היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסים בין אישיים בקבוצה

עבודה מס' 065006

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תיאוריות בנושא תהליכים בקבוצה כולל התייחסות להתנסות מעשית.

4,937 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעלה על הכתב תהליכים קבוצתיים ואישיים כפי שחוויתי אותם בקורס "יחסים בין אישים בקבוצה". לעבודה מטרה כפולה עבורי: ראשית, היא מאפשרת להשוות בין מודלים תיאורטים לגבי קבוצות, ובין היבטים ותהליכים כפי שהתרחשו בקבוצה בה השתתפתי. שנית, היא מאפשרת לי בדיקה אחרונה ומסכמת לגבי התהליכים והתחושות האישיות שלי בקבוצה זו. בהתאם לכך, עבודה זו תכלול שני חלקים. בחלקה הראשון אסתמך על מודלים תיאורטים ואנתח מספר היבטים בתהליך הקבוצתי: הגדרה ומטרות, שלבי התפתחות, תפקידים, קונפליקטים מרכזיים ויחידת ההנחייה. את תהליך הלמידה האישי שלי אשזור לאורך העבודה, אולם הוא יהיה המוקד בחלקה השני. בחלק זה אתייחס לארוע שהיה משמעותי עבורי במהלך הפגישות, ולהשפעת הספרות על הבנת הקבוצה.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק א'
הגדרת קבוצה ומטרות הקבוצה
שלבי התפתחות הקבוצה
תפקידים בקבוצה
קונפליקטים מרכזיים
יחידת ההנחיה
חלק ב'
התייחסות ספציפית להתנסות שעברתי בקבוצה

קטע מהעבודה:

סוציולוגים ופסיכולוגים חברתיים התייחסו רבות לשאלה מהי קבוצה? Smith (1945) התייחס לקבוצה במונחים תפיסתיים ולפיו קבוצה היא זו שחבריה תופסים את היחידה החברתית בה הם נמצאים כקבוצה. חוקרים אחרים התייחסו לקבוצה במונחים מוטיבציונים, ולפיהם קבוצה היא הגוף שממלא עבור הפרט את המוטיבציות והצרכים החברתיים (הן אינסטורמנטלים והן רגשיים) אחרים התמקדו במושג האינטראקציה, ולפיהם קבוצה היא שני אנשים או יותר, הנמצאים באינטראקציה בינהם כך שהתנהגותו של א' משפיעיה על ב' ולהפך. לפי הגדרות אחרות כל קבוצה הנמשכת יותר מחמש דקות, יש לה מטרה משותפת, ומתפתח בה מבנה חברתי מינימלי, הינה קבוצה קטנה (Brehm et al., 2002).

תגים:

הנחיית · קבוצות · הנחיה · דינמיקה · קבוצתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסים בין אישיים בקבוצה", סמינריון אודות "יחסים בין אישיים בקבוצה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.