היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הטלוויזיה על השתייכות חברתית

עבודה מס' 065183

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הבוחן את השפעת הטלוויזיה על השתייכות חברתית.

4,100 מילים ,8 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בקשר בין צפייה בטלוויזיה לבין ההשתייכות החברתית.
ברור הדבר שצפייה בטלוויזיה משפיעה באופן ישיר על חיי הצופה ומשאירה לו פחות זמן לדברים אחרים שהוא יכול לעשות, אך השאלה היא האם הצפייה משפיעה גם בצורה עקיפה על חיי הצופה. כלומר: האם אדם שצופה בטלוויזיה זמן מסוים, עלול להיות מושפע ממעשה זה גם בשעות שבו הוא אינו צופה בה.

כל אדם, החי בחברה אנושית, משתייך לחברה באופן שונה. יש אנשים שמעורבים בקהילה מאוד, בין אם בדרך ישירה כגון ארגונים קהילתיים או בין עם דרך קשרים אישיים עם הסובבים אותו.
יש הבדל משמעותי בין החיים של אדם הקשור לחברה בה הוא נמצא ובין חיים של אדם "מנותק".
יש להדגיש שצפייה בטלוויזיה יכולה לגרום גם להסתגרות של הפרט מהחברה, אך גם עלולה לגרום למצב ההפוך, משום שיש לטלוויזיה יכולת להעביר מידע על אנשים/אוכלוסיות שונים ממקומות רחוקים ונותנת הרגשה שכל העולם הוא "כפר קטן".
לסיכום, ההשתייכות החברתית חשובה מאוד לקיום החברה האנושית מעצם ההגדרה, ויש צורך לבדוק אם יש קשר בין צפייה בטלוויזיה של הפרט לבין הקשר שלו לחברה.

אוכלוסיית המחקר מנתה 100 סטודנטים.
לאחר ניסוח ההגדרות הנומינליות והתצפיתיות ניסחנו לכל השערת מחקר מספרית (חברים, שיעור פשע) שאלה ישירה.
לשאלה בקשר למספר החברים ניסחנו גם שאלות עקיפות הבוחנות את היחס לחברים מזווית אחרת, וכן גם את אמינותה של התשובה הישירה.
למשתנה הבלתי תלוי (צפייה בטלוויזיה) שאלנו שאלה ישירה לגבי כמות הצפייה הממוצעת ביום ושאלה עקיפה. כל התוצאות שקיבלנו בטבלה, מאומתות גם ביחס לשאלה השניה בשאלון המשמשת כשאלה עקיפה לשאלה הראשונה (כמות הצפייה בטלוויזיה ביום)
נשאלו גם מספר שאלות רקע שנועדו למקד את דעת הנחקר ביחסו לטלוויזיה לפני שנשאלו השאלות על החברים, הארגונים החברתיים ושיעורי הפשע.
בתחילת השאלון נשאל החוקר על מינו, גילו והם הוא מחובר לטלוויזיה בכבלים, בכדי לקבל תמונה מדוייקת יותר על האוכלוסייה הנחקרת.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1. רקע
1.2. תיאור הבעיה הנחקרת
1.3. תיאוריה
1.4. השערות המחקר
1.5. הגדרת המשתנים
2. התהליך
2.1. תיאור הבעיה הנחקרת
2.2. תהליך בניית השאלון
2.3. שיטת המחקר
3. תוצאות
4. דיון
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספח - השאלון

קטע מהעבודה:

אנשי מדע בעולם מרבים לעסוק בטיבם של היחסים ההדדיים בין אמצעי התקשורת לחברה (בן אליעזר 1980). במשך תקופה ארוכה רווחה תפיסה אשר הבליטה את עצמתם הבלתי מוגבלת כמעט של אמצעי תקשורת ההמונים ואת השפעתם הרבה על עיצוב דעתו של קהל הצרכנים. צרכני התקשורת מצטיירים כפרטים מבודדים, הניצבים חלשים וחסרי אונים כנגד כלי התקשורת רבי העוצמה (אדוני 1980).
אחת מהדרכים לאפיין את המשתמש בתקשורת היא על-פי הצרכים שלו. Kippax and Murray חקרו את הסיפוקים של צופי תכניות הטלוויזיה, הורכב קלסטר של צרכים שזוהו כמתמלאים על-ידי תכניות אלו. בין הצרכים השונים ניתן לזהות את השימוש בטלוויזיה כבריחה מהשעמום היום-יומי וכצינור התעדכנות באירועים המתרחשים בעולם.

תגים:

Putnam · השפעה · השתייכות · חברתית · טלביזיה · טלוויזיה · טלויזיה · שאלון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הטלוויזיה על השתייכות חברתית", סמינריון אודות "השפעת הטלוויזיה על השתייכות חברתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.