היישום אינו מחובר לאינטרנט

מבנה ההון של החברה

עבודה מס' 064962

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית בנושא אופן ניתוח מבנה ההון של חברה.

2,966 מילים ,25 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

אחד הנושאים המרכזיים בניתוח חברה הוא ניתוח מבנה ההון שלה. בדרך כלל הבחינה הראשונה כוללת התייחסות למינוף החברה כלומר ליחס בין חוב להון עצמי. ככל שחלקו של החוב גדול יותר החברה נקראת ממונפת יותר.
בחינות מתקדמות יותר מפרידות בין סוגים שונים של הון ובעלות, לדוגמא מניות בעלות זכויות שונות בהון או בזכות ההצבעה וכן בסוגים שונים של חוב: חוב שוטף לזמן קצר לעומת חוב לזמן ארוך, סוגים שונים של אג"ח שהנפיקה החברה וכן הבחנה בין חוב לבנקים ומוסדות מימון, חוב לספקים וחוב לבעלי האג"ח.
בחברה יכולה בד"כ להשפיע על מבנה ההון שלה ע"י פעולות להגדלת או צמצום ההון העצמי והגדלת או הקטנת החוב.
הגדלת ההון העצמי עשויה להיעשות בדרך של הנפקת מניות חדשות לציבור הרחב או גיוס הון מבעלי המניות הקיימים, ע"י השקעה נוספת ישירה או הנפקת מניות בדרך של זכויות.
החברה יכולה גם להקטין את ההון העצמי כאשר הדרך הפשוטה ביותר לכך היא תשלום דיוידנד לבעלי המניות. דרך נוספת היא רכישה חוזרת (עצמית) של מניות החברה.
החברה יכולה להגדיל את החוב ע"י הנפקת אג"ח או ע"י לקיחת הלוואות.
החברה יכולה גם להקטין את חובה ע"י פירעון מוקדם של אג"ח והלוואות וכן הקדמת תשלומים לספקים.
כל השיטות הנ"ל הן עקרוניות ובכל מקרה האפשרויות לביצוע פעולה זאת או אחרת תלויות לעיתים בהסכמת הצד השני, בתנאים קבועים מראש של מניה או אג"ח, הגבלות חוקיות ומיגבלות אחרות.

תוכן העניינים:
כללי
הון עצמי וחוב: הגדרות חשבונאיות
החלטות על מבנה ההון של החברה
עלות ההון
שיקולים נוספים בקביעת מבנה ההון
תופעת המינוף הגבוה בסקטור העסקי בישראל בשנים האחרונות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההון העצמי, הינו סך ההשקעה של בעלי המניות בחברה. מטעמים משפטיים, מחולק סעיף זה לשלוש קטגוריות: הון מניות, קרנות הון ועודפים.
הון המניות - במובן הרחב של המילה, מייצג הקניין של המניות בחברה. מניות אלו מגובות בתעודות המונפקות לבעלי המניות של החברה. החברה עשויה להנפיק יותר מסוג אחד של מניות, כאשר לכל סוג ישנן זכויות שונות במעט מאלו המוקנות למחזיקי סוג המניות האחר.
קרנות הון - הסכום שמשולם לחברה, עבור המניות שהנפיקה, מעבר לערך הנקוב.
עודפים - רווחים, שצברה החברה ואותם לא חילקה כדיבידנד. מכאן, שבעת הקמת חברה, סעיף זה יהיה שווה לאפס.

תגים:

מניות · חוב · קרנות · מודליאני · WACC

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבנה ההון של החברה", סמינריון אודות "מבנה ההון של החברה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.