היישום אינו מחובר לאינטרנט

אוטיזם, בעיותיו והשלכותיו

עבודה מס' 064262

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תופעת הילד האוטיסט, דרך הטיפול בו והמאפיינים של התסמונת.

8,411 מילים ,18 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

מטרת עבודה היא לסקור את תופעת האוטיזם אצל ילדים ובני נוער, לבדוק האם וכיצד ניתן לשלבם במסגרת לימודים רגילה או בכיתה טיפולית.
מטרת המחקר היא לבדוק מה המאפיינים של ילדים האוטיסטים מבחינת ההורים, כיצד הורים תופסים את הלקות הזו ומה הם מתכוננים לעשות עימה.
כלי המחקר הוא שאלון פנים אל פנים. בשאלון פנים אל פנים קיימות בעיות של התחמקות ממענה מלא על השאלות. השאלון היה שאלון סגור, קרי לא היתה להורים אפשרות לבטא את רחשי ליבם. הדבר נבע כתוצאה מרצון "לכמת" את תשובות האנשים.
מהשאלונים עולה, כי האבחון בא בעקבות זאת שהוא לא הגיב למבטים כלפיו עד גיל שנה. אצל רובם האבחון ארך פחות מחודש ולווה בפחד וחרדה מהעתיד. ואכן, רובם ציינו את הבעיה הקשה ביותר בטיפול בילד זה, לרבות בעיות תקשורת ובעיות חברתיות.
ההורים נוטים לקרוא חומר מקצועי היות ורובם סבורים כי הטיפול הטוב ביותר הוא ע"י ההורים, למרות ש- 6 מתוך עשרת הנשאלים סבורים כי רצוי להשתמש בשירותיהם של היועצים הטובים ביותר.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא
מטרת העבודה
הצגת הנושא
2. רקע תאורטי
אוטיזם
מצבים אוטיסטים
חוסר היכולת להבין את הזולת כליקוי
מבחני ה- IQ
היחס כלפי החריג
רעיון הנורמליזציה
3. קריטריונים לאבחון בימינו
4. גישות טיפוליות
רעיון הקידום והשילוב
צד ההורים
שיקולים לשילוב
טיפול פסיכותרפויטי
טיפול בבעיה החברתית
הגישה התקשורתית
משחקים עם בעלי חיים
משחקים רגילים
5. תאוריית התבונה
6. מחקר
7.סיכום העבודה
8. בביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אוטיזם היא תסמונת נפשית חמורה המתגלה כבר בילדות. היא מופיעה בדרך כלל בשלושים ושישה חודשי החיים הראשונים. לוקים בה כארבעה או חמישה ילדים מכל עשרת אלפים ילדים. רובם סובלים גם מפיגור. רק ל5%- עד 30% מנת משכל בטווח הנורמלי. הילדים האוטיסטים אינם מקיימים קשרים בין אישיים תקינים אך עשויים להתקשר באופן רגשי לעצמים מסוימים. אין הם מקיימים תקשורת תקינה ולרוב אין הם מסוגלים ליצור מושגים מופשטים, ושינויים קלים בסביבה המוכרת להם עלולים להרגיזם. סיבת התסמונת עשויה להיות פגם מוחי ולעיתים היא עוברת בתורשה.

מקורות:

*.לב שרית ושלו אברהם, "תרפיה באמצעות חיות מחמד", כתב נפש, 4, 1994.
*.מחלב רות, אינטרקציה שיתופית כדרך ליצירת קשר ותקשורת עם ילדים אוטיסטים, עבודת M.A. ינואר 1996.
*.סלין בירגר, לא רוצה עוד להיות "האיש בתוכי", תל-אביב:רשפים, 1994.
*.פרית' אוטה, אוטיזם- פשר החידה, תל-אביב: ספריית הפועלים, 1997.
*.רייטר שונית, "שילוב ילדים חריגים בבתי ספר רגילים- אתגר לשנות ה- 90", סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום, 6, דצמבר 1989.
*.רייכנשטיין גינת, יש לי תסמונת דאון, הוצאת ית"ד, 1993.
*.BARBERO G. J., MORRIS, M,G. REFORD, M.T. "MALIDENTIFACTION OF MOTHER - BABY- FATHER RELATIONSHIPS EXPRESSED IN INFANT FAILURE TO THRIVE". THE NEGLECTED BATTERED CHILD CYNDROM. NEW-YORK: KARGER, 1963.
*.BARON-COHEN S., LESLIE A., FRITH U., "DOES THE AUTISTIC CHILD HAVE A THEORY OF MIND", COGNITION, 21, 1985.
*.BARON- COHEN S., "PERCEPTUAL ROLE TAKING AND PROTODECLARATIVE POINTING IN AUTISTIM", BRITISH JOURNAL OF DDEVELOPMENT PSYCHOLOGY, 7, 1989.
*.GOTTLIEB J., (ED), EDUCATING MENTALLY RELATED PERSONS IN MAINSTREAM, BALTIMORE: UNIVERSITY PARK PRESS, 1980.
*.HERRON, R.E., SUTTON-SMITH, BRIAN. CHILD'S PLAY. NEW YORK, J. WILEY, 1971.
*.KENNER L., CHILD PSYCHIATRY, OXFORD, 3RD EDITION, 1957.
*.MERRIL BRANDMAN, GAMES AND EDUCATION, N.Y 1969.

תגים:

בידוד · אוטוס

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אוטיזם, בעיותיו והשלכותיו", סמינריון אודות "אוטיזם, בעיותיו והשלכותיו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.