היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב אמנות בתכנית הלימודים

עבודה מס' 063932

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שילוב האומנות בתוכנית הלימודים בהיסטוריה: "הדמוקרטיה הרומאית הקלאסית".

5,587 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

כמורה להיסטוריה ואזרחית לא היתה לי נגיעה למקצוע האומנות ובודאי לא היה לי כל ניסיון בשילובה בתוכנית הלימודים. את האמנות בביה"ס ראיתי כדרך להעסקת התלמידים ביצירה, כדי לסייע בידם לפרוק מתחים, ליצור תכנים קישוטיים לכתות הלימוד ולמסדרונות בית הספר.
הניסיון שבו התנסיתי אני ותלמידי הביא אותי להבנה כי אכן יש באומנות כוח, דרך ואמצעי לעשות את הלמידה לשונה, לאחרת למשמעותית עבור הלומד, שהרי כן יש ביכולתה לאפשר לו תחושת שותפות בתהליך הלמידה.
איני כמובן יכולה להתעלם מהחששות שליווני טרם התחלתי בתכנון התוכנית, בעיקר חששתי שהמטרה לא תושג ואז התוצאה תהיה עגומה.

בעבודתי זו שלושה חלקים:
החלק הראשון השונות המדגימות ומכוונות לשילוב האומנות בתהליך הלמידה ובתוכנית הלימודים.
החלק השני כולל את תכנון התוכנית ונושא התוכנית.
החלק השלישי עוסק בניתוח התוכנית, בציון ובערכה של התוכנית.
שילוב האומנות - המשחק בתוכן לימודי היה בעינו חידה בעבר, והביא אותי למקום אחר, להסתגלות שונה ואחרת על תוכן לימודי ועל הדרך להקניתו.
אציין 2 משפטים מדברי המנחה שצפתה בתהליך ".. את רואה הם הצליחו להזדהות עם אזרחי רומא. עתה התכנית עבורם הם בעלי משמעות, נגישים, ואין לי ספק שהם יוכלו להיות יותר ביקורתיים והחשוב מכל נתת להם ביטחון שאפשר והם יכולים להתמודד עם כל חומר לימודי, ובעיקר אלה שפחות היו פעילים בשעורים הפרונטליים..."
התיאוריות שעמדו מול עיניי ועליהם התבססתי בעבודתי היו בעיקר של גייל (1990), גרדנר (1996) ואייזנר (1998), שעסקו בעיקר בשאלה של תרומת האומנות לתוכנית הלימודים.
כפי ששאל גייל: "האומניות - האם הן נחוצות".
"האם ההתנסות באומנות משפרת את ההישגים הלימודיים? אייזנר 1998.

על בסיס תיאוריות אלה ביקשתי לבחון האם יש בהן באומניות תרומה לשיפור ההישגים הלימודיים, לפיתוח גישות אומנותיות אצל התלמיד? האם שילוש של אומנות תביא את התלמיד להפנמה, להמשגה, לפיתוח חשיבה יצירתית.

תוכן העניינים
מבוא
התיאוריות האם האומנויות נחוצות?
התכנון - הדמוקרטיה ברומא משחק תפקידים.
הערכה ודיון.
סיכום.
רפלקציה.
ביבליוגפיה.

הערת מערכת: חלק ממקורות העבודה הם הרצאות וחומר הלימוד בקורס.

קטע מהעבודה:

עבורי תיאוריות אלה פתחו עולם חדש, איפשרו לי ניסיון אחר חדש דרך אחרת, ואף שכנעו אותי שאין בכך ביזבוז זמן. למדתי מתיאוריות אלה שניתן להשתמש באומנות בכל גיל ובכל תחום דעת, היתה בה באומנות המשחק דרך יצירתית שמאפשרת את הדיאלוג של המורה עם התלמידים לא מעמדה של בר סמכות מול ינקותה שמקבלים הוראות וחייבים לבצעם, אלה מעמדת שותפות.
אני מקווה שבהמשך אוכל להשתמש באומנות דרך קבע ובכל פעם בתחום נוסף, בשכבת גיל אחרת.

מקורות:

אליוט וו. אייזנר (1998) האם התנסות באמנויות משפרת את ההישגים הלימודיים? תרגום רוני גולדרייך עבור קידום רשת מכללות בע"מ
גרדנר. ה. (1996) האינטלגנציות המרובות התיאוריה הלכה למעשה מכאן בברנקו וייס לטיפוח החשיבה האגף לתוכניות לימודים במשרד החינוך התרבות והספורט ירושלים.
לואיס א. גייל (1990) האומנויות האם הן נחוצות?
פאולו פרירה (1972) פדגוגיה של מדוכאים הוצאת מפרש ת"א פרקים 2-3 עמ' 59-113.

תגים:

תכניות · לימודים · קוריקולום · אמנות · אומנות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב אמנות בתכנית הלימודים", סמינריון אודות "שילוב אמנות בתכנית הלימודים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.