היישום אינו מחובר לאינטרנט

משבר הטילים בקובה

עבודה מס' 065465

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המניעים שהביאו את ברית המועצות להציב טילים בקובה.

3,610 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זו אחקור את המניעים שהביאו את ברית המועצות להציב טילים בקובה. העבודה מחולקת לשלושה פרקים עיקריים כאשר בפרק הראשון אתייחס להתדרדרות יחסי ארצות הברית וקובה ומהן הסיבות שגרמו לקובה לחבור לברית המועצות ולאפשר לה להציב את הטילים על אדמתה. אתייחס לשרשרת האירועים אשר גרמו לניתוק היחסים סופית בין ארצות הברית וקובה בשנת 1961.
בפרק השני אדון במניעיה הצבאיים של ברית המועצות להצבת הטילים בקובה, תוך כדי התייחסות מקיפה לפלישת הנפל של ארצות הברית למפרץ החזירים, והחשש שעוררה בקובה מפני פלישה אמריקאית לאי. כמו כן אתייחס גם להתחייבותה של ברית המועצות לעמוד מאחורי קובה בכל איום של התקפה או פלישה לאי. ולהנחת הטילים כאמצעי מיקוח על עניינים אחרים המטרידים את ברית המועצות.
בפרק השלישי אדון במניעים מדיניים פנימיים יותר של ברית המועצות ולאופיו של נשיאה דה אז חרושצ'וב. אתייחס למאזן הכוחות הגרעיני בעולם וניסיונותיה של ברית המועצות לתקנו על ידי הצבת הטילים בקובה. בחלקו השני של הפרק אדון בחילוקי הדעות שהיו אז בגוש הקומוניסטי בברית המועצות והיחס לחרושצ'וב ואיך כל אלו תרמו לקבלת ההחלטה להצבת הטילים.
בסוף העבודה אציג דיון ומסקנות בהן אתייחס לכלל העבודה ואבחן את הטיעונים שהועלו, תוך הצגת דעתי האישית בנושא.

תוכן העניינים:
*מבוא:
*התערערות יחסי קובה - ארה"ב וחיזוק יחסיה של קובה עם בריה"מ:
*מניעים צבאיים מדיניים של בריה"מ:
הפלישה למפרץ החזירים והפחד מפני פלישה אמריקאית לקובה.
הנחת הטילים כקלף מיקוח
*מניעים פוליטיים אישיים של חרושצ'וב
איזון הכוחות הגרעיני בעולם
מניעים פנימיים ואישיים של חרושצ'וב
*דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במרץ 1960 כבר התחיל לזרום נשק פולני וצ'כי אל האי ובנמל הוואנה התפוצצה באורח מיסתורי אניית הנשק הבלגית "לה קובר". קסטרו האשים כמובן את ארה"ב. ביולי אותה שנה ביטל אייזנהאור 95 אחוזים של מכסת הסוכר הקובני ואילו קסטרו קרא לביטול "תוקפנות גלויה זו". שגריר ארה"ב בקובה אשר ניסה לפשר בין הצדדים, נענה בהתחמקויות חוזרות ונשנות מצידו של קסטרו. בנאום ששודר ב- 6.8.1960 מסביר בלאס רוקה את התוקפנות: " מהפכתנו אינה שואפת להתפייסות עם האימפריאליזם שהוא אויבנו מספר אחד אלא להפך, בדעתנו ללחום בו".

תגים:

משברים · בינלאומיים · גרעיני · מלחמה · קרה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משבר הטילים בקובה", סמינריון אודות "משבר הטילים בקובה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.