עבודה מס' 064325

מודלים לשילוב ילדים ליקוי למידה במערכת החינוך הרגילה

מחיר: 258.95 ₪  הוסף לסל 

תאור העבודה: שילוב ילדים ליקוי למידה במערכת החינוך הרגילה. היתרונות והחסרונות.

9,751 מילים ,33 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

לפי חוק החינוך המיוחד התשמ"ח 1988 חובת המדינה להגן על זכויותיהם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ולספק לילדים אלו חינוך מיוחד שמתאים לצורכיהם המיוחדים. מטרת החוק המיוחד היא לקדם ולפתח את כישוריו ויכולותיו של הילד, לתקן ולשפר את תפקודו הגופני, השכלי, הנפשי וההתנהגותי, להקנות לו ידע, מיומנויות והרגלים, לסגל לו התנהגות מקובלת בחברה במטרה להקל על שילובו. הורים רבים, בצדק או שלא בצדק מעונינים בשילוב ילדיהם במערכת הרגילה ולא בכיתת הילדים ליקוי הלמידה, וזאת משתי סיבות עיקריות :
1. על מנת להימנע מסטיגמה לא נעימה על הילד
2. המחשבה כי לימוד עם ילדים רגילים יכול לקדם את הילד החריג

בעקבות מדיניות משרד החינוך, של שילוב תלמידים בעלי לקויות קלות במסגרות החינוך הרגיל, הלכו והתמעטו עם השנים המסגרות החינוכיות הייחודיות לתלמידים אלה, .ובמקומן אנו מוצאים יותר כיתות מקדמות בבתי ספר רגילים. עם זאת השילוב אינו פשוט ומחייב התאמות שונות, כמו שיטות הוראה חליפיות ושינוי חברתי בכיתה והשאלה העולה היא מהי הדרך היעילה ביותר לשילוב ילדים אלו.
תלמידים רבים שיש להם צרכים חינוכיים מיוחדים יכולים למצוא את מקומם בכיתה רגילה ואינם זקוקים לשירותי חינוך מיוחד מחוץ לכיתה. כדי להתאים את הכיתות הרגילות לצרכים המיוחדים של ילדים אלה, יש להנהיג בהם שינויים מסוימים. בשנים האחרונות תוארו בספרות המקצועית מגוון של התאמות אפשריות בתחומים כמו הסביבה הפיזית (ארגון הכיתה, מקומות ישיבה), הסביבה החברתית (טיפוח עמדות, הקניית כישורים חברתיים), הסביבה ההתנהגותית (דרכים למניעת בעיות משמעת, עיצוב התנהגות) ובעיקר - הסביבה הלימודית. בהתאמת הסביבה הלימודית מושם הדגש ביישום שיטות הוראה יעילות ומגוונות לצרכים ולסגנונות למידה שונים (הוראה יחידנית, הוראת עמיתים, למידה שיתופית, מרכזי למידה, שימוש בטכנולוגיה). ספרות זו מציעה התאמות גם בדרכי הערכה והמדידה של הישגי התלמיד.

בעבודתי אבחן את המודלים לשילוב ילדים ליקוי למידה בכיתת הילדים הרגילה. ראשית אתייחס למטרות השילוב ויתרונותיו, ולאחר מכן אתייחס לדעות החוקרים לגבי המודלים הרצויים, שיטות ההוראה הרצויות וכד', זאת על מנת לבחון האם יש דרך מועדפת .
שאלות המחקר הן:
1. האם יש מודל מועדף לשילוב הילדים בחינוך הרגיל
2. מהם הקריטריונים למודל טוב.

העבודה תסתמך על ספרות עיונית ומחקרית שנכתבה על שילוב ידים ליקוי למידה.

תוכן העניינים:
תקציר
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
2. הצורך בשילוב
3. מודלים של שילוב בכיתה רגילה
3.1 מודל MELA
3.2 המודל של אובוטין דנו
3.3 המודל של ריינולדס ובירץ (1977)
3.4 המודל הסביבתי
3.5 הגישה המערכתית של מוסקוט וקולג'
3.6 מודלים של טכנולוגיות סיוע בלמידה
3.7 הוראה מפצה והוראה מסייעת (פיצוי מול תיקון)
3.8 שילוב ילדים רגילים בחינוך המיוחד
4. דוגמאות לשילוב
4.1 תהליכי השילוב
4.2 פרויקט השילוב בהרצליה
4.3 השילוב בקרית אונו
4.4 לקוי למידה באוניברסיטה
5. הוראה יחידנית
סיכום
ביבליוגרפיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מודלים לשילוב ילדים ליקוי למידה במערכת החינוך הרגילה", סמינריון אודות "מודלים לשילוב ילדים ליקוי למידה במערכת החינוך הרגילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל 7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.

סל קניות
סה"כ: 0.00 ₪

חפש עבודות
מדריך החיפוש
חפש על פי המילים:
קטגוריה:
עבודה מס':

אפשרויות חיפוש
הצג עבודות שאורכן
מ- עמ' עד עמ'
הצג תוצאות בכל עמוד

הכנס את קוד הקופון: