היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרגלי אכילה כמדד להתנהגות חברתית של הילד

עבודה מס' 065391

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת החיברות של ילדים באמצעות הארוחות המשותפות בגן הילדים.

5,585 מילים ,21 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

אכילה הינה צורך ביולוגי מובהק, והיא משתייכת לערכים הבסיסיים של כל יצור חי המאפשרים את הישרדותו. כיום התנהגויות אכילה של בני האדם מכילות מרכיבים מותנים ובלתי מותנים. אחת התפיסות המקובלות בקרב החוקרים הינה כי היכולת של האדם לספק לעצמו מזון באופן אשר יענה על צרכיו הגופניים, מצריכה מנגנונים יעילים אשר יובילו להרמוניה בין האיתותים הגופניים הפנימיים (תחושות רעב ושובע) לבין המצב הנפשי והגירויים המוצגים על ידי הסביבה. חלק מהמרכיבים המשתתפים בתהליך האכילה וההזנה הינם מרכיבים גופניים- ביולוגיים, קרי תהליך חילוף החומרים במח, מנגנוני ויסות המשקל, הרעב והשובע.
התנהגות ליד השולחן מרמזת כצד האדם מתנהג. "והיה (האדמו"ר) מדקדק לאכול את העין וגם מהראש של הדגים. ולא אכלן ע"י כף (וע"י מזלג שקורין נאפי"ל לא השתמש בשום מאכל) רק באצבעותיו. ואמר הרמז שנאמר 'וכל דגי הים בידכם ניתנו'"(1). כלומר צורך האוכל מרמזת על מחשבות והתנהגות האדם.
התנהגות האדם ככלל, והתנהגויות אכילה בפרט, הינם תוצר של מרכיבים רבים. התנהגויות אכילה של בני אדם הן מורכבות, וחוקרים רבים מכל רחבי העולם עוסקים כיום במחקר בשטח זה, על היבטיו השונים.

העבודה הנוכחית תבדוק כיצד התנהגות הנער ליד שולחן האוכל יכולה להצביע על מרכיבים שונים באישיותו של הילד.
----------------------------------------------------------------------
1. דרכי חיים ושלום, סי' שצ"ד

תוכן העניינים
1. פתח דבר
2. מבוא
2.1 הצגת הנושא
2.2 מטרת העבודה
3. הרגלי אכילה
3.1 חשיבות הרגלי אכילה על פי היהדות
3.2 מניעת התמכרות לאכילה
4. למידת דפוסי התנהגות אצל הילד
4.1 התפתחות ההתנהגות
4.2 כיצד לומדים
4.3 הפעילות הלימודית בגן
4.4 שמירת מרחק בעת האכילה
5. שיטת המחקר
5.1 מערך המחקר
5.2 אוכלוסיית המחקר
5.3 כלי המחקר
5.4 שיטת הניתוח
5.5 השערות המחקר
6. תוצאות
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההנחה שעל פיה מופעלים דיני האוכל קובעת, כי יש משמעות מטפיסית למאכל שאדם מכניס לפיו. היו שטענו, ש"חשוב מה האדם מוציא מפיו; לא חשוב מה האדם מכניס לפיו". עמדת היהדות היא, כי יש משמעות למה שאדם מכניס לפיו, ולכן יש לקבוע סדרים בכל הקשור באכילה.
הרבי טוען כי האדם חייב לאכול במתינות. היות והוא ניכר על פי אכילתו. באופן כללי הרבי מדבר בכמה מקומות על נינוחות בהתנהגות האדם וכמובן שאחד ממנהגי האדם היא אכילה(2).
---------------------------------------------------------------------
2. התוועדויות שנת תשמ"ה כרך ג' עמוד 1973

תגים:

סעודה · אוכל · תזונה · ילדות · התנהגות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרגלי אכילה כמדד להתנהגות חברתית של הילד ", סמינריון אודות "הרגלי אכילה כמדד להתנהגות חברתית של הילד " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.