היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמדה של הפונדקאות בחברה הישראלית - היהודית והערבית

עבודה מס' 064819

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפונדקאות בכלל, המעמד המשפטי שלה, התהליכים שעברה בכל הנוגע למעמדה המשפטי-חוקי ונגיעה בתחום הדתי (יהודי ואיסלמי).

12,096 מילים ,21 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

הכמיהה ללדת ילד מקורה בצורך אנושי ובסיסי במהות האדם. תהליך ההתעברות תלוי בתפקוד ביולוגי תקין ומתוזמן של מערכות בגוף האישה ובגוף הגבר. הריון טבעי מושג לאחר שהביצית הבשלה חורגת משחלת האישה ומתמזגת עם תא זרע מהגבר. אי פריון עלול לקרות כאשר קיימים ליקויים והפרעות בשלבים שונים של התהליך הטבעי. כ15%- מהזוגות בגיל הפוריות נתקלים בבעיה זו. גילוי אי פריון אצל בני הזוג מטיל ערפל כבד על הגשמת המטרה להביא ילד לעולם. בני הזוג מתמודדים עם איום קשה של אובדן מושג ההורות אך בד בבד מפתחים תקווה גדולה ורצון עז ביותר להשיגה. חלק מזוגות כאלה יהפכו להורים בהתערבויות שונות הקודמות להפריה חוץ גופית ולחלקם יציעו טיפול זה בעקבות כישלון או אי התאמת שיטות אחרות.
ישראל הינה אחת הארצות המובילות בנושא הפונדקאות. הסדר הפונדקאות מקבל תנופה חיובית ונחשב כחריג בהשוואה לארצות אחרות. ישנן ארצות בהן נחשב הדבר לסחר בתינוקות.
מראשית שנות השמונים החלו בישראל לטפל בבעיות פוריות בדרך של הפריה חוץ גופית בטכנולוגיות מתקדמות. טכנולוגיות אלו מאפשרות להביא ילדים לעולם, בין היתר, בדרך של פונדקאות קרי, באמצעות אישה, אם נושאת, המוכנה להתעבר ולשאת ברחמה עבור בני זוג הריון ממטען גנטי של בני הזוג או לפחות של אחד מהם. עם הלידה יימסר התינוק לבני הזוג. ההערכה היא שברחבי העולם המערבי נולדו מאות ילדים בדרך זו במשך 15 השנים האחרונות.
בעקבות מצב זה עלתה ועדיין נמצאת על הפרק הסוגיה של השימוש באם פונדקאית עבור זוג שאינו יכול להביא יחדיו ילדים לעולם ואינו רוצה (או לא יכול) לאמץ. התפתחות הטכנולוגיה בכלל וברפואה בפרט מאפשרת לממש רצון זה - הזכות להורות. עולה אכן השאלה מדוע פונדקאות ולא אימוץ? ואם פונדקאות איזו מהן? מה מעמדה של הפונדקאות בחברה? בדת?
סוגיית הפונדקאות נמצאת עדיין על שולחן הדיונים בחברה הישראלית על כל הסקטורים בה. למרות שהשימוש בה נעשה במספר רב אין עדיין קונצנזוס על מעמדה הדתי, החברתי והמוסרי.

עבודה זו דנה במעמדה של הפונדקאות בחברה הישראלית - היהודית והערבית. היא מתחלקת לסקירה על הפונדקאות בכלל, על המעמד המשפטי שלה, על התהליכים שעברה בכל הנוגע למעמדה המשפטי-חוקי ולבסוף נגיעה בתחום הדתי (יהודי ואיסלמי).

תוכן עיניינים:
* מבוא
* סקירת ספרות
פונדקאות
פונדקאות מהי?
סיבות לעליית סוגיית הפונדקאות
סוגי הפונדקאות
* פונדקאות - משפט וחקיקה בישראל
* המוסר שבפונדקאות
* פונדקאות ודת
יהדות
איסלם
* תקנת הציבור
* קביעה והכרה באבהות ואמהות
* ההחזקה בילד שנולד לאם חילופית/פונדקאית
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

ההגדרה של המילה פונדקאות היא מתוך המילה אכסניה, בית-מלון, בית-אורחים. פונדקאית היא בעלת פונדק, בעלת אכסניה ומושג הפונדקאות נגזר מאלה.
פודנקאי הוא בעל פונדק אולם גם כינוי לצמח ירוק או בעל חיים המשמש מקום גידול לטפיל.
מכאן מגיעים למושג פונדקאית - אישה שמועבר אליה זרע של אדם כדי שתהרה ותלד במקום אישתו העקרה .
בעיית הפוריות הינה סוגיה כואבת מאוד, באשר היא נחלתם של זוגות רבים שהם חשוכי ילדים. זוגות כאלה מוכנים לעבור טיפולים שונים, כואבים וממושכים שדורשים הוצאות גדולות וכל זאת על מנת לזכות בילד משלהם.
SURROGAT MOTHERHOOD - הוא המונח הלועזי למושג פונדקאות.
הנושא עלה ב1985- בעקבות פרשה המכונה "Baby M" בו נחתם בין זוג חשוך ילדים ובין בחורה, תמורת תשלום, שתשמש להם פונדקאית לתינוק שרצו להוליד בעזרת פונדקאית. התהליך הוא של הפריית הבחורה מזרע הבעל ולאחר הלידה מסירת התינוק לזוג החשוך. אותה בחורה, במהלך ההריון, התחרטה ולאחר הלידה נכנסה לדיכאון מכיוון שהתקשרה לתינוק שנולד עוד שהיה ברחמה. הזוג הזדעזע ממצבה של הבחורה ואיפשר לה לשהות עם התינוק שבוע ולאחר מכן להחזירו. הבחורה לא החזירה את התינוק והסתתרה עמו. לאחר מרדף וחיפושים הוחזר התינוק למשפחה בהחלטה של בית משפט.
כמה שאלות עלו בהקשר לנושא זה:
- מהו מעמד הפונדקאות?
- מה מעמדו המוסרי של הסכם חתום כזה?
- עד כמה ניתן ל"מסחר" פונדקאות?
- מה מעמדה של אם פונדקאית עפ"י חוק?
- מה מעמדו של הילד?

תגים:

הריון · פוריות · עוברים · ביציות · הורות · הזרעה · הפריה · מלאכותית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמדה של הפונדקאות בחברה הישראלית - היהודית והערבית", סמינריון אודות "מעמדה של הפונדקאות בחברה הישראלית - היהודית והערבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.