היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ההשכלה על שיעור האבטלה בישראל

עבודה מס' 064828

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת שיעור האבטלה בקבוצות העובדים השונות ובחינת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה בקבוצות השונות.

7,403 מילים ,18 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעיית האבטלה היום נחשבת לאחת הבעיות החמורות ביותר שמתמודד איתם המשק העולמי בכלל והישראלי בפרט. כאשר נזקי האבטלה באים לידי ביטוי גם מבחינת הפרט המובטל שבסופו של דבר נאלץ לחיות מכל מיני קצבאות ישירות כמו דמי אבטלה והבטחת הכנסה וגם מבחינת המשק עצמו.
הרי המובטלים עולים למשק הרבה כסף - חוץ מהקצבאות הישירות שהוא משלם למוטלים יש גם קצבאות משניות הכוללות בין היתר אובדן כוח העבודה, עלויות טיפול רפואי, נפשי או פיסי, למובטלים, אובדן פוטנציאל אנושי ושחיקת ההון האנושי של המובטלים עצמם.
נזקי האבטלה פוגעים בכל שכבות האוכלוסייה, כולל שכבת העובדים המשכילים, למרות שזה לא נראה הגיוני שהרי עובדים אלה נחשבים כבעלי הון אנושי גבוה, והביקוש לעובדים אלה הינו גבוה. אך עם זאת ישנם מקרים שבהם נוצרת אבטלה עמוקה גם בשכבות העובדים המשכילים שמצביעים על משבר מהותי במשק ומהווים סכנה אמיתית להמשכיותו. זאת משום שעובדים מסוג זה עשויים למצוא אפשריות תעסוקה מחוץ למשק (בחו"ל). או שהם מתייאשים ויוצאים מכוח העבודה והתוצאה היא הורדת איכות כוח העבודה האזרחי הקיים.

בעבודה זו נבחן את הקשר בין השכלה לאבטלה, כאשר נתייחס לעובדים שסיימו עד 12 שנות לימוד כלא משכילים ולאלה שסיימו 13 שנות לימוד ומעלה כעובדים משכילים.
אנו נתייחס לשאלה : מהו אופי הקשר בין השכלה לאבטלה במשק הישראלי?
נבחן שאלה זו משני מישורים- הן בבחינת שיעור האבטלה בקבוצות העובדים השונות והן בבחינת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה בקבוצות השונות.
ההשערה שלנו היא: קיים קשר שלילי בין השכלה לאבטלה וקשר חיובי בין השכלה להשתתפות בכוח העבודה האזרחי.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירה ספרותית
- השפעת האבטלה על המשק
- הגורמים המשפיעים על שיעור האבטלה במשק
- אופי הקשר בין השכלה לאבטלה במשק הישראלי
- סיכום סקירת הספרות
שיטת המחקר
- השערות המחקר
- אוכלוסיית המחקר והמדגם
- שיטת הניתוח
ממצאי המחקר
- סטטיסטיקה תיאורית של נתוני אבטלה
- סטטיסטיקה תיאורית של נתוני השתתפות בכוח העבודה האזרחי
- סיכום הממצאים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קיימות מספר הגדרות שונות לאבטלה. על פי הגדרתו של גוטליב (2001) מובטל הוא אדם בגיל העבודה (גיל 15 ומעלה) שלא עבד בשבוע הקובע וחיפש עבודה ב-4 השבועות האחרונים. הגדרה זו היא המקובלת גם על ארגון העבודה העולמית, ויש להבחין בין מובטל על פי הגדרה זו לבין 'דורש עבודה', שהוא מובטל על פי הגדרת שירות התעסוקה. לטענתו, קיימים בישראל 3 מקורות עיקריים למידע לגבי שיעור האבטלה ומאפיינים סוציו-דמוגרפים ואחרים של מובטלים, והם: סקרי כוח אדם של הלמ"ס, נתוני שירות התעסוקה וסקירות תקופתיות של המוסד לביטוח לאומי, כאשר, כל אחד ממקורות אלו מציג זווית שונה של בעיית האבטלה. כתוצאה מכך, קיימים פערים בין נתוני האבטלה על פי שירות התעסוקה, לאלו המוצגים על פי הלמ"ס, כאשר לדוגמא, בשנים 2000-2001, היו 'דורשי העבודה' על פי נתוני שירות התעסוקה כ-75% בלבד מן הבלתי מועסקים' על פי נתוני הלמ"ס. גורמים שונים, כגון, הקשחת תנאי הזכאות לדמי אבטלה וקצבת הבטחת הכנסה, יוצרים מניפולציה מלאכותית של נתוני האבטלה - כיוון שהמוטיבציה העיקרית להירשמות בשירות התעסוקה היא על מנת לממש את הזכאות לקצבאות השונות התוצאה היא שמובטלים רבים שאינם זכאים לקצבאות אינם נרשמים בשירות התעסוקה ואינם מיוצגים בנתוני האבטלה הרשמיים. הקשחת התנאים לקבלת קצבאות מקטינה גם את מספר מקבלי דמי אבטלה ביחס למספר דורשי העבודה.

תגים:

מובטלים · תעסוקה · פערים · סטטיסטי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ההשכלה על שיעור האבטלה בישראל", סמינריון אודות "השפעת ההשכלה על שיעור האבטלה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.