היישום אינו מחובר לאינטרנט

הילד המתבגר על רקע הדרמה המשפחתית: גירושים ונישואים שניים להורים

עבודה מס' 064255

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מקרים שהובאו בספרות המחקר

6,322 מילים ,8 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

עם התקרבותו של שעור הגירושין בארה"ב לאחד לכל שני נישואין, "מותה של המשפחה האמריקאית" מכה בכותרות. גם בארץ עלה מאוד שעור הגירושין מסוף שנות השבעים. ולמרות שסטטיסטית גירושין הופכים לנורמה, כמעט כולם מעצבים אותם ככישלון של המשפחה הגרעינית. התקופה שלאחר הגירושין היא תמיד לחוצה לבני המשפחה. הילדים מוצאים עצמם אבודים בתוך המערבולת הסוחפת אותם כשהמבוגרים מפרקים את עולמם. התבגרות במצב זה שונה מאוד מהתבגרות במשפחה שלמה ורגילה. תיאורים הוצפו בלשון של צרות: בלבול, חרדה, פחד, דיכאון, כעס ואשמה

תוכן העניינים:
מבוא: המתבגר ובני משפחתו
פרק ראשון: המשפחה המתפרקת
פרק שני: אבא חדש/ אמא חדשה: משפחה חורגת
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כשכל המתבגרים ומשפחותיהם מאותגרים ע"י הדרישות של השלב הזה של החיים, במיוחד בקונטקסט של סביבת ההיום החברתית והתרבותית המשתנה במהירות, חלק מהצעירים נמצאים ביתר סיכון לפתח בעיות. מתבגרים עוברים שינויים חשובים בביולוגיה, תפיסה קוגניטיבית, ודימוי עצמי. הם פוגשים הזדמנויות מלאות סיכון בדיוק בזמן - ולעיתים לפני - היכולת שלהם לחשוב באופן מופשט ולהעריך סיכון מתפתחת. כמובן, לעיתים נטילת סיכון צפויה ויכולה לקדם בשלות ולבנות בטחון עצמי. בני המשפחה הם גורם בסיכון מתבגרים כי הם דמויות להערצה ומקור לתמריצים, או חוסר תמריצים, להתנהגויות מתבגרים. הם מתגוונים ביכולת שלהם להעניק תמיכה, הדרכה ועזרה לצעיר.

מקורות:

Beer, William R., American Stepfamilies, Transaction publishers, New Brunswick (USA) and London (U.K.), 1992
Snyder, Wendy, and Theodora Ooms, Empowering Families, Helping Adolescents, Family-Centered Treatment of Adolescents With Alcohol, Drug Abuse, And Mental Health Problems, U.S. Department of Health and Human Services, Public Health Service Substance Abuse And Mental Health Services Administration,
Center for Substance Abuse Treatment, Rockwall II, 5600, Fisher's Lane.
Minuchin, Salvador: Family Kaleidoscope, Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts, and London, England, 1984
זיו, אבנר: התבגרות, הוצאת מסדה 1984.
אלאס, מוריס ג', סטיבן א' טוביאס ובריאן ס' פרידלנדר, להתבגר עם אינטליגנציה רגשית, מאנגלית יעל זיסקינד-קלד, הוצאת מטר 2001.
וירג'יניה סאטיר, המשפחה המודרנית לחיות יחד, עמ' 162. תורגם מאנגלית ע"י נחמה גינוסר, ספרית פועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר, 1975.
פסטרנק, רחל: המשפחה החד הורית בישראל, השפעתה על חינוך הילדים, ספרית פועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר, 1989.
רביב, עמירם ועדנה כצנלסון, משבר ושינוי בחיי הילד ומשפחתו, ספרית פועלים, 1986.

תגים:

אחים · גירושין · דיכאון · התמודדות · חורג · חורגים · חורגת · משפחה · מתבגר · מתמרד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הילד המתבגר על רקע הדרמה המשפחתית: גירושים ונישואים שניים להורים", סמינריון אודות "הילד המתבגר על רקע הדרמה המשפחתית: גירושים ונישואים שניים להורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.