היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיהום אוויר

עבודה מס' 065023

מחיר: 167.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בזיהום אוויר באזור חיפה

3,487 מילים ,11 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

תהליכי הקידום והפיתוח בחברה האנושית בדורות האחרונים מלווים, בצד עלייה ניכרת ברמת החיים, גם בשינויים עצומים בהרכב ובאיכות הסביבה בה אנו חיים. הגורמים לשינויים אלה הם:
גידול מהיר באוכלוסיית העולם.
- ההתפתחות המהירה של התעשייה והחקלאות ופיתוח שיטות טכנולוגיות חדשות.
- גידול והתפשטות הערים.

נושא איכות הסביבה בכללותו קשור קשר ישיר להתפתחות המטרופולין, ומכאן הקשר שלו לנושא הקורס הנלמד.

מכל מקום הצטברות גורמים אלה הביאה במקומות שונים בעולם לשיעור ניכר, ההולך וגדל של זיהום באוויר, במים, בקרקע, בים ובמזון, להיווצרות בעיות של סילוק פסולת, להתהוות מפגעי רעש וקרינה; כתוצאה מכל אלה אובחנו פגיעות בבריאות האדם, החי והצומח, נגרמו נזקים לטבע ולנוף ונוצרו מפגעים אסתטיים חמורים.
ההשלכות של איכות הסביבה אם כן נוגעות גם לאיכות החיים של התושבים על פני כדור הארץ וגם לתוחלת החיים.
הציבור בעולם למד לתבוע ולדרוש זכויותיו הטבעיות לאוויר נקי, למים חיים, שקט ונוף.
לחץ ציבורי זה הוביל את הפוליטיקאים והרשויות לעסוק ולעשות למען איכות הסביבה.
במדינת ישראל חלה תמורה בתחום המודעות והעשייה באיכות הסביבה, ונושאים שהוזנחו עשרות שנים זוכים לטיפול מואץ, אך לא מספיק, בימינו (בלנק, דע איכות הסביבה: 14).
שנת תשנ"ד (1994) הוכרזה ע"י ממשלת ישראל כ"שנת איכות הסביבה", בשנה זו הגבירו משרדי הממשלה השונים את שיתוף הפעולה ביניהם על מנת להעמיד את הציבור על חשיבות השמירה על איכות הסביבה. ובאומרי איכות הסביבה אני הכוונה הינה לזיהום אוויר, לזיהום המים, למניעת רעש, לסילוק פסולת מוצקה, לגנים לאומיים ושמירת הטבע והנוף ועוד.

בעבודה זו אתרכז בנושא זיהום האוויר בחיפה.
אם תשאלו את עצמכם מדוע בחרתי דווקא בעיר חיפה הרי לכם הנימוק המשכנע: המוניטין שצברה העיר חיפה, ולמעשה כל מפרץ חיפה, הוא של האזור המזוהם ביותר בארץ, מוניטין זה "נשמר" כמעט באדיקות זה שנים, הדברים נכונים גם כיום, חרף העובדה שעל פי נתוני תחנות הניתור של איגוד ערים חיפה לאיכות הסביבה ושל חברת החשמל, קיימת ירידה ברורה בריכוזי מזהם האוויר הבעייתי ביותר של האיזור: גופרית דו חמצנית (SO2). (אלעד, פוליטיקה: 27).
בנושאים סביבתיים מאד קשה לבחון את הדברים ביחס של עלות - תועלת, כמו כן חשוב להדגיש כי לצמצום זיהום האוויר יש מחיר כלכלי, המעבר מדלק רגיל לדלק דל גופרית ייקר את מחיר החשמל. השאלה הנשאלת אם כן אם החברה מוכנה לשלם מכיסה עבור אוויר נקי. אין עשיית קסמים - אם ברצוננו להנות מאוויר נקי אנו צריכים לשלם מחיר כלכלי.
אם נזכור שהאוויר הוא משאב מוגבל וההתייחסות אליו, מצידנו תהיה בהתאם, הכל ייראה אחרת.

תוכן עניינים:
מבוא
זיהום האוויר - מקורות ומאפיינים
תעבורה מנועית
תעשייה
תחנות כוח (חברת חשמל)
חימום בתים
זיהום אוויר מקומי, אזורי וגלובלי
טופוגרפיה ומטאורולוגיה באזור חיפה
חברת החשמל והיערכותה לשמירת איכות האוויר
הנחיות טכניות למפעלי התעשייה למניעת זיהום אוויר
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לא קיימת הגדרה מוסכמת לגבי מהותו של זיהום האוויר. יש המגדירים אותו כתוספת לאוויר הנוצרת ע"י האדם, בד"כ מדובר על תוספת של גזים, תוספת זו מעל ריכוז מסוים באוויר לאורך פרקי זמן מסוימים, גורמת מפגעים לסביבה ומהווה מטרד לאדם.
הגזים נפלטים בעת שריפה בלתי שלמה של דלק פחממני (בנזין, נפט, מזוט, פחם) המכיל גם תוספת של גופרית ועופרת. מאחר שהבערה נעשית בד"כ בתנאים לא אופטימליים נפלטים לאוויר גזים מזהמים כמו: גופרית דו חמצנית (SO2), פחמן חד חמצני (CO) ודו חמצני (CO2), תחמוצת החנקן (NOx) ועשן הנראה לעין, המורכב מחלקיקי דלק שרוף למחצה וחלקיקי עופרת.

תגים:

איכות · סביבה · טבע · פליטה · תעשיה · תהליכים · תעשיתיים · שריפה · דלק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיהום אוויר ", סמינריון אודות "זיהום אוויר " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.