היישום אינו מחובר לאינטרנט

כוונות קניה במגזר החרדי - הצעת מחקר

עבודה מס' 065481

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין מקור המידע המפרסם, תפיסת איכות המוצר וכוונות הקניה של מוצרי החלב של חברת "שטראוס" במגזר החרדי בישראל- הצעת מחקר

5,675 מילים ,34 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

קבוצת שטראוס - עלית נוסדה ב-1996 והיא ממשיכה את פעולתה הוותיקה של "מחלבות נהריה שטראוס בע"מ" שנוסדה ב- 1947.
שטראוס רכשה ביוני 1996 את השליטה בעלית תעשיות בע"מ ובכך הפכה לתעשיינית המזון הגדולה בישראל.
בחברה שותפות גם: חב' הענק דנונה הצרפתית במוצרי החלב, יוניליבר החברה הגדולה והמובילה בעולם בתחום הגלידות ומחלבות יוטבתה המייצרות משקאות חלב וביניהם שוקו יטבתה.
בקבוצת שטראוס 4 חטיבות:
א. שטראוס מזון טרי.
ב. גלידת שטראוס.
ג. עלית ישראל.
ד. עלית אירופה.
החברה משווקת: גלידות, מוצרי חלב, סלטים, מיצים (של חב' גניר), מוצרי זהבי (סחוג וכו'), בצקים מצוננים (של חב' פילסברי) וסלטים טריים מקוררים.
עבודה זו תעסוק בשוק מוצרי החלב בלבד.
תהליך ההפצה מתחלק לשניים:
הפצה למרכזי הפצה: הפצה שנעשית ע"י צי משאיות קירור שדואגים לקחת את המוצרים ממחסן תוצרת גמורה אל מרכזי ההפצה: תל-אביב (מחסן בפ"ת), ירושלים, חיפה ובאר-שבע.
הפצה לקמעונאים: הארגון משתמש בכ- 200 מפיצים עצמאיים בעלי משאיות קירור בהפצה ארצית של מוצריו.
ניתן לחלק את שוק מעדני החלב לשלושה שווקים עיקריים:
1. השוק הקמעונאי המבורקד (הכולל את רשתות השיווק).
2. השוק הקמעונאי הבלתי מבורקד (הכולל מכולות,שווקים פתוחים וכו').
3. השוק המוסדי (קייטרינג, קיבוצים, מוסדות, בתי חולים, אולמות אירועים, מסעדות וכדו').
הפצת המוצרים נעשית בשילוב של שתי שיטות המכירה:
א. Van Sale - (המשאית משמשת כמחסן נוסע המכיל את כל מגוון המוצרים למכירה) בעיקר בשוק הקמעונאי הבלתי מבורקד וכמצבור חרום גם לשווקים האחרים.
ב. Pree Sale - (מכירה באמצעות הזמנות הנעשות ונערכות מראש על משטחים) בעיקר בשוק הקמעונאי המבורקד ובשוק המוסדי.
המפיצים הינם עצמאים העובדים על אחוזים ואחראים על מכירת המוצרים לקמעונאים ולרשתות השיווק. ניהול המפיצים נעשה באמצעות מנהלי מכירות אזוריים. לכל מנהל יש בין 8-10 מפיצים.
מוצרי החלב מיוצרים בכמה קטגוריות:
מעדנים - מילקי, דני, מעדן הגולן וכדו'. גבינות - סקי, גמדים, סימפוניה , מלוחות וקוטג' שיצא לאחרונה. יוגורטים - דנונה ביו פרו, דנונה בר, גרנד פרי. משקאות - חלב, שוקו, מילק שיק.
תחום פעילות זה עבר מס' שינויים בשנים האחרונות, בעיקר מבחינת חיי המדף של המותגים, טעמם, איכותם של המוצרים ושפע המותגים המוצעים למכירה בנקודות השיווק.
עם כניסת המתחרים לתחומים שהיו עד אז בשליטת שטראוס, נוצר מצב של ריבוי מוצרים דומים שהביא לתחרות גבוהה בתחום, וההגמוניה של שטראוס בשליטה על פלח המעדנים בשוק נפגעה.
לדוגמא: תנובה יצאה לאחרונה לשוק עם מוצרי יופלה המקבילים ליוגורטים של שטראוס וזכתה בהצלחה רבה , נתח השוק של מוצרי יופלה דיאט הגיע ל- 55.9% בחודש יולי 2002 ובכך הורידה את שטראוס לנתח שוק של 38% בשוק שבו שלטה. בשוק מעדני הקצפת שלטה שטראוס בנתח שוק של 90% , טרה כ- 9% ויוטבתה כ- 1% , אולם טרה שדרגה את המותג ג'ננה ובכך מובילה בחדשנות ונוגסת לאט לאט בנתח השוק של שטראוס.
כתוצאה מכך , חברת שטראוס חייבת להשקיע יותר כסף בפיתוח מוצרים חדשים וייחודיים שיבדילו אותה מהמתחרים שלה, בפרסום המוצרים החדשים הקיימים ובקידום מכירות.
הוצאות אלה מביאות את החברה לרווחיות הולכת ופוחתת, ומחייבת את ההנהלה לבדוק כיצד ניתן להגדיל את היקף המכירות ובכך להגדיל את רווחיות החברה. בשנת 2000 היה היקף המכירות של חב' שטראוס בתחום מוצרי החלב כמיליארד וחצי שקל הגיע למכירות של כמעט מעל מליארד בסוף שנת 2002. מצב זה נגרם גם כתוצאה מצניחה של 10.8% בקניות של מוצרים בני-קיימא במשק על פי דוחות הלמ"ס.
עקב הפוטנציאל הרב שיש במגזר החרדי, כ- 650,000 נפשות המהווים כוח קניה רב שחברת שטראוס לא ניצלה עד היום, היות ולא נתנו למוצריה הכשר מתאים שמתחייב בשוק זה.
נראה כי קיימת כדאיות רבה להשקיע בשוק החרדי עקב ריבוי אוכלוסיית הילדים בפלח שוק זה, והפוטנציאל הרב בגידולה המתמיד של אוכלוסיה זו.

בשוק החרדי יש צריכה מבוססת של של 650-700 מליון ₪ בשנה, והינו היחידי שצריכת החלב שלו גדלה משנה לשנה בשיעור של 1.5%, הצפי בכניסה לפלח שוק זה הינו הגדלת הצריכה ב- 5-6 אחוז בשנה הראשונה ומשם לגידול שנתי של 3-4 אחוז.

הבעיה העסקית:
התחרות הגוברת בענף מוצרי החלב וריבוי המוצרים הזהים היוצרים עלויות גבוהות, כדוגמת פיתוח מוצרים חדשים ושיווקם, גורמים לירידה בנתח השוק ופוגעי ברווחיות של חברת שטראוס. רווחיות חברת שטראוס ירדה בשנת 2002 ב-3.4% בתחום מוצרי החלב, המהווים 36% ממוצרי החברה. הדבר גרר ירידה בהכנסות של 6.8 מליון ₪ וירידה של 2% ברווח הגולמי המגזרי.
על פי התחשיבים של אגף הכלכלה של חברת שטראוס, ירידה העיקרית הינה במגזר החרדי- ירידה של 49%, כנראה לאור מבצעים של חברת תנובה.

שאלות המחקר
- האם יש קשר בין מקור המידע המפרסם לבין כוונות קניה במגזר החרדי
- האם יש קשר בין תפיסת האיכות לבין כוונות קניה במגזר החרדי

תוכן עניינים:
1 מבוא
1.1 רקע
1.2 הבעיה העסקי
1.3 שאלות המחקר
1.4 מטרותיו
2 סקירת ספרות
2.1 מקור מידע מועדף
2.2 איכות המוצר
2.3 כוונות הרכישה
3 רציונל המחקר
4 משתני המחקר
5 השערות המחקר
6 שיטת המחקר
6.1 מערך המחקר
6.2 אוכלוסיית המחקר
6.3 כלי המחקר
6.4 הליך - שיטת איסוף הנתונים
6.5 שיטת הניתוח
6.6 מגבלות המחקר
6.7 נגישות לשדה מהחקר
6.8 לוח הזמנים לביצוע המחקר
7 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישנם ארבעה מקורות מידע עיקריים Goldenberg, Mazursky, and Solomon (2000),):
1. ניסיון העבר - האמצעי העיקרי להשפעה על יצירת עמדות. חשיבותו הרבה מביאה לצירוף דוגמאות חינם או מתנות של מוצרים חדשים, על-מנת לעודד את רכישתם בסיטואציית הקניה הבאה.
2. השפעת משפחה וחברים - משפחה הינה מקור בעל חשיבות גבוהה בהשפעה על היווצרות עמדות, מאחר והיא משפיעה על הערכים הבסיסיים ועל מגוון רחב של אמונות.

תגים:

תפיסת · איכות · כוונות · רכישה · שוק · מוצר · חלב · שטראוס · פיתוח · מוצר · צרכנים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כוונות קניה במגזר החרדי - הצעת מחקר", סמינריון אודות "כוונות קניה במגזר החרדי - הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.