היישום אינו מחובר לאינטרנט

לשון הרע על המת

עבודה מס' 064360

מחיר: 167.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת קו הגבול בין זכות הציבור לדעת ובין הזכות לשם טוב ולפרטיות.

2,636 מילים ,12 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

בנושא של פרסום ידיעות אודות פלוני או אלמוני קיימת התנגשות בין שני אינטרסים: אינטרס אחד הוא זכות הציבור לדעת, ומצד שני זכות הפרט לשם טוב ולפרטיות בכל הנוגע לחייו.
הזכות לשם טוב קיימת גם לאחר המוות וניתן להרחיק לכת ולהגדירה כנכס עבור בני משפחתו של הנפטר. מנגד, לאחר מותו הנפטר אינו זקוק לפרטיות, ואז, אולי, ישנה הקלה מסוימת במה שניתן לספר אודותיו. בנדון יבחן קו הגבול בין זכות הציבור לדעת ובין הזכות לשם טוב ולפרטיות על מנת לראות האם יש להקל בנקודות מסוימות עם המפרסם בשל כך שהגנת הפרטיות אינה רלוונטית לאחר מותו.

תוכן הענינים:
1. מבוא
2. דיון
2.1 פגיעות מוצדקות בפרטיות
2.2 זכות הציבור לדעת
2.3 חופש הביטוי
2.4 האיזון בין האינטרסים
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הוראות החוק
בהגדירו שני איסורים נפרדים- "לשון הרע- עבירה" בסעיף 6 לחוק איסור לשון הרע ו"לשון הרע עוולה אזרחית" בסעיף 7 לחוק הגנת הפרטיות- כוונתו המוצהרת של המחוקק היתה להבחין בין שני האיסורים והאחריות הנובעת מכל אחד מהם.
על פי חוק אי סור לשון הרע (תשכ"ה 1965) לשון הרע על אדם שפורסמה אחרי מותו, דינה כדין לשון הרע על אדם חי, אלא שאין בה עילה לתובענה אזרחית או לקובלנה, ולא יוגש כתב אישום בשל עבירה לפי סעיף זה אלא אם ביקש זאת בן זוגו של המת או אחד מילדיו, נכדיו, הוריו, אחיו או אחיותיו.

תגים:

לשון · הרע · פרטיות · ציבור · חוקי · יסוד · חופש · הביטוי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לשון הרע על המת", סמינריון אודות "לשון הרע על המת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.