היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה בין לקות קריאה לבין לקות ADHD

עבודה מס' 064291

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו חוקרת את הדומה והשונה בין ליקוי קריאה וליקוי ADHD

7,902 מילים ,13 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בעבודה זו נשווה שתי קבוצות אוכלוסיה חריגות: אוכלוסיית הילדים בעלי לקות קריאה ואוכלוסיית הילדים בעלי לקות ADHD.
חשיבות הנושא רבה- קבוצות חריגות באוכלוסיה היוו מאז ומעולם מוקד לחקירות סוציולוגים, פסיכולוגים ואנשי מחקר שונים מכל קצוות הקשת המקצועית. קבוצות אלו הושוו עם קבוצות אחרות, מוינו לתת קבוצות ודורגו עפ"י כללים שנקבעו לצורך העניין . אחדות מהקבוצות הללו, אולי המדוברות ביותר, הם קבוצת הילדים ליקוי הלמידה- ובעיקר ליקוי הקריאה, ובעלי ליקוי ADHD. קבוצות אלו שונות משאר האוכלוסיה בנקודות רבות ובכללן יכולות הלמידה ובהתנהגותם החברתית. המחקרים שנעשו על ילדים אלו הם רבים: מחקרים אמפיריים, מחקרים תיאורטיים, מחקרים השוואתיים וכו'. כמספר המחקרים כך מספר שיטות הטיפול והגישות לחינוך ילדים אלו. ישנם הגורסים לימוד תוך העמקת יתר וישנם הגורסים לימוד מסיבי יותר, ישנם הגורסים הפרדת תלמידים אלו וישנם הגורסים שילובם בחברה וכו'.
נושא זה נבחר גם בגלל חשיבותו הרבה והעובדה כי הוא נכנס לסדר היום במערכת החינוך. 10% מכלל התלמידים בגילאי גן חובה עד כיתה ח' סובלים מליקויי קשב וריכוז, לעומת 5 - 6% בשנים קודמות. כך העלו סקרים שבוצעו בשנה האחרונה במספר רב של מוסדות חינוך. אחד ההסברים לכך הוא בעליית רמת המתח הנפשי עקב המצב הביטחוני בבית ובביה"ס וסביבתם. קופות החולים למינהן מארגנות השתלמויות למורים וגננות, על מנת לסייע להם לאבחן, מתי יש לשלוח את הילד לאבחון וטיפול רפואיים, ומתי עדיף להפנות את הילד לפסיכולוג כך ימנע הצורך ממתן תרופת ריטלין לתלמידים שאינם נזקקים לה, וייחסכו הוצאות כספים מיותרות.

שאלת המחקר של העבודה היא מהם הצדדים המשותפים ומהם הצדדים השונים בין ליקוי קריאה לבין ליקוי ADHD- שני ליקויים שלכאורה נראים דומים אולם שונים בתכלית.
העבודה מסתמכת בעיקרה על ספרות שנכתבה על הנושא (מקורות משניים) וכן על מחקרים שנערכו (מקורות ראשוניים).

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הגדרת הלקויות
3. מאפייני הלקויות
4. ההסברים לתופעות
5. הטיפול
5.1 תרופתי
5.2 טיפולים שאינם תרופתיים
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החיפוש אחר תרופות מועילות ופחות בעייתיות נמשך. זה הוביל לגילוי הריטלין. מדובר בחומר כימי הגורם בין השאר להפרשה של חומרים עם השפעה מסוימת על פעילות הסינפסות, גירוי מוגבר של בלוטות התריס ואוד. יש המעריכים שכיום קרוב למיליון אנשים מקבלים תרופות כאל בארה"ב בלבד. למרבה הצער גם לתרופות החדשות נלוות על ידי תופעות לוואי מסונים. לריטלין יש השפעה שלילית על תהליך הגדילה, במקרים מסומים היא מעוררת את מחלת הפיקים ולעיתים גורמת להופעת הפרעות נפשיות שונות. לפמולין יש השפעה מסוכנת על תפקודי כבד.

מקורות:

ברקלי ראסל (1998) לשלוט ב ADHD ת"א: גלילה הוצאה לאור
המר, ליאנה (1997) מגע עם תלמידים ליקויי למידה, ועמדות של תלמידים ומורים כלפי תלמידים עם צרכים מיוחדים, תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב, בית-הספר לחינוך, החוג לייעוץ חינוכי.
וינקלר, ישראל (1998) "ליקויי למידה בעולם המבוגרים", גדיש: שנתון לחינוך מבוגרים, 1998.
ורדה שרוני-יצחק, מדריך נבוכים למחנכים והורים של הילד בעל ליקויי הלמידה, הוצאת רכס, 1998.
יהושע קדרי מיכל (1997), הבנה בינאישית והתנהגות חברתית בכיתה אצל מתבגרים עם דיסלקסיה ודיסקלקוליה, רמת-גן: אוניברסיטת בר-אילן, המחלקה לפסיכולוגיה.
כהן אריה (1996) "השוואת העושר המורפולוגי, התחבירי והנרטיבי בין ילדים המתקשים בקריאה לבין ילדים יודעי-קרוא", מגמות, ל"ז1996, 291-273.
מרגלית מלכה, "לקות למידה: המשגות מחודשות והשתמעויות טיפוליות", פסיכולוגיה ויעוץ בחינוך, תשמ"ד.
נקר יפה מאפייני מחלת ADHD - השימוש בתרופה ריטלין, עידכון ירושלים: הכנסת
סנדרס מריון, הערכה קלינית של קשיי למידה, ספרית הפועלים, 1979.
פיינר א, ומבל דרומי, הוראה הדדית בקבוצות שיתופיות בכיתה של תלמידים לקויי שמיעה הוצג בכנס המדעי העשירי של האגודה הישראלית לחקר החינוך ]איל"ה] חיפה: אוניברסיטת חיפה 1993. 3
פישמן ירחמיאל, (1986), מדדים לשוניים כמשקפי בעייתיות קוגניטיבית אצל ילדים עם ליקוי תפקודי מזערי במח רמת-גן: אוניברסיטת בר-אילן, מח' לפסיכולוגיה
רחמני לוי, מח ולמידה, הוצאת פפירוס, אוניברסיטת ת"א, 1981.
שרן שלמה ושרן יעל, ליקויי למידה ותיקונם, ספרית הפועלים, 1969.
www.idinfo.com.dysgraphy.htm
www.addedreality.com.dysgaphy.htm

תגים:

ליקוי · למידה · ילדים · תרופות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה בין לקות קריאה לבין לקות ADHD", סמינריון אודות "השוואה בין לקות קריאה לבין לקות ADHD" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.