היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר שבין ההשקעה בחינוך לבין צמיחה כלכלית וקידום חברתי

עבודה מס' 064052

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת סוגיית ההשקעות בחינוך בישראל, הקשר בינן ובין צמיחה כלכלית וקידום חברתי, והמלצות עקרוניות בנושאים אלה.

10,773 מילים ,9 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הינה לבחון את סוגיית ההשקעות בחינוך בישראל ואת הקשר בינן ובין צמיחה כלכלית וקידום חברתי, ולהעלות המלצות עקרוניות בנושאים אלה.
בתחילה תיסקרנה התפיסות המקובלות לגבי הקשר בין רמת ההשכלה ובין הרווחה הכלכלית, הן ברמת הפרט והן ברמת החברה.
אמידתה של פונקציית היצור של החינוך ברמה מאקרו-חברתית הינה משימה מורכבת מאוד, אשר אינה בהישג ידינו. אולם על מנת לאפשר אינדיקציה על כמות המשאבים אשר החברה הישראלית מקצה למערכת החינוך ועל היקף תפוקותיה של מערכת זו, מפרט חלקו השני של המסמך את עיקרי התשומות הכמותיות המושקעות במערכת החינוך ואת עיקרי התפוקות הכמותיות של מערכת החינוך, והתפתחותם על פני זמן.
יחד עם זאת, לתשומותיה ולתפוקותיה של מערכת החינוך ישנם היבטים איכותיים, אשר אין אפשרות לכמתן: התשומה של "שיתוף ההורים בהיבטים השונים של פעילות בית-הספר", או התפוקה של "הגברת חשיבותה של הדמוקרטיה בעיני התלמידים" וכו'. אולם על מנת לאפשר לקורא הבנה טובה יותר של משמעות ההיבטים האיכותיים של התשומות והתפוקות במערכת החינוך, סוקר החלק השלישי של המסמך שני נושאים חשובים: הנושא הראשון מטפל בהיבט איכותי חשוב של תשומות המערכת: איכות החינוך המוקנה לתלמידים, כפי שהיא נתפסת על ידי הוריהם. הנושא השני מטפל בהיבט איכותי חשוב של תפוקות המערכת במישור הנורמטיבי (הרצוי): הדמות הרצויה של בוגר מערכת החינוך, כפועל יוצא מהאפיונים הצפויים של החברה, התרבות והכלכלה בישראל וממקומו הצפוי של החינוך הפורמלי בחברה.
בחלקה האחרון של העבודה תוצגנה ההמלצות לשיפור הפעילות והאפקטיביות של מערכת החינוך בישראל, אשר גיבש צוות ההכנה של המסמך, על רקע ההיבטים הכמותיים והאיכותיים של המערכת, אשר הוצגו בחלקיו הקודמים.

ראשי פרקים:
1. תקציר
2. מבוא
א. השפעת החינוך על רווחת הפרט והחברה
ב. אינדיקטורים כמותיים של מערכת החינוך בישראל
ב.1. - התשומות במערכת החינוך
ב.2. - תפוקות מערכת החינוך
ב.3. - היבטים איכותיים של מערכת החינוך בישראל
ג. היבטים איכותיים של מערכת החינוך בישראל
ג.1. - סקר איכות החינוך
ג.2. - הדמות הרצויה של בוגר מערכת החינוך
ד. המלצות
נספח
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הקשר בין רמת ההשכלה של הפרט ובין רווחתו הכלכלית והשפעת ההשקעה הלאומית במערכת החינוך על התוצר ועל הפריון נחקרים באופן אינטנסיבי למדי מאז שנות ה- 60'. עיקרי מימצאיהם של מחקרים אשר נערכו בתחומים אלו מראים כי ישנו קשר חיובי בין רמת השכלתו של הפרט (מספר שנות הלימוד שלו) לבין תזרים הכנסותיו מעבודה על פני חייו: ככל שרמת השכלתו גבוהה יותר, כך הכנסותיו הצפויות מעבודה גבוהות יותר. ממצאי מחקרים מצביעים על קשר חיובי בין רמת
השכלתו של הפרט ובין רמת בריאותו, תוחלת חייו ורווחת משפחתו.

מקורות:

1. " The Economics Of Education"; Elchanan Cohn Terry G. Geske; third edition, 1990.
2. "Education And Economic Productivity" Edwin Dean (Ed.), 1984, Ch. 1: "Education, Productivity, and Well-Being: On Defining and Measuring The Economic Characteristics of Schooling"; Robert H. Haveman Barbara L. Wolfe
(3) "מערכת החינוך בראי המספרים, התשנ"ח - 1998"; משרד החינוך והתרבות, המינהל לכלכלה ולתקציבים, הגף לכלכלה וסטטיסטיקה; ירושלים, אב התשנ"ח.
(4) "משרד החינוך התרבות ןהספורט, עובדות ונתונים", משרד החינוך התרבות והספורט, המינהל לכלכלה ולתקציבים; ירושלים, אייר התשנ"ח - 1998.
(5) "הקצאת משאבים לשירותים חברתיים - 1998"; יעקב קופ (עורך), המרכז לחקר המדיניות החברתית בישראל.
Israel Finance Ministry-Budget 1999; http://www.mof.gov.il/budget99/part41.htm
(7) "סקר איכות החינוך, התשנ"ז - 1997"; ד"ר גד יאיר; בית-הספר לחינוך, המגמה לסוציולוגיה של החינוך והמכון לחקר הטיפוח בחינוך, האוניברסיטה העברית בירושלים; ירושלים, דצמבר 1997.
(8) "הדמות הרצויה של בוגר מערכת החינוך"; גבריאל סולומון ותמר אלמוג; בית-הספר לחינוך, אוניברסיטת חיפה; פברואר 1994.
(9) "הועדה הממלכתית לענייני השלטון המקומי" ; ירושלים, יוני 1981, ע"מ 57-70, 94-97

תגים:

חינוך · השקעה · צמיחה · כלכלית · קידום · חברתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר שבין ההשקעה בחינוך לבין צמיחה כלכלית וקידום חברתי", סמינריון אודות "הקשר שבין ההשקעה בחינוך לבין צמיחה כלכלית וקידום חברתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.