היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפיון מערכת הערכים הנשית בסרט "זמן אישה"

עבודה מס' 065368

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באילו דרכים מאופיינת מערכת הערכים הנשית הקונבנציונאלית וכיצד בא לידי ביטוי הקונפליקט בין מערכת ערכים זו ובין תפיסתה האינדיבידואלית של הגיבורה את מושג הנשיות.

7,042 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

במסגרת עבודת הסמינר בחרתי בסרט "זמן אישה" כסרט המשקף נקודת מבט של אישה המאמצת את נקודת מבטו של הגבר. מצאתי סתירה בין ייצוג מערכת הערכים הנשית בסרט ותפיסת העולם שהיוצרת מנסה להעביר, לעומת מערכת הערכים הנשית כפי שהיא נתפסת על ידי הגיבורה.
אני מניחה שהיוצרת עשתה בחירות שונות ביצירת הסרט לצורך העברת הסיפור שהיא בחרה לספר, סיפור שלא תואם את עמדת הגיבורה והשקפת עולמה. לאור ההנחה הזו אנתח את הסרט על ידי פירוקו לחלקים וניתוח נפרד של כל אחד מהם. אבחן כיצד מאופיינת מערכת הערכים הנשית ואציג כיצד בא לידי ביטוי הקונפליקט בין מערכת ערכים זו ובין התפיסה האינדיבידואלית של הגיבורה.

תוכן עניינים
מבוא
שאלת מחקר
השערת מחקר
רקע תיאורטי
שיטת המחקר
ניתוח הסרט "זמן אישה"
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח 1: "עקרה" / רחל המשוררת
נספח 2: Eurythmics / I Saved The World

קטע מהעבודה:

הסרט הדוקומנטרי "זמן אישה" (2004) הוא סרט של אישה על אישה. במרכז הסרט עומדת הגיבורה - רונית, בת 42, מורה למוסיקה שחיה בדירתה עם אריה בעלה ועם סנדי הכלבה. הסרט עוקב אחרי
רונית לאורך 3 שנים מייגעות שבהם היא נאבקת בניסיון להרות, הן דרך טיפול רפואי רגיל והן דרך טיפול אלטרנטיבי-הוליסטי. אך ככל שעובר הזמן ורונית לא הצליחה להרות מתעוררת בה השאלה לגביי רצונה האמיתי להיות אימא והיא מעלה תהיות בנוגע למהות הנשיות והגשמת "הייעוד הנשי".
הסוגייה העיקרית שעומדת במרכז הסרט היא האם אישה תהיה שלמה רק כאשר תביא ילד לעולם ותענה על הצורך של הטבע ושל החברה ללדת ילדים? או אולי היום, במאה ה-21, אישה יכולה לראות את עצמה כשלמה גם בלי ללדת ילדים.

בתחום הקולנוע הדוקומנטרי קיימת טענה ידועה הגורסת כי אף על פי שהדמויות והאירועים בסרט אמיתיים, הוא אינו משקף את המציאות והוא סובייקטיבי. מכאן שכל סרט דוקומנטרי בא להציג פרשנות של האירועים לפי עמדת הבמאי ולמעשה מציג את השקפת עולמו.

תגים:

ערכים · נשיות · אישה · תיעודי · פוריות · הריון · ילודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפיון מערכת הערכים הנשית בסרט "זמן אישה"", סמינריון אודות "אפיון מערכת הערכים הנשית בסרט "זמן אישה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.