היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוטיבים וסמלים באמנות היהודית

עבודה מס' 065158

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שני סמלים בולטים באמנות היהודית: המנורה והחנוכיה.

8,373 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו תכלול השוואה בין שני מוטיבים וסמלים בולטים באמנות היהודית: המנורה והחנוכיה. לצורך כך נבחרו שתי יצירות ספציפיות: "מנורת הכנסת" של האמן בנו אלקאן, וחנוכיה עשוייה פליז מהעיירה צפרו שבמרוקו. העבודה תידון במשמעות הסמלים והמוטיבים באמנות היהודית כפי שהיא באה לידי ביטוי בחנוכיה ובמנורה בכלל וביצירות הספציפיות בפרט; תסקור את התפתחותם של הסמלעם ושל היצירות ותשווה בינהם.

תוכן:
א. ניתוח שתי היצירות לפי: אלמנטים מרכזיים, טכניקה, הקומפוזיציה, אירגון היצירה, הכתב, האור, החלל, תנועה פרספקטיבה, הצבע, תוכנה של היצירה והמוטיבים שלה, סיפור היצירה, האמן.
ב. השוואה בין שתי היצירות
ג. דעה אישית
ד. מקורות.

קטע מהעבודה:

תוכנה של היצירה וכיצד נכנס החפץ לעולם האמנות היהודית: הדלקת נרות החנוכה היא אחד המנהגים האהובים ביותר בעם היהודי (רות, 1961). חג החנוכה ומנורת החנוכה מסמלים את ניצחון היהודים על היוונים, לאחר מאבק קשה נגד שלטונו האכזרי של אנטיוכוס אפיפנס. במקורות מסופר, כי כאשר גברו החשמונאים על היוונים ונכנסו לירושלים, החזיר יהודה המכבי את חוקי התורה לקדמותם, וביקש לטהר את המקדש ולחדש את עבודת הקודש. משערים, שכדי שלא לעכב את מצוות הדלקת המנורה עשו היהודים מעין מנורה משיפודי ברזל, אבל שמן טהור לא נמצא. לפתע נתגלה פך חרס חתום, ובו מידת שמן ללילה אחד. נעשה נס והספיק השמן להדלקת המנורה שמונה ימים עד ש-"כתשו זיתים והוציאו שמן טהור". חנוכת המזבח והדלקת המנורה נחוגו בכ"ה בכסלו בשנת 164 לפנה"ס. אז ועד היום אנו חוגגים מיום זה במשך שמונה ימים לפרסום הניצחון והנס.

תגים:

אמנות · חנוכה · חנוכיה · יהדות · יודאיקה · מנורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוטיבים וסמלים באמנות היהודית", סמינריון אודות "מוטיבים וסמלים באמנות היהודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.