היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפצצת העיר המבורג במלחמת העולם השנייה

עבודה מס' 064893

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפצצת העיר המבורג על ידי האמריקאים והבריטים בשנת 1943, בראי התיאוריות : עורף אזרחי, הפצצה אסטרטגית ומלחמה טוטלית.

5,330 מילים ,18 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו הינה בדיקת השפעת ההפצצות הבריטים והאמריקאים על העם הגרמני תוך בחינת ההבדלים בין הגישות - הבריטית והאמריקאית, בנוגע לשיטת ההפצצה האווירית היעילה. ניתוח זה יתבסס על מושגי היסוד: מהותו של עורף אזרחי, הפצצה אסטרטגית ומלחמה טוטלית, כאשר מקרה הבוחן הינו הפצצת המבורג ב-27 וב-29 ביולי 1943.
שיטת המחקר תבסס על ניתוח תוכן איכותי של ספרים ומאמרים. בנוסף אעשה שימוש במקורות אלקטרונים (אינטרנט) הדנים בנושא הפצצת העיר המבורג והאסטרטגיות והטקטיקות של בעלות הברית במלחמת העולם השנייה.
בפרק הראשון אסקור את ההגדרות השונות למושגי היסוד הללו. בפרק השני אסקור את אירוע הפצצת העיר המבורג על ידי בעלות הברית. בפרק השלישי אעמוד על ההבדלים בין הגישה האמריקאית לבין הגישה הבריטית לגבי הפצצות במהלך מלחמת העולם השנייה ובפרק הרביעי אבחן כיצד באו לידי ביטוי ההבדלים בין הדוקטרינות בהפצצות על המבורג, דהיינו, את הגדרת המטרות של האמריקאים לעומת הבריטים בהפצצת המבורג ואת התוצאות בפועל של ההפצצה והשפעתם על מורל העם הגרמני. הפרק האחרון יהווה סיכום ומסקנות.

תוכן עניינים
מבוא
רקע תיאורטי
1. מהותו של העורף האזרחי
2. הפצצה אסטרטגית
3. מלחמה טוטלית
פרק א': תיאור האירוע: הפצצת העיר המבורג במלחמת העולם השנייה
פרק ב': הפצצה אווירית אסטרטגית : הויכוח בין הבריטים לבין האמריקאים
פרק ג': הפצצת העיר המבורג על ידי האמריקאים והבריטים ב-27 וב-29 ביולי 1943
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

במהלך מלחמת העולם השנייה החלו להתעורר ויכוחים קשים בין הבריטים לבין האמריקאים בנוגע לשיטת ההפצצה האווירית שיש לנקוט על מנת לפגוע ברצון וביכולת של העם הגרמני להמשיך להילחם. ב- 27 וב-29 ביולי 1943 הפציצו לראשונה הבריטים והאמריקאים בפעולה משולבת את העיר המבורג. העיר כולה עלתה בלהבות, כ- 40,000 איש נהרגו ואלפים נותרו חסרי בית. ההפצצות שיתקו את שירותי הגז, חשמל, מים, תחבורה, כלכלה ותושבי העיר פונו מבתיהם.
במהלך העבודה אבחן כיצד באו לידי ביטוי ההבדלים בשיטות ההפצצה האסטרטגית של האמריקאים והבריטים בהפצצת העיר המבורג ב-27 וב-29 ביולי 1943? ובאיזה מידה הפצצות הבריטים והאמריקאים השפיעו על יכולת ורצון העם הגרמני לאלץ את ממשלתו לסיים את המלחמה?
ניתן לשער שככל שהפצצות בעלות הברית היו יותר הרות אסון ופגעו בצורה חמורה בעורף התעשייתי ובעיקר האזרחי, כך מורל העם הגרמני פחת והדרישה להפסקת המלחמה מצד העם הגרמני עלתה. לבחינת השערה זו ולבחינת ההבדלים בין הדוקטרינה הבריטית לגבי הפצצה אסטרטגית לבין הדוקטרינה האמריקאית לגבי הפצצה אסטרטגית אשתמש בשלושה מושגי יסוד: מהותו של העורף האזרחי, הפצצה אסטרטגית והמלחמה הטוטלית.

תגים:

אזרחית · ביטחון · בנות · גרמניה · הברית · ואוכלוסיה · תפיסת · מלחמה · ואסטרטגיה · צבאי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפצצת העיר המבורג במלחמת העולם השנייה", סמינריון אודות "הפצצת העיר המבורג במלחמת העולם השנייה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.