היישום אינו מחובר לאינטרנט

מרכזיותה והשפעתה של האם בהתפתחותו של הילד אצל ויניקוט, מקדוגל ובייקון

עבודה מס' 065038

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התיאוריה של ויניקוט המוצגת במאמר "תפקיד הראי של האם והמשפחה בהתפתחותו של הילד" וביטויה ביצירותיו של בייקון.

2,642 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

לפי הפסיכואנליזה, לשנים הראשונות בחיי התינוק השפעה מכרעת על התפתחותו כאדם בוגר. בעבודה זו אבקש להציג את התיאוריה של ויניקוט, כפי שהיא מוצגת במאמר עליו התבססתי - "תפקיד הראי של האם והמשפחה בהתפתחותו של הילד". אראה את החידושים והתובנות שהביא לפסיכואנליזה, ואציג את התיזה שלו ותפיסת עולמו.
מצאתי ביצירותיו של פרנסיס בייקון, אמן משנות ה-50 של המאה ה-19, שיקוף מרתק של התיאוריה של ויניקוט. ניתן לראות ביצירותיו בדיוק את אותם היבטים פסיכואנליטיים על הדמויות, על מה שהן מייצגות- כאילו צויירו צפונות ליבן ונשמתן.
בנוסף, אציג מקרה מחקר של ג'ויס מקדוגל, גם היא פסיכואנליטיקאית של תיאורית יחסי אובייקט. מצאתי שספרה - "תיאטרוני הנפש" יכול לייצג צד מעשי יותר של התיאוריה של ויניקוט, תוך הצגת מקרה של נערה שאמה לא מילאה עבורה את אותן פנטזיות אומניפוטנטיות. דרך הסיפור שלה נראה כיצד משפיעה חוויה שכזו על מהלך חייה.

תוכן העניינים
מבוא
התיאוריה של ויניקוט
פרנסיס בייקון
תיאור מקרה ג'ורג'ט - ג'ויס מקדוגל
סיכום
רשימת תמונות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דונאלד ויניקוט הוא רופא ילדים, פסיכואנליטיקאי ותאורתיקן של מודל יחסי האובייקט, הוא ממשיך את הדרך של מלאני קליין ושל פסיכואנליטיקאים אחרים שקדמו לו, אך מוסיף נדבכים חדשים. ראשית הוא עוסק בשאלה חדשה: איך העולם הפנימי פוגש את העולם החיצוני? נדבך נוסף הוא בעניין השפה, התקדמות מדיבור במונחים פיזיקאליים (כמו אצל פרויד)(1) לדיבור במונחים של חוויה ושירה. בנוסף, השיח שלו עובר משיח של קונפליקטים לכזה של פרדוקסים. חידוש חשוב ביותר אותו הוסיף לתיאוריה הנו החשיבות הרבה המיוחסת לדרך הטיפול של האם הקונקרטית. גם יחידת הטיפול משתנה, ממטופל ל"אמתינוק" וזאת בהתאם לראייתו ההתחלתית של התינוק, בה הוא רואה את האם והזולת כשלוחה של עצמו.
--------------------------------------------------------------------
1. פרויד, ז., ניסוחים בדבר שני עקרונות של ההתרחשות הנפשית, מעבר לעקרון העונג, דביר" תל-אביב, 1968. עמ' 33 בהתאם לתקופתו, על מנת להציג את התיאוריה כמדעית, פרויד בחר במונחים הנשענים במידה רבה על עולם הפיזיקה ואף פיתח מתה-פסיכולוגיה לתיאור המנגנון הנפשי

תגים:

אמנות · פסיכולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מרכזיותה והשפעתה של האם בהתפתחותו של הילד אצל ויניקוט, מקדוגל ובייקון", סמינריון אודות "מרכזיותה והשפעתה של האם בהתפתחותו של הילד אצל ויניקוט, מקדוגל ובייקון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.