היישום אינו מחובר לאינטרנט

פעילות גופנית כתרפיה להפרעות נפשיות

עבודה מס' 065009

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ההשפעות השונות של הפעילות הגופנית על מצב החולה בתחומים רגשיים, נפשיים ופיזיים.

1,553 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

העבודה היא סקירה ספרותית שמטרתה להציג את נושא חשיבות החינוך הגופני והפעילות הספורטיבית בקרב אוכלוסית חולי הנפש. העבודה סוקרת בקצרה את ההשפעות השונות של הפעילות הגופנית על מצב החולה בתחומים רגשיים, נפשיים ופיזיים (כולל התיחסות להשפעתה על תופעות הלוואי הנוירולוגיות מהן סובלים החולים עקב הטיפולים התרופתיים שהם מקבלים). כמו כן, מובאות מספר הצעות לטיפולים אפשריים בפעילות גופנית.

תנועה, פעילות גופנית, ספורט ונופש הם צורך יסודי וחיוני להתפתחות כל אדם, כולל בעלי הצרכים המיוחדים והחוסים במעונות, במוסדות ובמסגרות טיפול שונות (אהרוני, 1998).
מחברים רבים תיארו את היתרונות של הטיפולים בחולי נפש על ידי פעילות גופנית וספורטיבית מתמשכת. מומחי בריאות מתחומים שונים נעשו מודעים לקשר ההדוק בין הפעילות הגופנית, הספורט וניצול שעות הפנאי מחד גיסא, ובין הבריאות הפיזית, הנפשית והחברתית מאידך גיסא (גלסר ומנדלברג, 1992). לדוגמא: במחקרים מבוקרים התברר כי הטיפול באמצעות ריצה בדיכאון מתון, יעיל לא פחות מהטיפולים הפסיכותרפוייטים הטובים ביותר, שאליהם הושווה (גלסר ומנדלברג, 1992). דוגמא נוספת: מחקר אחר בחן את דרכי הטיפול במתבגרים, שיש להם בעיות בלמידה, הנעדרים מהלימודים והמשתמשים בסמים ובאלכוהול. המחקר עוסק בהשוואה בין שלושה סוגים של טיפול: אימון מרוכז בפעילויות אתלטיות, טיפול תרופתי וטיפול פסיכותראפי אקלקטי - כלומר, מאסכולות שונות. הממצאים הראו, כי הטיפול באמצעות הפעילות הגופנית היה יעיל כמו הטיפול הפסיכותראפי או הטיפול בעזרת תרופות (גלסר ומנדלברג, 1992).

ראשי פרקים:
מבוא: חשיבות החינוך הגופני בטיפול בחולי נפש
פרק 1 - ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבם של חולי נפש
פרק 2 - טיפולים אפשריים בפעילות גופנית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השימוש בפעילות גופנית טיפולית כחלק ממערך הטיפול הפסיכו-חברתי בבתי החולים לחולי נפש זוכה בשנים האחרונות לעניין גובר והולך בקרב גורמי בריאות הנפש בארצות רבות. בנוסף למידע החווייתי והניסויי אודות ההשפעות החיוביות של הפעילות הגופנית על חולים דכאוניים, מוצגים מזה שנים רבות דיווחים שונים העוסקים בקשר שבין פעילות גופנית ובריאותם הנפשית של חולים פסיכוטיים, בעיקר סכיזופרניים, שהם החלק הארי של אוכלוסיית המאושפזים בבתי החולים הפסיכיאטריים (ברגמן ואחרים, 1993).

תגים:

בעיסוק · בריאות · גופנית · נפש · פסיכיאטריה · פעילות · ריפוי · נפש · התעמלות · חינוך · גופני

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פעילות גופנית כתרפיה להפרעות נפשיות", סמינריון אודות "פעילות גופנית כתרפיה להפרעות נפשיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.