היישום אינו מחובר לאינטרנט

מהפיכת האינטליגנציות

עבודה מס' 065002

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ושינוי מודל האינטליגנציות כביטוי לפוסטמודרניות והקשר למהפיכות אחרות

2,290 מילים ,16 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

במשך עשרות אלפי שנים הכשרים שקבעו את רמת ההשרדות והשגשוג של בני אדם וחברות היו בעיקר כשרים פיסיים: כוח גופני, מהירות תנועה, חדות ראייה ודיוק קליעה. במאה השנים האחרונות עלתה חשיבותם של שני גורמים אחרים: שליטה במשאבי הטבע וייחוס משפחתי. במהלך המאה העשרים חלה התפתחות נוספת ותכונות אחרות עוברות לחוד החנית של שרשרת האבולוציה: כשרי אינטליגנציה (נבו, 1997).
בעבודה זו אסקור את התפתחות המושג אינטליגנציה על הגדרותיו השונות ואת השינויים שחלו בו, כאשר המאפיין המרכזי של שינויים אלה הוא מעבר ממודל ה-IQ והאינטליגנציה הכללית (G) למודלים של ריבוי אינטליגנציות ומודלים ביולוגיים. בחלקה השני של העבודה אנסה לבאר מדוע שינויים אלה מהווים חלק ממהפכות התקופה הפוסט-מודרנית, על ידי הבהרת הקשר למהפכות פוסט-מודרניות אחרות.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק א': סקירה תאורטית
1. מהי אינטליגנציה?
2. המונח מנת משכל (I.Q) - סקירה הסטורית
3. תיאוריות אינטליגנציה חדשות או איך הIQ מאבד מבלעדיותו
חלק ב': שינוי מודל האינטליגנציות כביטוי לפוסטמודרניות והקשר למהפיכות אחרות
1. מהפיכת הטכנולוגיה
2. גלובליזציה
3. המהפכה הרלטיביסטית
סיכום ומילה על חינוך
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המונח אינטליגנציה, או במקורו הלטיני intelligentia, נטבע, ככל הנראה, במאה הראשונה לפנה"ס, בידי המדינאי והנואם הרומי קיקרו (שם, עמ' 24). לאחר שהוזנח במשך כמעט אלפיים שנה הופיע המונח מחדש במשנתו של הרברט ספנסר (Spencer, 1895, שם), שנחשב ל"אביו" המודרני.

תגים:

אינטליגנציה · אינטליגנציות · מרובות · גארדנר · חינוך · מודרניזם · פוסט · פסיכולוגיה · קוגניציה · ריבוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מהפיכת האינטליגנציות", סמינריון אודות "מהפיכת האינטליגנציות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.