היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות הרווחה והחינוך של מדינת ישראל כלפי אזרחיה הערבים

עבודה מס' 064079

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האופן בו מפעילה מדינת ישראל את רשויות הרווחה והחינוך שלה ביחס לאוכלוסיה הערבית.

9,381 מילים ,26 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

העבודה בוחנת בצורה מעמיקה את יחסה של מדינת ישראל לאזרחיה הערבים, כפי שהוא בא לידי ביטוי במדיניות החינוך והרווחה שלה. לאורך העבודה נעשה שימוש רב בנתונים סטטיסטיים, אם כי הדגש איננו על הפן הכמותי, אלא על הסיבות הגורמות למצב.
בעבודה נבחנים נתוני העוני, האבטלה וההשכלה באוכלוסיה הערבית במדינה, תוך השוואה למצב במגזר היהודי. שורשי הפער מזוהים עוד בראשית ימיה של המדינה, ומתוארים מאז ועד היום, כולל השינויים שחלו במדיניות הממשלתית, ובתנאי החיים במדינה.
סיבות הפער אינן מתוארות רק כתוצאה של המדיניות הממשלתית, וישנה התייחסות גם לגורמים כמו אפליה על רקע עדתי בקבלת עובדים.

תוכן העניינים:
הקדמה
פרק 1- עוני ועבודה
פרק 2- חינוך והשכלה
פרק 3- מדיניות ממשלתית ואזרחית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על מנת לומר אמירה בעלת משקל ותוקף בנוגע למדיניות, יש לבחון קודם לכן היטב את המצב הקיים בשטח. הנתונים כשלעצמם, אין די בהם בכדי לגבש תמונה מהימנה בנוגע למכלול הגורמים אשר הביאו להיווצרותם. יש לעמוד על התהליכים העומדים מאחוריהם, ועל יחסי הגומלין בין תופעות ומגמות שונות עליהם מצביעים הנתונים, ולנתח אותם באופן מושכל, על מנת להפיק מתוך הנתונים את המידע הרצוי. אין בכך כדי להפחית מחשיבותם של הנתונים, אלא לומר כי בשעת ניתוחם יש לנהוג זהירות, ולהתחשב בהקשר מתוכו הם נוצרו, ובמכלול הגורמים אשר הביאו להתהוותם. בשל המקום המרכזי אותו תופסים הנתונים, יוקדש פרק זה לבחינתם.

מקורות:

עזאיזה, פייסל. "שירותי הרווחה במגזר הערבי בישראל- תמונת מצב". בתוך: לנדאו, יעקב מ', גאנם, אסעד והראבן אלוף (עורכים). הערבים אזרחי ישראל לקראת המאה העשרים ואחת. ירושלים, תשנ"ה, ע"ע 212-207.
פארס, אמין. לא על הפיתה לבדה. רעננה, 1993.
רוזנהק, זאב. מקורותיה והתפתחותה של מדינת רווחה דואלית: האוכלוסייה הערבית במדינת הרווחה הישראלית. חיבור לשם קבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", האוניברסיטה העברית בירושלים, תשנ"ה.
שמלץ, עוזיאל. "מגמות דמוגרפיות של יהודים וערבים בישראל". בתוך: לנדאו, יעקב מ', גאנם, אסעד והראבן אלוף (עורכים). הערבים אזרחי ישראל לקראת המאה העשרים ואחת. ירושלים, תשנ"ה, ע"ע 22-3.
שמלץ, עוזיאל. "כוח העבודה". בתוך: ליש, אהרן (עורך). הערבים בישראל: רציפות ותמורה. ירושלים, תשמ"א, ע"ע 75-46.
Haidar, Aziz. Social Welfare Services for Israel's Arab Population. Boulder, 1991.

תגים:

אבטלה · אפליה · השכלה · עוני · פערים · מיעוט · לאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות הרווחה והחינוך של מדינת ישראל כלפי אזרחיה הערבים", סמינריון אודות "מדיניות הרווחה והחינוך של מדינת ישראל כלפי אזרחיה הערבים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.