היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיעור ההשתתפות בכוח העבודה

עבודה מס' 065086

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מגמות בשיעור ההשתתפות, הגורמים, ההשלכות ודרכי ההתמודות.

6,943 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה בישראל ונעזרת בהשוואה למדינות אחרות. העבודה סוקרת את מאפייני שוק העבודה, הגורמים המשפיעים על שיעור ההשתתפות, התוצאות ודרכי ההתמודדות האפשריות באמצעות התערבות ממשלתית. העבודה מציגה הצעות מעשיות להתמודדות עם בעיית שיעור ההשתתפות לצד סקירת הפעולות אשר נעשו בישראל וביקורת.

שני הפרקים הראשונים של העבודה עוסקים בהסברת המושגים השונים הנוגעים לכוח העבודה וניתוח הסיבות למגמות השונות בשיעור ההשתתפות בישראל, בראשן מגמת השינוי בהרכב המשתתפים בכוח העבודה. הנתונים מראים מגמה חד משמעית של ירידה בהשתתפותם של הגברים לצד עליה בהשתתפותם של הנשים - מגמה שמאפיינת מדינות נוספות אך חזקה במיוחד בישראל בעקבות הרכבה הדמוגראפי. בין היתר פרקים אלה עוסקים באי השתתפותם של גברים חרדים ונשים לא יהודיות.
כפי שהזכרתי לסוגיית אי ההשתתפות יש השלכות רבות על הצמיחה במשק והיא משיקה לנושאים של אבטלה, שכר, אי שוויון, עוני ומדיניות רווחה. הפרק השלישי של העבודה (פרק ה') עוסק בסוגיות אלה ומתמקד בהשלכות שיעור ההשתתפות על הכלכלה הישראלית. נראה כי לקשר בין אי-השתתפות, אבטלה, עוני ואי-שוויון יש אופי מעגלי. אבטלה ואי השתתפות מביאות לעוני, אבטלה הופכת לאי השתתפות, עוני גורם לאי - שיווין וכך הלאה. המסקנה שעולה מפרק זה היא שכל הגורמים האלה, הקשורים אחד בשני, הביאו לעלייה מדאיגה בתקציבי הרווחה של מדינת ישראל. תקציבי הרווחה הפכו לנטל כבד ויש צורך בהתערבות ממשלתית על מנת להביא לשינוי.
בליבה של עבודה זו מוצעים מספר רעיונות להתמודדות עם בעיית שיעור ההשתתפות. חלקם של הרעיונות נוסה במדינות אחרות וחלקם מתאים באופן ייחודי לישראל. המשותף לכל הרעיונות הוא שבבסיסם מתן תמריץ חיובי לעבודה ותמריץ שלילי לאי השתתפות. הרעיונות לוקטו ממאמרים שונים אך כללתי תוספת משלי המציעה הסתכלות כלכלית נטו (לא עסקתי בשאלת הצדק החברתי) על סוגיית בחורי הישיבות ואי גיוסם.
בסיום העבודה שני פרקים העוסקים במדיניות ממשלות ישראל, התייחסות לקשיים הפוליטיים שעמדו בפניהן וגם דברי ביקורת על המדיניות.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
תמונת מצב
הסיבות למגמות בשיעור ההשתתפות בישראל
השפעת שיעור ההשתתפות על רמת החיים, התעסוקה, השכר ואי השוויון
אמצעים להגדלת שיעור ההשתתפות
מדיניות ממשלות ישראל להעלאת שיעור ההשתתפות וסקירה בינ"ל
ביקורת וקשיים ביישום המדיניות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

לבעיית שיעור ההשתתפות בכוח העבודה השלכות שונות על הכלכלה, אך לפני שנבחן זאת לעומק יש להגדיר את המושגים בהם אני מתכוון לעסוק בעבודה זו:
אוכלוסיית ישראל - נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לגבי אוכלוסיית ישראל מתייחסים לכלל האוכלוסייה אשר מעל גיל 15. זה כולל את התושבים היהודיים הנמצאים בשטחי יהודה ושומרון, רמת הגולן, ה עולים בכוח ותושבים קבועים השוהים בחו"ל תקופה של פחות משנה. תיירים ותושבים ארעיים הנמצאים בארץ פחות משנה ברציפות אינם נכללים. החל משנת 1968 סקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כוללים גם את תושבי מזרח ירושלים. החל משנת 1982 החלו גם לכלול את הדרוזים ברמת הגולן.

תגים:

כלכלה · כלכלה · ציבורית · אבטלה · תעסוקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיעור ההשתתפות בכוח העבודה", סמינריון אודות "שיעור ההשתתפות בכוח העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.