היישום אינו מחובר לאינטרנט

להיות לבד על סף גיל השלושים- חקר מקרה

עבודה מס' 065270

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן רגשותיה של אישה בודדה כאשר שעונה הביולוגי "מתקתק"? האם קיים לחץ חברתי המופעל על אותה אישה? כיצד היא מתמודדת עם הלחץ? האם יש קשר בין חייה הפרטיים של האישה לבין חייה המקצועיים?

8,646 מילים ,29 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בחקר מקרה המתמקד בנבדקת אחת אשר שרויה במצב מלחיץ בחייה שנגרם כתוצאה ממשבר נפשי עמוק. הנבדקת, אורית, בחורה בת שלושים ומורה במקצועה, מתאפיינת בסימפטיות רבה כלפי הסביבה, אישה חייכנית, נעימה. אינה מסתירה את המשבר שהיא עוברת, אינה שומרת דברים בלב, אוהבת לשתף ולשמוע את דעתה של הסביבה. כמו כן, הינה מתאפיינת ביכולת הקשבה אדירה, כנראה עקב העובדה שהינה זקוקה להקשבה זו מהסובבים אותה.
מטרת המחקר שהצבנו בפנינו הייתה קשורה לאותו משבר שעוברת הנחקרת. ניסינו לבדוק מה באמת מלחיץ את אורית וכיצד היא מתמודדת עם הלחצים הללו. האם זהו דבר אחד שמלחיץ אותה או אוסף של אירועים משמעותיים בחייה? האם הסיטואציה המלחיצה שאורית שרויה בה משפיעה גם על הדברים האחרים בחייה? האם יש קשר בין המשבר בחיים האישים לבין החיים המקצועיים?
על מנת לענות על השאלות הללו ולהשיג את מטרת המחקר ערכנו ארבעה ראיונות עם הנחקרת. כל ארבעת הראיונות נפרשו לאורך השנה, דבר המצביע על שינויים רבים שחלו בנחקרת ובמצבה הכללי.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
רקע תיאורטי-מחקרי
שחיקה ולחץ בכלל ובמקצוע ההוראה בפרט
לחץ ושחיקה במקצוע ההוראה
בדידות על סף גיל השלושים
שאלות המחקר
שיטת המחקר
ממצאים ודיון
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

לזוגיות ואהבה רומנטית יש ייצוגים סמליים כבר במיתולוגיות העתיקות של רוב העמים והתרבויות. ואולם, רק אירועים ותהליכים חדשים יחסית הפכו את בחירת בן או בת הזוג ואת קשר האהבה הרומנטית למיתוס יסוד, ציר שסביבו מומרץ האדם החילוני לבנות את שאיפותיו וחלומותיו. הביטויים הרוחניים (אהבה רומנטית ) והפיזיולוגיים (סקס) של הזוגיות הם היום הנושאים המדוברים ביותר בתרבות המערב. פני התרבות המערבית מורגלים לחשוב במונחים של זוגיות ולצרוך מוצרים בעלי הקשר רומנטי. המילה "אהבה" נעשתה זה מכבר למעין מנטרה רוחנית בשפות רבות, ורגש האהבה נתפס כחוויה של הארה דתית והחיזור כטקס חילוני קסום (אלמוג, 2002; הנדריקס, 1999).

תגים:

בדידות · בכלל · בפרט · ההוראה · ובדידות · ובמקצוע · ומשברים · זוגיות · נפשיים · שחיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "להיות לבד על סף גיל השלושים- חקר מקרה", סמינריון אודות "להיות לבד על סף גיל השלושים- חקר מקרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.