 הגדרות
2.2 מאפיינים וקשיי התמודדות
3. פרק ב'- מקובלות חברתית כתופעה חברתית
3.1 מהי מקובלות חברתית
3.2 הבעיות בחוסר מקובלות
3.3 בדידות וחברה
4. בעיות חברתיות בקרב ילדים ליקוי למידה ומחוננים
4.1 השווה והשונה במקובלות החברתית של מחוננים מול ליקוי למידה
4.2 תפקידה של מערכת החינוך ביצירת הרמוניה ומקובלות חברתית אצל ליקוי למידה ומחוננים
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעבר ליקוי למידה היה נחשב לליקוי פיזיולוגי במח. המונח "ילד הסובל מליקויים בתפקודי המח" הינו מונח החופף למספר רב של מונחים הנמצאים בשימוש אצל בעלי מקצוע שונים. "נזק מוחי מינימלי", "פער התפתחותי", "ילד היפרקינטי", "תסמונת קואיפורמית" ולאחרונה "ליקוי למידה" (הבר, 1991)
אחת ההגדרות הראשונות לקוחה מנוסח החוק שנתקבל בארה"ב בשנת 1969 תחת הכותרת: "CHILDREN WITH LEARNING DISABILITIES 1969". ילדים בעלי ליקוי למידה, פירוש הדבר הוא אותם ילדים בעלי הפרעה באחד או יותר מן התהליכים הפסיכולוגיים המעורבים בהבחנה, בשימוש בשפה המדוברת או הכתובה. הפרעה העלולה להתבטא ע"י פגם ביכולת להקשיב, לחשוב, לדבר, לקרוא, לאיית או לחשב (סימפסון, 1985).

תגים:

דיסלקט · הפרעה · תלמיד · ריכוז · שילוב · חברה · כיתה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השילוב החברתי של ליקוי למידה מול הילד המחונן", סמינריון אודות "השילוב החברתי של ליקוי למידה מול הילד המחונן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.