היישום אינו מחובר לאינטרנט

המדיניות המוניטרית של בנק ישראל

עבודה מס' 064924

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המדיניות המוניטרית של בנק ישראל במסגרת התוכנית ליציאה מהמיתון והמלחמה באינפלציה, בהתמקדות על הריבית ושער החליפין.

3,057 מילים ,7 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מדינת ישראל נמצאת במצב של מיתון מתמשך, בעיקר בשל שילוב של המצב הביטחוני עם אינפלציה לא יציבה. מול מדיניות האוצר להילחם במיתון, ישנה מערכת בנק ישראל, שבראשה עומד הנגיד דוד קליין, אשר נהנה ממערכת עצמאית שלא כפופה ישירות לממשלה ובעל סמכויות מרוכזות בידיו להחלטות בלעדיות.

במסגרת עבודה זו אעמוד על המדיניות המוניטרית של בנק ישראל במסגרת התוכנית ליציאה מהמיתון והמלחמה באינפלציה, עם התמקדות על הריבית ושער החליפין. המדיניות המוניטרית משמשת ככלי מפתח ליישום תוכניות כלכליות של המדינה, ובידיה להשפיע על יציבות מחירים, לחזק את שוקי הכספים וההון במדינה; כמו כן, למדיניות המוניטרית יש את היכולת להשפיע על הצמיחה במשק ומימוש הפוטנציאל של הצמיחה ובכך להשפיע על רמת התעסוקה והאבטלה, שהינם קריטיים ביותר בתקופת מיתון מתמשכת. המדיניות המוניטרית היא כלי אטרקטיבי להוגים והמפעילים אותה, בשל יכולתה להיות גמישה ולהשפיע על מצב המשק בזמן קצר; כך ניתן ליישם במשק מדיניות אנטי-מחזורית הנדרשת לאזן את מצב המשק הנשחק מהמיתון. יכולת זו היא השלכה ישירה של העובדה שהמדיניות המוניטרית נשקלת ונבדקת על בסיס חודשי; תהליך קבלת החלטות לגבי המדיניות בכל הנוגע לנושא הריבית הוא קצר בשל הבדיקות החודשיות והגוף המחליט יכול לגלות גמישות, לשנות במדיניות וליישם את החידושים באופן כמעט מיידי. אפשרות זו היא שמחזקת את כוחה של המדיניות המוניטרית לשמש ככלי יעיל במדיניות בנק ישראל לסיוע במאבק במיתון במשק.

תוכן עניינים:
מבוא
המבנה והפעילויות של בנק ישראל
השפעת המדיניות המוניטרית על שער החליפין
השפעת המדיניות המוניטרית על הריבית
השוואה עם המערכת בארצות הברית והיכולת להעתיק את ההצלחה שלהם במלחמה במיתון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת הערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

לצד המדיניות של בנק ישראל, ישנם מבקרים רבים של המערכת, הטוענים כי היא עמצאית מדי, מנהלת מערכת נפרדת שיכולה להתנגש במדיניות של משרד האוצר, וכי כל הכוח המרוכז בידיו של אדם אחד העומד בראש מערכת זו, יכול להביא לאי יציבות במשק שתוצאותיה הרסניות. התלות העצומה בידיו של איש אחד, הוא נגיד בנק ישראל, היא הפקדה של חלק גדול מעתיד המשק הישראלי והמאבק במיתון, כך ששגיאות לא מבוקרות ללא יכולת לנטרלן, יכולות לגרום לנזק עצום. מכאן עולים קולות של הדוגלים בהעתקת ההצלחה של המדיניות האמריקאית למלחמה במיתון ולמבנה המוסדות המנהלים את המשק הכלכלי, ובעבודה זו נבדוק גם עד כמה זה אפשרי בהתחשב בהבדל בין המערכות.

תגים:

תוכנית · מדיניות · כלכלית · כלכלה · מחיר · שוק · ההון · כספים · ריבית · שער · חליפין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המדיניות המוניטרית של בנק ישראל", סמינריון אודות "המדיניות המוניטרית של בנק ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.