היישום אינו מחובר לאינטרנט

הממשל האזרחי (המנדט) הבריטי בתקופת מלחמת האזרחים הפלסטינית

עבודה מס' 063885

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור האירועים המרכזיים בתקופת המלחמה - דצמבר 1947 עד מאי 1948, תוך התמקדות בנקודת המבט של השלטון הבריטי לקראת עזיבתו את הארץ.

3,197 מילים ,3 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זו תתמקד בתיאור האירועים המרכזיים בתקופת המלחמה, תוך התמקדות בנקודת המבט של השלטון הבריטי לקראת עזיבתו את הארץ.
ראשית התקופה הנדונה היא, כאמור, בהחלטת האומות המאוחדות על חלוקת ארץ ישראל. ב- 29 בנובמבר 1947 - ט"ו בחשוון תש"ח, הצביעה העצרת הכללית של האו"ם בעד אישור תכנית החלוקה של ארץ-ישראל כפתרון הולם לסכסוך הערבי ישראלי, על בסיס המלצות הרוב של ועדת החקירה המיוחדת של האו"ם על ארץ-ישראל. אותה שעה ידעה הוועדה יפה, שהן ליהודים והן לערבים ישנן טענות חזקות בדבר הזכויות והאינטרסים שלהם בארץ ישראל: הערבים בתוקף העובדה, שהיו במשך שנות מאות האוכלוסייה המקומית והעיקרית בארץ; והיהודים בתוקף קשרם ההיסטורי בארץ ובתוקף ההתחייבויות הבינלאומיות שניתנו להם, ושכיבדו את זכויותיהם בארץ. בעד אישור התכנית הצביעו 33 מדינות - לרבות ארצות-הברית וברית-המועצות - ונגדה 10. 13 מדינות נמנעו. ועדת האו"ם מונתה שבעה חודשים קודם לכן לאחר שבריטניה הגדולה, ששלטה בארץ על בסיס מנדט מטעם חבר-הלאומים, הגיעה למסקנה שלאור פעולות ההתנגדות שארגן היישוב היהודי, אין היא מוכנה להמשיך במתכונת הקיימת, והעבירה את הנושא להחלטת האו"ם. ועדת האו"ם הגיעה למסקנה שיש לסיים את המנדט על ארץ- ישראל, ורוב חבריה המליצו על הקמתן של מדינה ערבית ומדינה יהודית.מפת החלוקה שהוצעה ע"י ועדת האו"ם השאירה בידי המדינה היהודית רק חלק קטן משטחה של ארץ-ישראל המערבית. המדינה היהודית אמורה הייתה להיבנות משלושה חלקים שאינם כוללים את יפו (שתהיה למובלעת ערבית) ואת ירושלים (שתהיה לאזור בינלאומי). למרות זאת הסכימו ההסתדרות הציונית ומוסדות היישוב היהודי בארץ-ישראל לקבל את התכנית, מאחר והייתה בה הכרה בזכות העם היהודי למדינה ולא רק ל"בית-לאומי" כדברי הצהרת בלפור מ-1917 והמנדט על ארץ-ישראל מ-1922.

תוכן העניינים
כללי
המנדט הבריטי
ההעפלה
המדיניות הבריטית
המרד הערבי
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה זו לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

התקופה שבין 29 לנובמבר 1947, מועד החלטת האו"ם על חלוקת ארץ ישראל ועד הקמת מדינת ישראל במאי 1948 היא תקופה חשובה ביותר בתולדות המדינה והעם. יחד עם זאת, קיימים מעט מאוד מחקרים אובייקטיביים על תקופה זאת והמחקרים והחוקרים נחלקים לשתי אסכולות: החוקרים הישראליים מציגים את התקופה כתקופה המכרעת של מלחמת העצמאות לקראת הקמת המדינה, ולפיכך מתרכזים בתיאור הקרבות, הניצחון המרשים של היהודים כנגד הערבים, ובתהליך שהוביל להקמת המדינה. מצד שני, החוקרים הערבים ואלו המזדהים איתם מציינים את התקופה כמסע כיבוש אכזרי של הארץ ע"י היהודים, בגירוש התושבים הערביים וביצירת בעיית הפליטים.

מקורות:

Golani Motti (2001). The 'Haifa turning point': The British administration and the Civil War in Palestine, December 1947-May 1948 .Middle Eastern Studies. London: Apr 2001. Vol. 37, Iss. 2; pg. 93, 38 pgs

תגים:

העפלה · המרד · הערבי · פלסטינאים · פלסטינים · הקמת · המדינה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הממשל האזרחי (המנדט) הבריטי בתקופת מלחמת האזרחים הפלסטינית", סמינריון אודות "הממשל האזרחי (המנדט) הבריטי בתקופת מלחמת האזרחים הפלסטינית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.