היישום אינו מחובר לאינטרנט

שכול ואבל בחברה הישראלית בניתוח הסרט "מצור"

עבודה מס' 063940

מחיר: 143.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אובדן ושכול בחברה הישראלית שלאחר מלחמת ששת הימים, הנצחה לאומית ופולחן החלל הגיבור.

1,665 מילים ,5 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

עבודה זו מתייחסת לפולחן האבל וההנצחה הלאומי בחברה הישראלית, ומיישמת עקרונות אלה בניתוח הסרט הישראלי "מצור". סרט זה מספר על התמודדותה של אלמנת מלחמת ששת הימים עם החברה סביבה, עם האובדן הפרטי מול הנכסת המת וההנצחה האובססיבית של מדינת ישראל הצעירה.

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

החברה הישראלית מלאימה את החללים, מושגים לאומיים משמשים לתיאור קבוצתי והיחיד נבלע במלל ההנצחה המיליטריסטי. הכתובת האחידה על מצבתם של החללים הצבאיים הנה ביטוי של הלקסיקון הלאומי ומשייכת את הפרטים לקבוצה אחידה בעלת זהות משותפת. ציון שמות הוריו של החלל על מצבתו מקבע אותו כעלם צעיר לנצח ומתעלם מהיותו לעיתים בעל לאישתו או אב לילדיו. כמו כן, ציון שמות ההורים על המציבה בא להראות להורים כי המדינה מוקירה את המחיר הכבד ששילמו ואת עצם הכנסתם לפנתאון הכבוד הלאומי כהורים שכולים. ציון החלל בזיקה למשפחתו מהווה משל על משפחת האומה, תוך הדגשת הקשר בין המשפחה ללאום. הבנים שנפלו אינם רק בנים להוריהם, אלא בניה של האומה.

מקורות:

הנדל, יהודית. "הר הטועים". הקיבוץ המאוחד, תל אביב: 1991.
נוה, חנה. "על האובדן, על השכול ועל האבל בהוויה הישראלית". בתוך: אלפיים: כתב עת רב תחומי לעיון הגות וספרות. כרך 16. עם עובד, תל אביב: 1998. עמ' 85-120.
נוה חנה, "בשבי האבל: האבל בראי הספרות העברית החדשה". הקיבוץ המאוחד, תל אביב: 1993. עמ' 7-15, 101-144.
עזריהו, מעוז. "פולחני מדינה". אוניברסיטת בן גוריון בנגב, שדה בוקר: 1995. עמ' 111-181.

תגים:

גיבור · המת · הנצחה · חלל · ישראלי · לאומיות · פולחן · קולנוע · מוות · מלחמה · צהל · לאום

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שכול ואבל בחברה הישראלית בניתוח הסרט "מצור"", סמינריון אודות "שכול ואבל בחברה הישראלית בניתוח הסרט "מצור"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.