היישום אינו מחובר לאינטרנט

גרונטולוגיה- זקנה וזהות בחברה מודרנית - ראיון פרישה מהעבודה

עבודה מס' 065352

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הפרישה מהעבודה על חייו של הקשיש

3,929 מילים ,12 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק את השפעת הפרישה מהעבודה על שלושה קשישים שעברו את גיל הגבורות- 80 שנה. תכלית העבודה היא להעריך את פחדם מהניתוק החברתי שלאחר הפרישה, וזאת למרות שעבר מאז זמן רב.
השערת המחקר היא כי למרות שעבר זמן רב, וכל אחד מצא עיסוקים אחרים, הפחד מניתוק לא יעבור ולזאת לאור תיאוריית החליפין שתוצג להלן.
העבודה תתחלק לשלושה חלקים- המבוא בו יוסברו התיאוריות השונות, גוף העבודה- בו ינותחו הראיונות, ולאחר מכן סיכום ומסקנות. בנספחים מוצגים הראיונות עם הקשישים.
כמדגם נבחרו שלושה קשישים: שני גברים ואישה. הגברים עבדו בעבודות של צווארון כחול ואילו האישה עבדה כמזכירה בתחום רכב ברשות הדואר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 הצגת התיאוריות
1.2.1 תיאורית "הניתוק"
2. ניתוח התשובות
3. סיכום ומסקנות
4. ביבליוגרפיה
5. נספחים- הראיונות
ראיון מספר 1- משה- בן 82
ראיון מספר 2- מזל, בת 82
ראיון מספר 3- חיים בן 80

קטע מהעבודה:

1.2 הצגת התיאוריות
מצבים רבים יכולים לגרום לניתוק האדם מן החברה בכללותה, והזקן, היות והטובין הכלכלים שהוא מסוגל ליצר לחברה הינם מועטים והוא לרוב תלוי בה, יכולה להיות בעיה כפולה, אם החברה אינה סוציאלית לחלוטין ואינה חברה פתוחה לרעיונות או חברה מבוססת. חזן טוען, כי דווקא חברות שאינן בעלות מצב כלכלי איתן יטו לא להתייחס לקשיש, לבעיותיו ולניתוקו, גם אם הוא מעונין להשתלב בה בחזרה .
לתלות בגיל הזקנה ישנן משמעויות רבות. ניתן לתאר את המשמעותיות על פי 4 בעיות אופייניות לזקנה:
1. תלות כלכלית: הזקן אינו מסוגל ליצר טובין כלכליים ולכן אינו יכול לדרוש, לפחות דרישה בכח, טובים כאלו. על פי התיאוריות הבסיסיות של הצדק, הוא אינו רשאי לדרוש מאומה .

תגים:

זיקנה · קשיש · תלות · פרישה · פנסיה · זקן · גרונטולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גרונטולוגיה- זקנה וזהות בחברה מודרנית - ראיון פרישה מהעבודה", סמינריון אודות "גרונטולוגיה- זקנה וזהות בחברה מודרנית - ראיון פרישה מהעבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.