היישום אינו מחובר לאינטרנט

היפנוזה עצמית מול AT

עבודה מס' 065500

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין שתי טכניקות פסיכוטרפבטיות אקטיביות: AT והיפנוזה עצמית, וזאת על מנת להבין את הטכניקות, השפעתן והשימוש בהן.

9,182 מילים ,24 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

היפנוזה היא השריית מצב דמוי "טראנס" של אחד על השני תוך איבוד יוזמה אישית של המהופנט (מילון פונטנה).מצב זה הוא בעל שלוש קבוצות מאפיינים עיקריות (Sarbin& Coe 1972,):
1.המהופנט מאבד את יוזמתו.הוא סר למרות המהפנט ובמקרים רבים מגלה חוסר פעילות וסירוב קיצוני לבצע תפקידים מורכבים, אף שהללו הם בהישג ידו.את תשומת ליבו הוא מחלק בדרך שונה מן הרגיל ובמיוחד היא נעשית סלקטיבית יותר, בהתאם לדרישות המהפנט.
2. יש שהמהופנט מרבה להגות מחשבות דמיוניות ולהעלות מתהום הנשיה זכרונות מעברו, לפעמים אפילו עד כדי להאמין כי הוא אומנם חי את העבר. היות שהמהפנט משרה עליו רוגע והתנתקות נפשית, הרי במקרים רבים נחלש רצונו לאמת את ניסיונותיו הוא והוא נוטה לאמת לעצמו עיוותים חדשים וממושכים של המציאות. בנוסף על כך תחול בו במקרים רבים שכחה שלאחר ההיפנוזה: הוא "מתעורר" בלי לזכור כלל מה שאירע בתקופת ה"טראנס"; ואילו המהפנט מסוגל בדרך כלל להחזיר למהופנט את זכרונו באמצעות פקודה.
3. המהופנט עלול לאבד את עכבותיו ולמלא בהתלהבות משימות שונות שברגיל היה נרתע מהן. המהפנטים מנצלים לפעמים תגובה זו למטרות בידור (hilgard, 1965).

העבודה הנוכחית תשווה בין שתי טכניקות פסיכוטרפבטיות אקטיביות: AT והיפנוזה עצמית, וזאת על מנת להבין את הטכניקות, השפעתן והשימוש בהן.
שאלת המחקר
שאלת המחקר היא מהן נקודות דמיון והשוני בין AT והיפנוזה עצמית וההשערה היא שיש דמיון רב בין שניהן, למעט נקודות מסוימות.
על מנת לענות על שאלת המחקר יסקרו את התיאוריות בהרחבה ותיערך השוואה ביניהם.

ראשי פרקים:
1. מבוא
מטרת העבודה
שאלת המחקר
2. הקדמה- מאפייני ההיפנוזה
השימוש בהיפנוזה כמודל טיפולי
התאמה לטיפול בהיפנוזה
3. הפנוזה עצמית
ההיפנוזה העצמית לפי הפסיכואנליזה
חוסר יכולת ריכוז בזמן AT
4. תאור מאפייני AT
התועלות שב AT
שורשי ה AT
הליך לימוד ה- AT
שינויים פיזיולוגיים מתרחשים בAT.
5. סיכום- הדומה והשונה
6. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הגורם החשוב ביותר בהיפנוזה היא כניעות המהופנט למרותו של המהפנט. מידת הכניעות הזו היא הקובעת עד כמה מתאים אדם להיפנוט. עדיין לא ברור כלל מה הם הגורמים המשפיעים על תכונה זו. הסוגסטיה הבתר היפנוטיה כלומר: הציות לפקודות המהפנט לאחר סיום מצב ההיפנוזה, היא בעלת השלכות חיוביות ביותר לצורכי ריפוי פסיכיאטרי וגם מסוכנות ביותר, משום שפרושה בקרה של אדם אחד על התפישות, ההתנהגות וההשקפות של אדם אחד, תקין במצב של ערות, מבלי שהלה ידע כלל כי הוא נתון להשפעתו המתמשכת של המהפנט. אולם בקרה זו איננה מוחלטת אפילו לאחר ה"טראנס" עמוק ביותר, וגם אנשים בעלי נטיה מפותחת ביותר להיכנע למרות המהפנט יירתעו מפני סוגסטיות בתר-היפנוטיות, כאשר הללו עומדות בסתירה מוחלטת להשקפותיהם ולעכבותיהם.

תגים:

מהפנט · מהופנט · מיקוד · שליטה · עצמית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היפנוזה עצמית מול AT", סמינריון אודות "היפנוזה עצמית מול AT" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.