היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסעות נוער לפולין

עבודה מס' 064868

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזו מידה הנסיעה לפולין חיזקה אצל המשתתפים במסע את הזיקה לארץ לעומת נוער שלא השתתף בה.

8,070 מילים ,30 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מדי שנה יוצאים אלפי בני נוער מהארץ ומסיירים באתרים יהודיים ובמחנות ההשמדה בפולין. מסעות אלה הם חלק מתכנית הלימודים על השואה, הכוללת הכנה לימודית מפורטת ומקיפה לפני היציאה למסע. מידי שנה חלה עליה במספר המשתתפים במסעות והוא מגיע לידי אלפים. עובדה זו מבטאת מימד של התעניינות בני הנוער בנושא ורצון לדעת ולהבין. ולבדוק את השלכות המסע על עמדותיהם בנושא הזהות היהודית. מחקר זה יעסוק בסוגיות שונות לגבי התחושות הלבטים השונים בקרב בני נוער.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבדוק באיזו מידה הנסיעה לפולין חיזקה אצל המשתתפים במסע את הזיקה לארץ לעומת נוער שלא השתתף בה. ממצאי המחקר העלו כי בני נוער שיצאו למסע גילו רמת הזדהות גבוהה יותר עם נושא השואה בכלל ועם חשיבות המשלחות בפרט, כמו כן התחזקה בהם תחושת הזהות היהודית והזיקה לארץ.
המחקר בוצע באמצעות ראיונות עומק.

תוכן עניינים:
הקדמה
השפעת השואה על החברה הישראלית
זהות יהודית בגיל ההתבגרות
משלחות נוער למחנות ההשמדה
מחקרים על נוער ושואה
ביקורת סביב המסעות לפולין
שיטת המחקר
הצגת ממצאים
דיון בממצאים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות מתפרסמים והולכים מספר מחקרים על זיכרון השואה, והשפעותיה על החברה הישראלית, בשנים הראשונות של המדינה. על יסוד מחקרים אלה, ניתן להיווכח בהיותה של השואה חוויה מעצבת שהייתה בעלת השפעות רבות על התהוות הזהות הישראלית. קליטת העלייה של ניצולי השואה ("שארית הפליטה"), הסכם השילומים, הקמת "יד ושם", פרשת קסטנר - היוו סימני דרך משמעותיים בהתהוות החברה והמדינה הצעירה. בבמה הלאומית והפוליטית יוחד לשואה מקום של כבוד כאירוע היסטורי קרוב שהשפיע על הקמת מדינת היהודים ועל אופייה. השואה אוזכרה במגילת העצמאות כאחד ממקורות הלגיטימציה להקמת המדינה. היא היוותה את הבסיס המוסרי והמשפטי לתביעת השילומים מגרמניה שאפשרה למדינה הצעירה לבסס את מעמדה הכלכלי. השואה הופיעה כנושא פוליטי במערכות בחירות רונן,( 1996).

תגים:

משלחת · זיקה · לארץ · זהות · ציונות · לאומיות · התבגרות · שואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסעות נוער לפולין", סמינריון אודות "מסעות נוער לפולין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.