היישום אינו מחובר לאינטרנט

שפת הגוף ותקשורת בכיתה

עבודה מס' 063858

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המושג ומאפייניו, התפתחותו, המסרים המשפיעים וחשיבותם למורה.

4,992 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעבודה זו יוצגו בתחילה המושג שפת גוף ומאפייניו, לאחר מכן התפתחותו ולמסרים המשפיעים וחשיבותם למורה.
נקודות חשובות שעל המורה לתת עליהן את הדעת כגון: מיומנות האבחנה, מצבים שבהם המורה יחשף אליהם.

תוכן עניינים:
מבוא
שפת הגוף
מהי התקשורת הבלתי מילולית ומהם מאפייניה
התפתחות התקשורת הבלתי מילולית
מסרים הבלתי מילוליים המשפיעים
חשיבות הסימנים הלא מילוליים לגבי המורה
סימני שליטה וחוסר שליטה בכיתה
מצבי תקשורת בלתי מילולית
גורמים לקצר בתקשורת הבלתי מילולית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:


מבוא
מורים מנוסים מסוגלים לתרגם תנועות גוף ולהתעלם מהתנהגויות בעלות משמעות קטנה. מיומנות כזו נותנת בידי המורה את הכלים להעברת המסר השלם, מסר שיש בו התאמה מלאה בין הצד המילולי ובין הבלתי מילולי. המסר יאפשר לו להיות מובן וחד משמעי, ובו זמנית יאפשר לו את הידע לתרגם במיומנות מירבית את המסרים שיועברו אליו.
מיומנות כזו מסייעת בידיו לפענח ולהעריך רגשות מעבר למילים הנאמרות, בנוסף מיומנות זו משפרת את כושר השכנוע של המורה וגורמת לו להפגין בטחון עצמי גבוהה יותר , דבר שמונע קצרים בתקשורת.
למורה בד"כ יש את המיומנות המילולית בהעברת מסרים בכיתה, חשוב שתהיה לו המיומנות הבלתי מילולית להעברת מסרים.
ראייה נכונה של שפת גוף ע"י המורה בחיי היומיום בבית הספר תסייע לו לראות את שורש בעיותיו של התלמיד.
יוליוס פאסט (1970) מצטט את דבריו של ד"ר פריץ פרלס הפסיכולוג שחולל את שיטת הריפוי "גשטאלט" שעיקרה ריפוי הנפש באמצעות לשון הגוף. והוא מצטט: "שכשם שהדבר מסייע לבני אדם להירפא באופן פסיכיאטרי, כך ניתן לעשות שימוש מועיל לאיתור הגלוי והבולט של המצבים שבהם אנו מוצאים את עצמנו". האופציה הזו קימת כדי להועיל גם לעבודתו של המורה בהבנת נפשו של התלמיד, ובהבנת הסיטואציה בה הוא עומד.

שפת גוף הינה שפה לא מילולית שמתייחסת לתנועות הגוף שלנו כהעברת מסרים.
השפה הזו הינה מורכבת ממגוון רחב של סימנים, שבאמצעותם נזהה את המסר .
שפת הגוף מספקת לנו תובנה בקשר למחשבות לרגשות ולחרדות חבויים של אחרים, וכן לרצונות ולפחדים של עצמנו.

מקורות:

בנצור, נ. (1987), ענין של תדמית תל אביב זמורה ביתן.
כהן, ד. (1994), שפת הגוף ביחסי אנוש. אור עם.
נייל, ש. קסוול, כ. (1997), שפת גוף למורים. קריית ביאליק אח.
נייל, ש. (1992), תקשורת בלתי מילולית בכיתה. קרית ביאליק אח.
פאסט, י. (1970), לשון הגוף. תל אביב רשפים.

תגים:

תנועה · תקשורת · מילולית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שפת הגוף ותקשורת בכיתה", סמינריון אודות "שפת הגוף ותקשורת בכיתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.