היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערכת עובדים

עבודה מס' 064704

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בהערכת עמיתים בארגון ומשוב/הערכה 360 מעלות

5,815 מילים ,26 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הנטייה העסקית כיום של צמצומים וניהול בשיטת TQM מביאה את העובדים בארגונים להיות בעלי כוח רב יותר מאשר בעבר, יותר אחריות ויותר מעורבות בתפעול הארגון. ביו השאר קיים תחום הערכת העובדים שהיה נתון עד היום בידי המנהל או הממונה. בין הכישורים הרבים שמנהל חייב בהם כרוכה יכולתו לנתח ולהעריך את פעילות כפופיו. שימוש נכון ביכולת זו, באמצעות מתן משוב והנחייה, תורמים רבות גם לשיפור הביצועים וגם לשיפור האקלים הארגוני.
הערכת עובדים מהווה תהליך של אומדן תפקודו והתנהגותו של העובד בתוך הארגון כמו גם תרומתו להשגת מטרות הארגון. מטרות ההערכה הן יצירת דיאלוג בין עובד ומעביד, למשוב הדדי ולקביעת יעדים וכן בסיס לקבלת החלטות עתידיות.
הערכת עובדים הוא תהליך בו מתבצעת מדידה והערכה של העובדים וקבוצות בארגון. בתהליך ההערכה הממונים מעריכים את ביצועי העובדים בתקופת זמן מוקצבת מראש. התהליך מיועד לבחון את מידת בהתאמה בין ביצועיהם והתנהגויותיהם של העובדים לבין הציפיות הנדרשות מהם עפ"י הגדרות, תוכניות ויעדים.
חשיבות ההערכה לעובד מתבטאת באפשרות לשיפור ביצועים ושיפור תהליכי עבודה, תיאום ציפיות, קבלת משוב מקיף מהממונה, הידוק הקשר הבינאישי והשתלבות בצוות.
חשיבות ההערכה למנהל ולארגון מתבטאת בשיפור תפוקות העובד, העלאת רמת המוטיבציה ושביעות הרצון שלו, בסיס למתן הכוונה והדרכה המובילים לשיפור בתפקודו ולטובת הארגון, שימור וטיפוח עובדים, קבלת תמונה כללית ורחבה על כלל העובדים הן לגבי תפקודו והן כבסיס קידומי.
לקראת שנות ה-80, בעקבות עבודת מחקר שנעשתה בארה"ב הופיעה הגישה של משוב/הערכה 360 המעלות שהיתה במקור טכניקה לפיתוח ניהולי. גישה זו מבוססת על יכולת וסמכות עקרוניים ובאה לידי שימוש לפיתוח השגת מטרות בארגון. היא התבססה בעיקר על אומדן בכל הנוגע לביצוע תפקיד של עובד בארגונו תוך איסוף נתונים על כך. החידוש היה שהערכה כזאת פועלת כמעגל של 360 מעלות כלומר לכל אלמנט בארגון יש הסמכות והאחריות לבצע הערכה של עובדים אחרים מבלי להתחשב במעמד העובד או תפקידו בחברה.

עבודה זו עוסקת בהערכת עובדים כאשר ההתמקדות היא על הערכת עמיתים בארגון במסגרת משוב/הערכה 360 מעלות. התהליך הוא בצורת משפך כלומר, מהכלל אל הפרט. בתחילה ישנה סקירה על הערכת עובדים באופן כללי, לאחר מכן סקירה על גישת משוב 360 מעלות ולבסוף התמקדות בהערכת עמיתים בארגון.

תוכן העניינים:
מבוא
הערכת עובדים ומשוב
הערכה/משוב של 360 מעלות
הערכת עמיתים
יתרונות וחסרונות בהערכת עמיתים
היחס להערכת עמיתים מצד העובדים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הערכת עובדים ומשוב
לאחר שמעביד בוחר את עובדיו והם עובדים בארגון תקופה מסוימת בא שלב ההערכה. זהו הכלי החשוב ביותר שיש למעביד למסגר את עובדיו. הערכת הביצועים יכול להיות גורם בעל עזר רב למציאת כיוון ותגמול על ביצוע של עובד בארגון (עפ"י Encina, 2003).
לשם מה נחוצה הערכת עובדים?
הערכת עובדים הוא מכשיר המשמש לשתי מטרות עיקריות :
1. לתת תוקף ולעדן פעולות ארגוניות (כגון: סלקציה, אומדן וכד').
...

מקורות:

צפנת - מכון מחקר לייעוץ ארגוני (ינואר 2005) הערכה ומשוב בארגונים.
Alimo-Metacalf, B. (1998) "360 Degree Feedback and Leadership Development", in: International Journal of Selection and Assessment, Vol. 6, No. 1, pp. 35-44.
Beehr, T.A., Ivanitskaya, L., Hansen, C.P., Erofeev, D., Gudanowski, D.M. (2001). Evaluation of 360-degree feedback ratings: Relationship with each other and with performance and selection predictors. Journal of Organizational Behavior, Vol. 22, pp. 775-788.
Barrett, R.S., Haas, R.W. Sciglimpaglia, D.(1996) "Using Peer Evaluation to assess Individual Performance in Group Class Projects", in: Journal of Marketing Education, Vol. 18, No. 2, pp. 17-27.
Bettenhausen, K.L. Fedor, D.B. (1997) "Peer and Upward Appraisal", in: Group Organization Management, Vol. 22, No. 2, pp. 236-263.
Cardy, B. Dobbins, G. (1993) "The Changing Face of Performance Appraisal: Customer Evaluations and 360 appraisals", in: Human Resource Division News, Vol. 16, pp. 17-18.
Conway, J.M. (1996) "Analysis and Design of Multitrait-Multitrater Performance Appraisal studies", in: Journal of Management, Vol. 22, pp. 139-162.
Cotton, J.L. (1993) Employee Involvement. Newbury Park, CA: Sage.
Encina, G.B. (2003) "Performance Appraisal", in: Labor Management in Agriculture: Cultivating Personnel Productivity. University of California. pp. 59-74.
Fedor, D.B., Bettenhausen, K.L. Davis, W. (March 1999) "Peer Review - Employees' Dual Roles as Raters and Recipients", in: Group Organizational Management, Vol. 24, No. 1, pp. 92-120.
Gomez, C., Shapiro, D.L. Kirkman, B.L. (2000) "The Impact of Collectivism and Ingroup/Out-Group Membership on the Evaluation Generosity of Team Members", in: Academy of Management Journal, Vol. 43, No. 6, pp. 1097-1107.
Gueldenzoph, L.E. May, G.L. (2002) "Collaborative Peer Evaluation: Best Practice for Group member Assessments", in: Business Communication Quarterly, Vol. 65, No. 1, pp. 9-20.
Haas, A.L., Haas, R. Wotruba, T.R. (1998) "The Use of Self-ratings and Peer-Ratings to Evaluate Performance of Student Group Members", in: Journal of Marketing Education, Vol. 20, No. 3, pp. 200-210.
Hennen, M.E. Barnes-Farrell, J.L. (April 1997) Appraisal in Self-Managing Work Groups: A Social Relations Model. Presented at the 12th Annual Conference of Society for Industrial and Organizational Psychology, St. Louis, MO.
Joy, L.W. III (Nov. 1997) "An Innovative Appraisal/Reward Strategy for High-Performance Teams", in: Hospital Material Management Quarterly, Vol. 19, Nom. 2, pp. 16-22.
Jordan, J.L. Nasis, D.B. (1992) "Preferences for Performance Appraisal Based on Method Used, Type of Rater, and Purpose of Evaluation", in: Psychological Reports, Vol. 70, pp. 962-969.
Kramer, J.F. (1990) "Perceived Similarity and Accuracy of Peer Rating", in: Journal of Educational Psychology, Vol. 82, No. 2, pp. 213-218.
London, M. Smithers, W. (1995) "Can Multi-Source Feedback Change Perception of Goal Accomplishment, Self-Evaluation and Performance-Related Outcomes? Theory-Based Applications and Direction for Research", in: Personnel Psychology, Vol. 48, pp. 803-839.
Mabey, C. (2001) "Closing the Circle: Participant View of a 360 Degree Feedback Program", in: Human Resource Management Journal, Vol. 11, No. 11, pp. 41-54.
Mount, M.K., Judge, T.A., Scullen, S.E., Sytsma, M.R. Helzlett, S.A. (Autumn 1998) "Trait, Rater and Level Effects in 360 Degree Performance Rating", in: Personnel Psychology, Vol. 51, No. 3, pp. 557-577.
Murphy, K.R. Cleveland, J.N. (1995) Understanding Performance Appraisal: Social Organizational, and Goal-Based Perspectives. Sage, Thousand Oaks, CA.
Paswan, A.K. Gollakota, K. (2004) "Dimensions of Peer Evaluation, Overall Satisfaction and Overall Evaluation: An Investigation in a Group Task Environment", in: Journal of Education for Business, Vol. 79, No. 4, pp. 225-232.
S B Smart and Better (no date) Performance Appraisal.
http://www.smartandbetter.co.il/_Lexicon/Article.asp?ArticleID=1034 CategoryID=15
Schwartzwald, J., Koslowsky, M. Mager-Bibi, T. (Sep. 1999) "Peer Rating Versus Peer Nomination During Training as Predictors of Actual Performance Criteria", in: The Journal of Applied Behavioral Science, Vol. 35, No. 3, pp. 360-373.
Sherrard, W.R. Raafat, F. (1994) "An Empirical Study of Peer Bias in Evaluation: Students Rating Students", in: journal of Education for Business, Vol. 70, No. 1, pp. 43-47.
United States Office of Personnel Management (Sep. 1997) 360-Degree Assessment: An Overview. Performance Management Practitioner Series.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכת עובדים", סמינריון אודות "הערכת עובדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.