היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד החייל הישראלי נתפס בעיני הצלם עדי נס

עבודה מס' 065139

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפיסתו של נס את החייל הישראלי בעזרת תמונה דומיננטית מעבודתו הקרויה "ללא כותרת" משנת 1999.

4,323 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

לפני למעלה מעשור התרחש יום הגאווה הראשון בתל אביב, חייל הצטלם בגינת שינקין אוחז בדגל הגאווה וההשלכה המיידית לעינין היתה הדחתו מצה"ל.
אירוע מכונן זה ובתוספת להתעניינותו הבלתי פוסקת של האמן עדי נס בקשר שבין צבא, גבריות והומוסקסואליות הובילו ליצירת סדרת החיילים של נס בתקופה שבין 1994 לשנת 2000.
בעבודתי זו, אחקור את תפיסתו של נס את החייל הישראלי בעזרת תמונה דומיננטית מעבודתו הקרויה "ללא כותרת" משנת 1999.עבודתו זו של עדי הינה האינטרפטציה הפרטית-ישראלית לציורו המפורסם של דה וינצ'י "הסעודה האחרונה". עבודה זו נמשכה כשנתיים ועלותה הסתכמה בכ-7000$.
אופי עבודתו של נס ידוע משובח בשל עבודת בימוי מוקפדת ופרטנית שיכולה להמשך חודשים ואף שנים- למן העמדתו המדויקת של הדוגמן בחלל שעוצב עד לאחרון הפרטים, הבעת פניו, מדיו, מקורות האור המלאכותיים, אופן נפילתו על המושאים ואופן השתלבותו של האור הטבעי בסצינה, התנועה - חלקית או קפואה. כל אלה מוגדרים מראש. הפריטים הזעירים ביותר נבחרים בקפידה, וכל פרט ופרט נבדק היטב בגישה אמנותית הדומה לעבודתו של במאי קולנוע.
בעבודה זו אסרוק הקשרים שונים ליצירתו של נס מן הרפרנס המקורי ליצירה, סקירה של אירועים רלוונטים מתוך הברית החדשה, משמעות הקורבן באמנות הישראלית ובאמנות של עדי נס בפרט, מוטיב ההומו-אירוטיקה החוזר בעבודותיו של נס ועוד.
כמו כן, אשתמש ביצירות נוספות מתולדות האמנות הכללית, האמנות הישראלית והאמנות של עדי נס בפרט על מנת להאיר נדבכים חשובים בעבודה הנ"ל.

ראשי פרקים:
מבוא
פרק א'- ניתוח טרום איקונוגרפי
פרק ב'- ניתוח איקונוגרפי בסיסי
פרק ג'- ניתוח איקונוגרפי מעמיק
1. הרקע והמשמעות של הסעודה האחרונה בנצרות
2. ניתוח היצירה "הסעודה האחרונה של דה וינצ'י
3. השוואה בין "ללא כותרת" של נס ל"סעודה האחרונה" של דה וינצ'י
4. מוטיב הקורבן אצל עדי נס
5. הרקע והמשמעות של תיאור "הפסיון" בנצרות
6. מוטיב ההומו-אירוטיקה החוזר אצל עדי נס
7. מקרה מבחן; ינקו, גוטמן וגרשוני
סיכום
רשימת יצירות
צילומים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פרק א; ניתוח טרום-איקונוגרפי :
בצילום האופקי 'ללא כותרת' (תמונה מס' 1) של האמן עדי נס ניתן להבחין בחלק ספציפי בתוך חלל של חדר עם קיר בצבע לבן ובו 3 חלונות בגדלים שונים בעלי משקופים ממתכת בצבע ירוק בהיר אשר מבעדם נשקף נוף מדברי. כמו כן, הריצפה מרוצפת בבלטות מלבניות קטנות בצבע שמנת.

תגים:

איקונוגרפי · אירוטיקה · אמנות · נצרות · גוטמן · הסעודה · האחרונה · ההומו · הפסיון · הקורבן · גרשוני · טרום · ינקו · צילום · צלם · צלמים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד החייל הישראלי נתפס בעיני הצלם עדי נס", סמינריון אודות "כיצד החייל הישראלי נתפס בעיני הצלם עדי נס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.