היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות סמנטית

עבודה מס' 065313

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות סמנטית של 5 ערכים מילוניים במילון אבן-שושן בשנת 1982 ו-2003

2,562 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבודה תעסוק בהתפתחות סמנטית, של חמישה ערכים מילוניים בשנת 1982, לעומת שנת 2003 במילון אבן-שושן, בנושא ערכים התנהגותיים.

הסיבה לבחירת הנושא: ישנה אמירה אחת "אם לא תנחיל ערכים לילדך בהתמדה ובלא חסך, לא רק מסגרת החינוך תתמוטט, אלא עצם החיים הטובים, ושעל כן אנו מצווים לאלתר לחנך ולהוסיף לחנך, משמע: לעשות כל הזמן משהו שאם נחדל רגע ולא נעשהו יחזור הכל למצב נורא, לתוהו ובוהו חברתי- תרבותי" (יזהר, 40:1974).
לפי דעתי, על המורה לגלות אכפתיות ולהשקיע בילדים ולהטמיע בהם ערכים כמו למשל: אמינות. ואם אני לומדת הוראה אז זה הוא תפקידי ולא רק. תפקידי הוא, גם להעשיר את ידיעותיי מעבר למידה, אחד מן הדברים שאני יכולה לעשות הוא לנתח אטימולוגית, מורפולוגית, סמנטית ולעומת שפות אחרות את חמשת הערכים (תרתי משמע): אכפתי, התאפסות, השקעה, הטמעה ואמינות.

מילון אבן-שושן שנת 2003, מחדש ומעדכן בחידושים הלשוניים שנוצרו בלשון העברית בעשורים האחרונים. הכוללים אלפי חידושים מילוניים השגורים בעברית העכשווית: חידושי מילים (עבריות או ממקור לועזי), חידושי הוראות של מילים קיימות, צירופי מילים (ניבים) אך גם חידושים בניקוד המילים המוצאים את ביטוים בניקוד המחודש של המילון שנעשה כולו על פי כללי האקדמיה ללשון העברית.
ברצוני לבדוק בעיקר את החידושים במשמעויות המילים. מכאן עולה שאלת המחקר: האם חלו התפתחויות סמנטיות בחמישה ערכים מילוניים בשנת 1982 לעומת שנת 2003 במילון אבן-שושן, בנושא ערכי ההתנהגות?

כדי לענות על שאלה זו אפתח את העבודה בפרק על החינוך לערכים ומטרותיו, מיהו האיש אברהם אבן-שושן, שינויים כלליים בין מילון אבן שושן 1982 לבין מילון אבן שושן 2003 ואסיים בפרק התפתחות סמנטית של חמישה ערכים מילוניים במילון אבן שושן 1982 לעומת אבן שושן ,2003 בנושא ערכי ההתנהגות.

תוכן עניינים:
מבוא
א. החינוך לערכים ומטרותיו
ב. מיהו האיש אברהם אבן-שושן?
ג. שינויים כלליים בין מילון אבן שושן 1982 לבין מילון אבן שושן 2003
ד. התפתחות סמנטית של חמישה ערכים מילוניים, במילון אבן שושן 1982 לעומת אבן שושן 2003 בנושא ערכי ההתנהגות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

א. החינוך לערכים ומטרותיו
הקניית ערכים מקנה אוריינטציה (מכוונות) חדשה לסיבת קיומם של בתי ספר.
בעידן המודרני בתי-ספר נתפסים בצורה טובה יותר כמוסדות להקניית ערכים מאשר כמעבירי ידע.
החשיבות של חינוך לערכים- הצדקת ידע והחיפוש אחריו משמעם אם כך לייחס לו ערך, או אולי כמה סוגים של ערכים.
נקיטת דרך חדשה זו תבהיר במהירה כשם שקיים קשר הדוק בין בתי-ספר לבין ידע, כך גם הקשר ביניהם לבין ערכים ולא רק ערכים קוגניטיביים (מסלובטי ועירם, 2002; ל. ג'ארט, 1995).

תגים:

התנהגות · לשון · מילון · מילוניים · סמנטיקה · ערכים · שושן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות סמנטית", סמינריון אודות "התפתחות סמנטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.